sakke Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Jeg har lyst å sette opp en hub som meg og mine venner kan share filer på lokalt på lan ol. Jeg er ikke veldig flink på dette med nettverk, men noe kan jeg. Jeg bruker PtokaX 0.4.1.1 som er den nyeste versjonen av PtokaX. Spørsmål: 1. Jeg kom inn på hubn lokalt på 2 dataer uten å portforwarde noe som helst(en via odc og en via Dc++), slipper jeg portforward? 2. Jeg satt heller ikke noe port nummer på UDP, som altså vill si at det bare står et 0 tall der - er det viktig? 3. Kan jeg få passord på hub? Dette kan være praktisk på store lan tenkte jeg 4. Hvordan påvirker det datan min at jeg kjører hub via den? tar det mye ressurser? 5. Jeg må vel ha dynamisk ip(eller hva det heter)? Hvordan får jeg dette? Jeg bruker den lokale ip på datan. dette kan også være praktisk og vite hvordan i forhold til utorrent for meg Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 1. Dersom du kjører hubben lokalt trenger du ikke å forwarde porter. Ettersom alle som er tilkoblet med lokale ip-adresser. 2. Samme svar. 3. Det er mulig. Jeg kjenner ikke til ptoax (bare ynhub). Sannsynligvis lager du en bruker til de som skal innpå hubben din. Ellers så må du se etter en passord funksjon i ptoax guien. 4. Kjøre hub tar ikke særlig ressurser om en ikke har for mange brukere. Da snakker jeg om 2000+ brukere. Da må en egså ha betydelig opplastning fart. I og med du skal kjøre dette på lan er det ingenting og bry seg om. 5. Sannsynligvis har du dynamisk IP. den lokale ipen din finner du ved å trykke windows knapp, run og skriv "cmd". Inni den svarte ruta skriver du "ipconfig" her får du opp din lokale IP som sannsynligvis er noe sånn som 192.168.1.102 Anbefaler forøvrig å bruke ynhub. Lenke til kommentar
sakke Skrevet 4. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) 1. Dersom du kjører hubben lokalt trenger du ikke å forwarde porter. Ettersom alle som er tilkoblet med lokale ip-adresser. 2. Samme svar. 3. Det er mulig. Jeg kjenner ikke til ptoax (bare ynhub). Sannsynligvis lager du en bruker til de som skal innpå hubben din. Ellers så må du se etter en passord funksjon i ptoax guien. 4. Kjøre hub tar ikke særlig ressurser om en ikke har for mange brukere. Da snakker jeg om 2000+ brukere. Da må en egså ha betydelig opplastning fart. I og med du skal kjøre dette på lan er det ingenting og bry seg om. 5. Sannsynligvis har du dynamisk IP. den lokale ipen din finner du ved å trykke windows knapp, run og skriv "cmd". Inni den svarte ruta skriver du "ipconfig" her får du opp din lokale IP som sannsynligvis er noe sånn som 192.168.1.102 Anbefaler forøvrig å bruke ynhub. Men en lokal ip forandres jo. La oss si at jeg skrur datan av og på eller noe så kan jo min ip forandres fort! det er litt irriterende da alle må få ny ip :/ Da får jeg prøve ynhub og se om det er like lett eller lettere takk for svar i alle fall! EDIT: Nedlastnings hastigheten ligger bare på 400kbps da jeg laster ned EN fil. det er bare 2 dataer koblet til - burde det ikke gå mange mb i sekundet ? Endret 4. november 2009 av sakke Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 ip-adressa blir ikkje endra på maskina di sidan den blir reservert ei viss tid. Med mindre pc'n din står av i ein time eller to er det ikkje noko å frykte med tanke på endring av ipadresse. Ved eit ubelasta 100mb nettverk vil nedlastninga normalt ligge på 8-12 mb/s. Dette kan bli begrensa av switch, nettverkskort, harddisk osv. Det er mange faktorar som spelar inn. Lenke til kommentar
sakke Skrevet 9. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 ip-adressa blir ikkje endra på maskina di sidan den blir reservert ei viss tid. Med mindre pc'n din står av i ein time eller to er det ikkje noko å frykte med tanke på endring av ipadresse. Ved eit ubelasta 100mb nettverk vil nedlastninga normalt ligge på 8-12 mb/s. Dette kan bli begrensa av switch, nettverkskort, harddisk osv. Det er mange faktorar som spelar inn. Jeg har raskere nedlastning via internet(1,1mb via trådløs). litt rart om det lokalet skulle være treigere eller ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå