Gå til innhold

Hvordan hindre copy/paste fra egne bilder på nett

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid merket bilder med nettsidens navn (www.xxxxxxx.com) for bekjente, men synes dette er tungvindt. Har hørt (og erfart selv) at det går ann å gjøre copy/paste umulig, slik at man hadde sluppet å merke bildene sine med skrift.

Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har i lengre tid merket bilder med nettsidens navn (www.xxxxxxx.com) for bekjente, men synes dette er tungvindt. Har hørt (og erfart selv) at det går ann å gjøre copy/paste umulig, slik at man hadde sluppet å merke bildene sine med skrift.

Noen som kjenner til dette?

Faktisk så er det ikke mulig å stenge for kopiering. Du kan gjøre det vanskeligere ved å bruke feks et flashgalleri, men du kan ikke gjøre kopiering umulig.

Når du først har gjort har gjort det mulig for folk å se bildene på nettet, så gir du samtidig muligheten for å kopiere.

Endret av ramses
Lenke til kommentar

Vet det ikke går å hindre fullstendig, men det er de færreste som sitter med såpass kunnskap at de gidder å legge mye tid i å prøve å kopiere bilder hvis det ikke går med en gang. Har vært borti en html-kode en gang som man kan legge inn på hjemmesiden, men finner den ikke igjen. Den fungerte slik at folk ikke fikk bruke copy/paste metoden.

Endret av ->NightHawk<-
Lenke til kommentar

Bare vær så snill, ikke legg inn en sperre for høyre-klikk på siden din. Det virker ikke, og er bare til bry.

Om du henter bildene inn i et flashgalleri, så ligger de fortsatt på serveren. Funker greit, da ikke alle har kunnskap til å finne ut hvor de blir hentet ifra, men ikke bombesikkert, for å si det slik. Uansett har jo brukere mulighet til å ta skjermskudd.

Bruk et diskret merke / tekst som forteller at bildet er ditt, og så heller bli stolt om andre bruker det. :)

Lenke til kommentar
Ja ok? Om du ikke får kopiert det, så hva er da plagsomt? Meningen er jo å forhindre/gjøre det vanskeligere å kopiere - hvorfor er det plagsomt?

Fordi ingen skal bestemme hva jeg kan og ikke kan i min nettleser. :)

Dessuten er virkningen lik null:

- man kan se i kildekoden hvor bildet ligger

- man kan ta skjermskudd

- de fleste nettlesere (ihvertfall Opera og Fx) har en funksjon slik at man kan se alt som er lastet på siden og velge det.

- skru av JS, og løsningen virker ikke.

Man irriterer bare flere folk på seg, enn det man hindrer i å kopiere. Det har blitt diskutert ganske mange ganger på andre forum (bl a NWF).

Lenke til kommentar

Helt utrolig. Det eneste jeg lurte på var hvordan man hindret at noen kunne høyreklikke - copy/paste, et bildet man har lagt ut på nett. De fleste gidder ikke å forske noe mer på dette hvis de ikke får tak i bildet med en gang. Om det plager noen at jeg vil hindre folk i å kopiere bildene mine, driter jeg i. Ønsker kun et enkelt svar på et enkelt spørsmål.

Inc: Flotte bilder i galleriet ditt :-)

Endret av ->NightHawk<-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...