Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10Mb fibernett - hva bør surfometeret vise?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du slik "alt i ett" løsning? Dvs. du har tlf. og TV på samme linje? I så fall vil du få mindre båndbredde tilgjengelig til internett når disse er i bruk.

-Hvilken hastighet står det at du har?

-Har du brukt noen andre "speedometer" til sammenligning?

Om det viser seg at du ikke har den hastigheten du skal ha så vil jeg anbefale deg å ringe til leverandøren din. Da vil de fleste problemer bli oppklart. Det er i alle fall det jeg har erfart..

Lenke til kommentar
har du slik "alt i ett" løsning? Dvs. du har tlf. og TV på samme linje? I så fall vil du få mindre båndbredde tilgjengelig til internett når disse er i bruk.

Det er jo helt feil.

Med Fiber så får du 10mbit\10mbit (om det er det du betaler for) uansett om du ringer eller ser på TV. Ser du på TV påvirker ikke det internett. Fiberkabel har utrolig stor kapasitet til og overføre data.

Beste siden er nok www.speedtest.net, der måler du fra Norske servere (som er det du skal måle fra\til).

Lenke til kommentar

Det er jo helt feil.

Med Fiber så får du 10mbit\10mbit (om det er det du betaler for) uansett om du ringer eller ser på TV. Ser du på TV påvirker ikke det internett. Fiberkabel har utrolig stor kapasitet til og overføre data.

Oki. Jeg har bare hørt dette far andre. Skal få en slik løsning selv om noen måneder så det var godt å høre at jeg tok feil :)

Lenke til kommentar

Det er jo helt feil.

Beste siden er nok www.speedtest.net, der måler du fra Norske servere (som er det du skal måle fra\til).

Speedtest er elendig på upload for meg iallefall. Har 100/100 fiber, men på speedtest så får jeg kanskje 20 mbit. På tptest, dinside og hw testene, så får jeg 97 opp og ned.

Lenke til kommentar

megabit ja, ikke megabyte, spørs hva de testene faktisk sier, når jeg tenker meg om så sier de faktisk bit, lenge siden jeg har kjørt en speedtest.

edit: etter å ha kjørt en test så ser jeg at de måler hvor mange biter ikke hvor mange bytes (selv om det er så godt som det samme) og vil bare beklage vis jeg gjorde noen forvirret.

edit2: selv om MB faktisk er forkortelsen for MegaByte og Mb er forkortelsen for Megabit

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...