Gå til innhold

Trenger ny trådløs router

indahla

Anbefalte innlegg

Jeg sliter fælt med at min router (DI-624) ikke klarer å yte nok til at jeg kan laste ned flere torrents samtidig som jeg surfer.

Jeg har en Windows Home Server som laster ned torrents. Denne er koblet til routeren med kabel som deretter er koblet til et GET modem.

1) Kan jeg koble dette på en annen måte, kanskje med en switch eller router til slik at WHS'en kan laste ned torrents samtidig som de bærebare jeg har kan surfe på nettet ?

2) Hvis jeg skal bytte ut den trådløse routeren, hvilken skal jeg velge?

Takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær forsiktig med å bruke kun switch.

Get gir deg flere ip-adresser, men samtlige Get kunder i ditt området vil kunne få tilgang på serveren din.

Jeg vil sterkt fraråde å bruke kun switch.

Jeg kjenner ikke så godt til routeren din, men den har sikkert QOS.

Gå inn i setupen på routeren og skru på QOS.

post-33663-1257374588_thumb.jpg

Her kan serveren din f.eks har fast IP 192.168.0.100

DIR-635 kan binde DHCP distribuerte adresser opp mot MAC adresser, slik at f.eks serveren alltid får denne ipadressen.

Hvis din router ikke kan dette er det ofte et ip-område som DHCP ikke bruker, hvor du kan anngi fast ip. Dette må gjøre på selve serveren.

Du finner området i DHCP setupen i routeren.

Ved instillingene over vil serveren bli nedprioritert og alle andre datamaskiner vil prioriteres over den.

Om ikke dette funker så er det en del routere som sliter med torrents, grunnet mange tilkoblinger. Prøv først med å oppdatere firmware for routeren.

Om det ikke fungerer, så forsøk å sette ned maks antall tilkoblinger i uTorrent(?), da dette letter arbeidet for routeren en smule.

Om du vil ha ny router så tilbyr Get D-Link DIR-635 til nye kunder, som er en knallbra router.

Mulig du kan høre med Get om dere kan få et tilbud på denne, selv om du allerede er eksisterende kunde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...