SirAmp Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hei! Håper dette er riktig sted å poste Som emnetittelen antyder er jeg på jakt etter en vedlikeholdslader til bilen. Lurer på hvilken som er det beste valget. Bilen er sjelden i bruk og nå går det jo mot vinter og minusgrader. Bilen står i kald garasje, laderen må derfor være laget for å "alltid" være koblet til strøm, vedlikeholdslading/skånsom mot batteriet også i(spesielt i) minusgrader. Ser dessuten for meg en slags plugg/hurtigkobling montert i grillen. budsjettet har jeg ikke helt bestemt meg for, kom med deres anbefalinger, så ser vi på budsjettet senere(dersom det blir nødvendig). mvh Claus Wahl Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Ikke noe ekspert på feltet, men har hørt at Ctek har meget gode laddere. Link til produsent Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 ja, de har jeg sett på, men klarte ikke helt å bli klok på hvilken som var riktig for meg, de har jo så uhorvelig mange varianter. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Biltema har også ..... f.eks http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/...-gelebatterier/ Viktig er at det er en mikroprosessorstyrt lader og ikke bare en trafo! Disse vil lade batteriet til 14.4V eller 14.8V (vinter) og når spenningen er oppnåd går de over til vedlikeholdslading .... evt slå seg i standby til spenninger har sunket litt igjen. C-tek osv er sikkert alle bra (kompissen fikk det som vervepremie på NAF Ser dessuten for meg en slags plugg/hurtigkobling montert i grillen. Vel, da må du nok lage pluggen din selv ... ellers blir det nok noe dyrerer fra DEFA! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå