Glenn Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hei! Har tittet litt på ny laptop, og det står mellom tre maskiner. Acer Aspire 5739G Fujitsu AMILO Pi3560 og til slutt denne: HP Pavilion DV6-1340 Noen som har erfaringer med noen av disse? Hvilken er bør jeg gå for? Ser at HP'en har ATI Radeon™ HD 4650-skjermkort, mens de andre to GeForce GT 240M. Hvilke er best av disse to? Endret 4. november 2009 av Glenn Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Alle de tre er så og si identiskte når det kommer til ytelse. Så det kommer an på hvilken du liker best. Lenke til kommentar
ticket2fly Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Her er test av Radeon HD 4650. HD 4650 er et lite hakk vassere utfra testen. Vurderer akkurat samme maskiner selv, heller mot HP'en men finner ingen tester av denne!? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Nå er ikke akkurat notebookcheck siden man bør sette sin lit til. ATI bruker også å score litt bedre på 3dmark. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Alle de tre er så og si identiskte når det kommer til ytelse. Så det kommer an på hvilken du liker best. Ja, det var det jeg tenkte meg. Ser egentlig ut til at HP sin maskin koster veiledende 7999,-, men på Dustin selger de den for en tusenlapp billigere. Er det noen god grunn til at jeg bør velge den i stedet? Erfaringsmessig er jeg fornøyd med Acer, men ser at denne modellen har fått en del kritikk på støy. Fujisu'en hadde en positiv omtale, og lite støy. HP har jo også hatt en del problemer med støy, men vet ikke om dette har forbedret seg i det siste? Hvilken ville du ha valgt? Lenke til kommentar
JDS1236 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Alle de tre er så og si identiskte når det kommer til ytelse. Så det kommer an på hvilken du liker best. Ja, det var det jeg tenkte meg. Ser egentlig ut til at HP sin maskin koster veiledende 7999,-, men på Dustin selger de den for en tusenlapp billigere. Er det noen god grunn til at jeg bør velge den i stedet? Erfaringsmessig er jeg fornøyd med Acer, men ser at denne modellen har fått en del kritikk på støy. Fujisu'en hadde en positiv omtale, og lite støy. HP har jo også hatt en del problemer med støy, men vet ikke om dette har forbedret seg i det siste? Hvilken ville du ha valgt? Er i samme situasjon som deg, og har også sett på denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=108404 Ser ikke helt den store forskjellen fra 5739 dog. 5935 har faktisk litt tregere CPU, men har Bluetooth. Litt designforskjell er det også. Noen som kan si noe mer om dette? Tar vel heller ikke så lang tid for firekjerneprosessorer blir tilgjengelige i denne prisklassen heller. Noen som vet? Et spm til: Kan man få med 64-bit W7 til disse maskinene? Det er vel et oppgraderingsprogram man må følge her? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Tror jeg går for den Acer'n jeg, siden jeg har god erfaring med disse fra før. Om ikke noen andre har noen negative sider med den pc'en, blir det nok den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå