Gå til innhold

[Løst]Passar PSU med maskin?

Anbefalte innlegg

Hard Drive: Barracuda 7200.7

80Gbytes

Seagate

Memory: 2 x DDR2 512 MB

(DRAM frequency 400.0 MHz)

Main Board: Nvidia

Chipset: nForce 650i Ultra SPP

South Bridget: nForce 650i Ultra MCP

Have 4 x Sata inputslots

Have 4 x Ram inputslots

CPU: Intel Core 2 Duo E6550

Intel x 86 Family 6 Model

15 stepping 11 GenuineIntel

2333MHz

540MHz core Hard Drive: Barracuda 7200.7

80Gbytes

Seagate

Memory: 2 x DDR2

1GB

(DRAM frequency 400.0 MHz)

Main Board: Nvidia

Chipset: nForce 650i Ultra SPP

South Bridget: nForce 650i Ultra MCP

Har 4 x Sata inputslots

Har 4 x Ram inputslots

CPU: Intel Core 2 Duo E6550

Intel x 86 Family 6 Model

15 stepping 11 GenuineIntel

2333MHz

Nytt skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870

https://prisguiden.no/produkt/98098&cat_id=30

PSU ca. 430W.

Eg har hatt litt problemer med PCen min i det siste. Luret på om dette kan komme av at psuen min tok kvelden, og at eg måtte byte til ein eldre litt svakare PSU samtidig som eg fekk betre skjermkort. Eg bruker og ein 2x4pin transformator ledning til 1x6 pin til skjermkortet som trenger 2x6 pins. PSUen har berre 1x6 opprinneleg.

Kan det ha noko med saken å gjere at eg brukte hammar for å få denne ledninga som gjer om straum til å passe ihop? (eg ser at pinane passe ihop og står rett sjølvsagt...)

ps. Kjem og mørke flekkar på på skjerm av og til av spel og heimesider. Som om det er små felt den ikkje klarar å loade.

Endret av tess0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøper du ikke en ny?

Passer kontaktene kan det bare være kontakt/kjøler som er litt feil i forhold til hverandre.

Hatt det slik på en psu/9800XG2

Det skjermkortet sammen med en cpu på 65nm har i en gamerpc min 500W + 32 A på 12 voltlinjene (total)

Alt under dette kan gi ytelsesproblemer.

Lenke til kommentar

Har fått eit anna problem. Eg har alltid kome inn på ein slags startscreen der eg kan trykka F1 for å komma inn i windows. når eg no skrur på pcen min kjem eg ikkje inn i windows. Det lyser ingenting på tastaturet og skjer heller ingenting når eg trykke esc/del for å kome inn i andre delar. Har prøvd med forskjellege tastatur på forskjellege inngangar.

Kva kan vere gale no? :(

Lenke til kommentar

F1? Det kan du ta bort i bios så den starter rett opp.

Ser du noe på skjermen i det heletatt? Er det USB-tastatur?

Min pc sliter ofte med tastaturet under oppstart, når jeg skal velge for eks win eller ubuntu.

Del fungerer somregel.

Da er det kun et tastatur med gammel kontakt som er tingen.

Lenke til kommentar

Prøvde med begge inngangene usb/oldpinkishone og ingenting funka. Dreiv også å rota med psu kabler og tok bort komponenter i PC men ingenting funka. Vart til slutt frustrert og tok alt til normalt men "røska" ut alt som sto i av USB stuff. Ekstern disk, høgtalarar, headset, usbsplittar og mus. Wolla og den vanlege startscreenen kom opp og lista der det vert gokjennt eller funne komponentar vart fyllt ut som vanlig og deretter kunne eg trykka F1 og komma meg inn. Litt frustrerande ettersom PCen min tar kvelden på denne måten ganske ofte utan at eg har rørt den...

Vurdere å kjøpe ny psu men veit somsagt ikkje om det er vits i. Men hadde vore greit og ha. Veit ikkje om det er default str. på dei eller om det varierer heller. Har veldig lite kabinett til td. skjermkortet mitt og der byrjar og verte litt trongt.

Lenke til kommentar

430 Watt er mer enn pcen trenger, men med en eldre 430W PSU av ukjent merke så er det ikke sikkert at den kan faktisk levere 430 Watt. Samtidig vil den trolig ha en fordeling av strømmen på 5V/12V som gjør at du kanskje ikke kan bruke mer enn f.eks. 200 Watt på 12V, og en ny pc trekker nesten all strøm fra 12V.

Bytt PSU, i hvert fall når du opplever slike bootproblemer.

Sørg også for å undersøke om du har nok luftgjennomstrømning i kabinettet, f.eks. ved å kjøre med kabinettet åpent og en bordvifte blåsende inn på skjermkort og prosessor. Hvis du blir kvitt de visuelle artefaktene trenger du en vifte til hvis det er plass i kabinettet.

Endret av Eremitten
Lenke til kommentar
430 Watt er mer enn pcen trenger, men med en eldre 430W PSU av ukjent merke så er det ikke sikkert at den kan faktisk levere 430 Watt. Samtidig vil den trolig ha en fordeling av strømmen på 5V/12V som gjør at du kanskje ikke kan bruke mer enn f.eks. 200 Watt på 12V, og en ny pc trekker nesten all strøm fra 12V.

Sørg også for å undersøke om du har nok luftgjennomstrømning i kabinettet, f.eks. ved å kjøre med kabinettet åpent og en bordvifte blåsende inn på skjermkort og prosessor. Hvis du blir kvitt de visuelle artefaktene trenger du en vifte til hvis det er plass i kabinettet.

Han trenger evnt en vifte uansett om han har plass i kabinettet eller ikke :)

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Han trenger evnt en vifte uansett om han har plass i kabinettet eller ikke :)

Eller et nytt kabinett. Med nytt kabinett er det ikke sikkert at han trenger en ekstra vifte.

Lenke til kommentar
haN?

Hun?

Det er meg:)

Eg har bestemmt meg for at eg treng ein ny psu. (den eg har er lånt frå ein anna pc som er veldig lei seg atm).

Eg vil ha ein Fancy, Stille, Langvarig psu med 2x6pins uttak og som "aldri" treng byttast eller eksploderer.

IDÉ TIL PSU?

(nevn også gjerne ideer til nytt kabinett, mitt begynner å bli trangt! Og gode widescreen gaming skjermer. Og psu, min er liten..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...