Gå til innhold

x360 - får ikke bilde med HDMI kabel!

zeltex

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte en HDMI kabel til xboxen min, slik at jeg kunne få bedre bilde. Men når jeg kobler til kablen får jeg ikke noe bilde på skjermen. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få det til å fungere eller kan det være noe feil med systemet mitt? Burde jo nesten være plug and play syns jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Har rett kanal i alle fall. Aldri brukt HDMI på tven før, men har valgene AV1, AV2/s, AV3/s, Komponent og HDMI. Ikke noe signal på HDMI (eller de andre)

Har ikke funnet en instilling på xboxen hvor jeg kan velge HDMI. Hvi jeg går på My Xbox -> System settings -> console settings -> Display: Så får jeg ikke lov å velge HDTV settings, den er grå. Det regner jeg med er fordi jeg ikke har i HDMI kabel nå som jeg kjører vanlig kabel som fulgte med.

Prøvde å ta en "Initial setup" og starte på nytt med HDMI i, men det gav heller ikke noe resultat. Noe annet jeg kan prøve? Aldri hatt box før, og nå er jeg lite imponert over kassa :|

Lenke til kommentar
Takk for svar!

Har rett kanal i alle fall. Aldri brukt HDMI på tven før, men har valgene AV1, AV2/s, AV3/s, Komponent og HDMI. Ikke noe signal på HDMI (eller de andre)

Har ikke funnet en instilling på xboxen hvor jeg kan velge HDMI. Hvi jeg går på My Xbox -> System settings -> console settings -> Display: Så får jeg ikke lov å velge HDTV settings, den er grå. Det regner jeg med er fordi jeg ikke har i HDMI kabel nå som jeg kjører vanlig kabel som fulgte med.

Prøvde å ta en "Initial setup" og starte på nytt med HDMI i, men det gav heller ikke noe resultat. Noe annet jeg kan prøve? Aldri hatt box før, og nå er jeg lite imponert over kassa :|

Prøvd med en annen hdmi kabel? HDMI er slik at de enten fungerer eller så gjør de ikke det. Skal tenke på noe flere "løsninger" mens du leser

Lenke til kommentar

Hmm. Må nesten ta med til kamerat nå, får ikke noe bilde her. Står inne på Display: 'HDTV Settings, Connect a Xbox 360 HD AV cable to configure High def. display modes.'

Betyr det at det ikke vil fungere med en helt vanlig HDMI kabel, at jeg må ha en Microsoft Xbox HDMI kabel?

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Oi, takk for mange svar, nå har jeg litt å ta tak i når lørdagen straks starter. Får se på det da, god natt og takk takk!

edit:

1. Vet ikke hva slags kabel jeg har, kjøpte en på netshop sist gang jeg handlet. Står version 1.3 på den, så da er vel det korrekt

2. Hvis jeg følger oppskriften 'hvordan koble opp', starter xbox og skjermen blir svart, som om den egentlig skulle ha funnet et signal(Hvis den ikke finner blir den litt lysere og skriften 'HDMI' står i hvitt) Kontroller lyser som vanlig, ett grønt lys oppe til venstre.

edit2: Se om jeg finner en annen kabel i morgen, kan aldri ha for få kabler liggende uansett, så selv om det kanskje ikke er det som er problemet så sjekker jeg det ut.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

neida, prøv med en annen kabel bare i tilfelle det er feilproduksjon eller noe annet jalla, men i utgangspunktet skal kabelen funke om den er 1.3

det lureste du gjør er å teste konsollen på en annen HD tv, og så teste en annen konsoll el evt en annen HD kilde på tven din, da finner du fort ut hva som er galt..

Lenke til kommentar

Ja, ny kabel fungerte heller ikke, samme type problem. Så da er det tv som mest sannsynlig er problemet. Hva som kan være galt vet jeg dog ikke. Prøve å finne frem til brukermanualen til tv'n igjen og se om det er noe mer jeg må gjøre!

edit: Sto ikke så mye i manualen om instillinger og HDMI, og jeg finner ikke noe mer enn det jeg allerede har prøvd. Så da blir det kanskje ny tv en gang i nær fremtid, etter at jeg har testet alt hos min kamerat. Er jo en stor nedtur å spille med scart/AV når jeg har spilt på lillebror sin PS3 med HDMI hjemme hos mor og far.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...