Inigo-Montoya Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) På starten av skoleåret i videregående fikk vi skolepc, og har så og si brukt hele dagen min på det etter at jeg fikk det, hver gang jeg har kommet hjem fra skolen. iden sånn cirka 2 måneder siden har jeg merket ganske stor forskjell i synet mitt, der jeg har sett dårligere på langsynte ting, og jeg lurer på om dette har noe med at jeg ser for mye på en noe som er veldig nærme meg, eller om at det er fordi jeg ser på en lysende skjerm som ødelegger synet mitt. Jeg lurer altså på hvordan jeg kan fikse synet, annet enn å ta valget mellom linser og briller. Endret 4. november 2009 av Inigo-Montoya Lenke til kommentar
SageggA Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Du blir ikke da ikke nærsynt av å se mye på nært hold, selv om det er en lysende skjerm! Forbigående sliten i øyene, ofte tørr og rød, men øyeeple vokser ikke og skifter brytningspunkt! Du kan opereres mot nærsynthet og få normalt syn. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Du kan trene opp synet ganske betraktelig ifølge dette Det hevdes at de færreste trenger briller/linser hvis de bare fokuserer på riktig måte. Uansett i ditt tilfelle kan det hende du har fått anstrengt musklatur rundt øynene fra all pc-bruken og at det virker inn på synet ditt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Bates-metoden er ikke akkurat kjent for å hjelpe. Enkelte av øvelsene er tilogmed direkte skadelige for synet. http://en.wikipedia.org/wiki/Bates_method Det er mest sansynlig en tilfeldighet at synet ditt forandrer seg nå. Styrkene stabiliserer seg ofte først etter at man har passert tenårene. Uansett; ta deg en tur til optikeren, er det synsproblem som kan trenes bort så får du tips om det, hvis ikke så får du alikevel vite hva slags styrker du har på øyet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå