Krish3525 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Jeg har laget et kortspill for fem spillere der jeg har en server som lytter etter klienter og en tråd for hver klient... Men flere ganger har noen mistet eller fått problemer med nettet mens et spill har pågått og jeg lurer på hva som er den beste måten å håndtere slike tilfeller, uten å måtte starte et nytt spill? Får jo en IOException gjennom readObject metoden som indikerer at en klient har falt ut. Hadde det vært mulig å sette en timeout så klienten har en viss tid på å komme seg inn igjen? Endret 4. november 2009 av Krish3525 Lenke til kommentar
footnote Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Kjapt svar: du kan gi klienten en viss tid på å komme seg inn igjen, dette vil jo innebære at de andre kan spille videre helt til det er den falnes tur (om det er turbasert). Da må du buffre opp hendelsene slik at klienten får all informasjon når den kommer tilbake. Dette kan jo føre til at de andre må vente på klienten, så timeout bør ikke være for lang. Hvis du vil unngå å buffre opp hendelser, så kan du sette alle spillerne på vent inntil alle er koblet på igjen. Klienten vil sannsynligvis måtte opprette en ny tilkobling, og dermed få ny socket. Alternativ kan du programmere litt AI, slik at datamaskinen (serveren) kan ta over rollen til spilleren som falt ut. Endret 4. november 2009 av footnote Lenke til kommentar
Krish3525 Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Takk for bra svar. Har allerede litt AI programmert så det kan gå fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå