Boralis Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ja hva mener dere, hvilket av de to vil dere si er best. Ja jeg vet at det er forskjell på brennvidder her,men jeg tenker bildekvalitet . Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg mener at det er hipp som happ; de er temmelig like. Velg 17-55mm hvis f/2.8 er viktig eller 24-105mm hvis lengre brennvidde er viktigere. Tom Lenke til kommentar
300D Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Enig, begge har topp bildekvalitet, 24-105 har litt CA pga. større zoomomfang, men absolutt til å leve med. Lar seg lett fjerne i ACR. I tillegg har 24-105 byggekvaliteten til et L-objektiv. 17-55 kjennes som den er kjøpt på Nille i sammenligning, uten at det trenger å bety noe for deg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 17-55 Tåler ikke motlys eller strølys noe særlig ser jeg Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) 17-55 Tåler ikke motlys eller strølys noe særlig ser jeg Det er et utsagn jeg ikke kan si meg enig i, mitt eksemplar klarer seg iallefall meget godt mot flare etter det jeg har erfart Endret 4. november 2009 av Caliber Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) 17-55 Tåler ikke motlys eller strølys noe særlig ser jeg Det er et utsagn jeg ikke kan si meg enig i, mitt eksemplar klarer seg iallefall meget godt mot flare etter det jeg har erfart Det er første gang jeg har hørt om at 17-55mm har problemer med flare. Det som imponerer mest med EF-S 10-22mm, er at den er meget motstandsdyktig mot flare. Tom Endret 4. november 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg ble også imponert over det samme på canon 10-22mm, det å gå fra sigma 10-20mm var virkelig en positiv opplevelse! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 17-55 Tåler ikke motlys eller strølys noe særlig ser jeg Det er et utsagn jeg ikke kan si meg enig i, mitt eksemplar klarer seg iallefall meget godt mot flare etter det jeg har erfart Det er første gang jeg har hørt om at 17-55mm har problemer med flare. Det som imponerer mest med EF-S 10-22mm, er at den er meget motstandsdyktig mot flare. Tom Har hørt om andre som har opplevd det samme, feks her: Tåler ikke motlys eller strølys, virker ustabilt ujevne resultater. Tildels svært dårlig http://www.foto.no/cgi-bin/utstyr/erfaring...ing.cgi?id=2777 I am finding the Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM Lens to be quite flare-prone if the sun or bright light is in the frame. Otherwise, color and contrast are excellent. http://www.the-digital-picture.com/reviews...ens-Review.aspx Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Har lest både den review'en og erfaringen(e) på foto.no, men konstaterer bare at jeg ikke kjenner meg igjen i de Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Tåler ikke motlys eller strølys, virker ustabilt ujevne resultater. Tildels svært dårlig http://www.foto.no/cgi-bin/utstyr/erfaring...ing.cgi?id=2777 1 av 6 som mener dette, og ham sier at han holder seg til L optikk. I am finding the Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM Lens to be quite flare-prone if the sun or bright light is in the frame. Otherwise, color and contrast are excellent. http://www.the-digital-picture.com/reviews...ens-Review.aspx Nevnt i en bisetning, uten bildeksempler. PhotoZone sier ikke noe om flare ... Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Bildet er dårlig,men viser hva jeg mener. Endret 4. november 2009 av Snekker`n Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Bildet er dårlig,men viser hva jeg mener. Det er ikke et eksempel på mye flare. Det finnes objektiver som er bedre; men mange som er mye verre. Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Bildet er dårlig,men viser hva jeg mener. Det er ikke et eksempel på mye flare. Det finnes objektiver som er bedre; men mange som er mye verre. Tom Joda det finnes de som er værre,men det er likefullt et problem og det skal ikke rare motlyset til før dette fremkommer, på 70-200 er dette ikke noe problem , bare for å sammenligne . Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Brukte du noen some helst filter på bildet Snekker`n? Har opplevd det samme med 24-105 som du, noe mindre da, men irriterende er det. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Brukte du noen some helst filter på bildet Snekker`n? Har opplevd det samme med 24-105 som du, noe mindre da, men irriterende er det. Ikke noe filter nei,bare solskjermen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå