Kurt Grusom Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hei! Jeg sitter på en 10Mb linje (betaler i hvertfall for det) - når jeg kjører Itavisen.no's surfometer ( http://www.itavisen.no/speedometeret/index.php?vindu ) - hva bør det vise, helt konkret? Mistenker at jeg ikke får i nærheten av det jeg betaler for nemlig.. Takk for alle svar! Endret 8. november 2009 av Kurt Grusom Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Speedtesten til itavisen er sikkert ikkje god på den hastigheiten. Prøv med tptest.se og sjå kva du får.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Bruk heller denne: tptest.se Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) ~10 Mbit/s opp ~10 Mbit/s ned Dersom linja er synkron, like høy hastighet opp som ned. Hardware.no har forsåvidt også sitt eget speedometer: http://www.hardware.no/speedometer/index.php Endret 4. november 2009 av Thorsen Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Slike tester som ITavisen, Digi og hardware.no bruker, gir ikke gode resultater på høye hastigheter. Jeg anbefaler TPtest 3.12 som du laster ned, eller speedtest.net. Endret 4. november 2009 av Glenn Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 har du slik "alt i ett" løsning? Dvs. du har tlf. og TV på samme linje? I så fall vil du få mindre båndbredde tilgjengelig til internett når disse er i bruk. -Hvilken hastighet står det at du har? -Har du brukt noen andre "speedometer" til sammenligning? Om det viser seg at du ikke har den hastigheten du skal ha så vil jeg anbefale deg å ringe til leverandøren din. Da vil de fleste problemer bli oppklart. Det er i alle fall det jeg har erfart.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg har ingen problemer med å få 10Mbit på hw sin test iallefall. Tro dog jeg bare skal ha rundt 7 Får ca. samme resultat på alle sidene her. Men Glenn er det java delen du er kritisk til på disse testene, eller sidens egen kapasitet ? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 har du slik "alt i ett" løsning? Dvs. du har tlf. og TV på samme linje? I så fall vil du få mindre båndbredde tilgjengelig til internett når disse er i bruk. Det er jo helt feil. Med Fiber så får du 10mbit\10mbit (om det er det du betaler for) uansett om du ringer eller ser på TV. Ser du på TV påvirker ikke det internett. Fiberkabel har utrolig stor kapasitet til og overføre data. Beste siden er nok www.speedtest.net, der måler du fra Norske servere (som er det du skal måle fra\til). Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Det er snakk om en Canal Digital fiberlinje med 10mb/1.8mb down/up-speed. Det er hos far, jeg er for øyeblikket hos mor, men jeg skal teste snart og se hva jeg får.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Har same linje som deg Kurt Grusom, bor i Oslo og får ca. 10mbit på alle tester, veldig stabilt hos meg i hvertfall. (Tptest.se) Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Det er snakk om telemark for mitt vedkommende Jeg tester igjen i løpet av de nærmeste dagene Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 har du slik "alt i ett" løsning? Dvs. du har tlf. og TV på samme linje? I så fall vil du få mindre båndbredde tilgjengelig til internett når disse er i bruk. Det er jo helt feil. Med Fiber så får du 10mbit\10mbit (om det er det du betaler for) uansett om du ringer eller ser på TV. Ser du på TV påvirker ikke det internett. Fiberkabel har utrolig stor kapasitet til og overføre data. Oki. Jeg har bare hørt dette far andre. Skal få en slik løsning selv om noen måneder så det var godt å høre at jeg tok feil Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 du skal ha ca 1.2 MB ned og ca 220 KB opp. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 har du slik "alt i ett" løsning? Dvs. du har tlf. og TV på samme linje? I så fall vil du få mindre båndbredde tilgjengelig til internett når disse er i bruk. Det er jo helt feil. Med Fiber så får du 10mbit\10mbit (om det er det du betaler for) uansett om du ringer eller ser på TV. Ser du på TV påvirker ikke det internett. Fiberkabel har utrolig stor kapasitet til og overføre data. Beste siden er nok www.speedtest.net, der måler du fra Norske servere (som er det du skal måle fra\til). Speedtest er elendig på upload for meg iallefall. Har 100/100 fiber, men på speedtest så får jeg kanskje 20 mbit. På tptest, dinside og hw testene, så får jeg 97 opp og ned. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 du skal ha ca 1.2 MB ned og ca 220 KB opp. Hø? hvorfor det? trodde det var 10mb ned og 1.8mb opp jeg skulle få som resultat..? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) megabit ja, ikke megabyte, spørs hva de testene faktisk sier, når jeg tenker meg om så sier de faktisk bit, lenge siden jeg har kjørt en speedtest. edit: etter å ha kjørt en test så ser jeg at de måler hvor mange biter ikke hvor mange bytes (selv om det er så godt som det samme) og vil bare beklage vis jeg gjorde noen forvirret. edit2: selv om MB faktisk er forkortelsen for MegaByte og Mb er forkortelsen for Megabit Endret 4. november 2009 av xaco Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Så den skal vise, helt konkret, oppgitt i tall - hvor mye? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 vis du har 10 Mb/s ned og 1.8 Mb/s opp skal det vise enten 10 Mb/s ned eller 10000 Kb/s og samme for opp hastighet. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) TPtest.se viser følgende; NED: 5.17Mb/sek OPP: 0.68Mb/sek Hmm..prøver kundeservice i morgen.. Edit: Mb, ikke MB Endret 8. november 2009 av Kurt Grusom Lenke til kommentar
SRD Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvis du har 5.17MB ned så har du mye høyere enn du betaler for Husk at Mb og MB ikke er det samme! MB = Megabytes og Mb = Megabit (som andre allerede har påpekt) 1MB=8Mb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå