Gå til innhold

Mange av knappene har sluttet å virke på K610i

Gloms

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier har mange av knappene sluttet å virke på min K610i. Stjerne, 7, 4, Firkanttast er helt døde, mens 9 gjør at jeg kommer inn på en eller annen meny.

Hva er galt med telefonen? er det bare å kaste den? eller kan jeg fikse den på noen måte? Har ikke skadet den på noen som helst måte, så er veldig rart at den plutselig ble sånn.

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne modellen har en tendens til å få ødelagt den delen av kretskortet som mottar tastetrykk. Dersom det er det som er skjedd med din telefon, blir det rettet gratis inntil 2 år etter kjøpsdato. Dessverre kan det også tenkes at du har fått fuktighet i telefonen. I så fall er det bare å kaste den.

Lenke til kommentar
5 år Snubbel....5 år....

Nope. Forbrukermyndighetene sier 5 års reklamasjonsrett, men akkurat denne feilen på SE-telefoner skyldes i følge SE selv ikke produksjonsfeil og dekkes dermed ikke av reklamasjonsretten. Det er visstnok en slitasjefeil... De har derfor valgt å utvide garantien til 2 år på denne spesifikke delen.

Man kan selvsagt være uenig i denne praksisen.

går det ann å få tatt av dekselet foran? sånn at jeg kan sjekke om det er fukt e.l der?

Du kan ikke ta av dekselet uten å ta ut skruer, da bryter du garantien. Du kan ta en titt på fuktindikatorene på batteriet og på selve telefonen. Dette er små hvite "klistremerker" som blir knall røde hvis de kommer i kontakt med fuktighet.

Lenke til kommentar

Nå er det 2 års garanti på alle SE telefoner. Men min erfaring (etter å ha reparert en haug med K610) er akkurat det Snubbel sier; keyfoil eller fukt. Er telefonen over 2 år så ville jeg ha forsøkt å reklamere. Skader ikke å forsøke. K610 er en altfor god telefon (er ikke så lenge siden jeg pakket min vekk) til å gi seg uten kamp.....

Har du kilde på at SE sier denne feilen ikke kan skyldes produksjonsfeil Snubbel? Kan ikke huske å ha mottatt slik info fra SE.

Lenke til kommentar
Har du kilde på at SE sier denne feilen ikke kan skyldes produksjonsfeil Snubbel? Kan ikke huske å ha mottatt slik info fra SE.

Non-official fra kilde i SE. Samme keyfoil er for øvrig brukt i andre modeller, der gjelder samme praksis for reparasjon.

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Non-official fra kilde i SE. Samme keyfoil er for øvrig brukt i andre modeller, der gjelder samme praksis for reparasjon.

Selv forholder jeg meg til official kilder i SE siden jeg reparerer telefoner for de. Men den samme keyfoilen er IKKE i bruk i andre SE modeller. Det er mange slike keyfoiler der ute. Men den til K610 blir kun brukt til K610.

Lenke til kommentar
Men den samme keyfoilen er IKKE i bruk i andre SE modeller. Det er mange slike keyfoiler der ute. Men den til K610 blir kun brukt til K610.

Beklager dårlig formulering fra min side. De opplever nøyaktig samme problematikk med en del andre keyfoils og disse går da under samme praksis med bytte. Andre (som f.eks. K800/K810) lider ikke av dette problemet.

Lenke til kommentar

K800 og K810 ha lignende keyfoil som K610. Samme problemet kan oppstå der også er jeg redd.... Praksis for rep er at hvis keyfoilen er ødelagt og den ikke er ødelagt av væske eller annen misshandling, og det er innenfor garanti-tid, så blir den byttet uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...