Kurt Grusom Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Beklager, mener selvsagt Mb (megabit) Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg kan forøvrig anbefale denne : http://test.telenor.net/ Den er veldig nøyaktig. Lenke til kommentar
Knut63 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 eller hos TDC i Danmark: http://hastighedstest.tdc.dk/?csref=_tdcfo..._hastighedstest Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Fant ut ved å ringe kundeservice at vi har 5Mb-nettet deres, ikke 10Mb-pakken Altså er det som skal være. Neste spørsmål; hvordan får jeg opp download-speeden i f.eks. uTorrent? Havner på maks 250-300kB/s - bør jeg ikke ha mulighet for adskillig høyere hastigheter enn dette? Har åpnet porter i routeren og deaktivert firewalls etc. Har også statisk IP.. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Fant ut ved å ringe kundeservice at vi har 5Mb-nettet deres, ikke 10Mb-pakken Altså er det som skal være. Neste spørsmål; hvordan får jeg opp download-speeden i f.eks. uTorrent? Havner på maks 250-300kB/s - bør jeg ikke ha mulighet for adskillig høyere hastigheter enn dette? Har åpnet porter i routeren og deaktivert firewalls etc. Har også statisk IP.. ca 600 KiB/s i teorien 610 KiB/s men det får du jo nesten aldri Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Takk Stemmer det at max down-speed ved 10Mb linje vil være omtrent 1Mb/s? Jeg ser ikke hvorfor det i så fall, om det stemmer, ikke bør være 10Mb, som linjen tilsier? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Maks inn ved 10Mbit/s vil være litt mer enn 1.2 MB/s 1.2*8=9,6Mbit/s Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det er ikke fiber du har... CanalDigital leverer over coax (kabel-tv) til deg (fiber lenger uti nettet, slik som ADSL også er... ) Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Okey! Greit å vite.. tror de markedsfører det som fibernett though.. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det stemmer nok det. De kan ha fiber frem til sentralen, men benytter gammelt nett fram til huset ditt. Avhengig av hvor langt unna du er sentralen kan dette påvirke resultatet. Jeg har "ekte" fiber fra NTE Bredbånd i Trøndelag og de leverer i følge mine målinger et snitt på 12,5 mbit ned og 10,8 mbit ut. Det er jeg selvflgelig meget fornøyd med! Maks nedlastningshastighet jeg har opplevd er 1.3 megabyte/sec noe som stemmer med hastigheten på linja. Det stemmer også som nevnt tidligere at telefon og TV ikke skal påvirke internetthastigheten på ekte fiber fordi hjemmesentralen styrer trafikken på disse for seg selv. Når det gjelder Canal Digitals system der de bruker gammelt nett frem til huset vet jeg ikke hvordan dette påvirker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå