Gå til innhold

Spørsmål om lyd i Windows 7

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettop installert Windows 7 og jeg driver av og fikser lydinnstillingene.

Jeg har dette lydkortet: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Sound Card, og jeg bruker driverne til dette som lydinnstillinger.

Jeg synes ikke lyden er optimal, siden bassen lager litt mye "ulyd", altså at det skurrer litt når bassen slår til. Slik var det i Windows XP også, men det var pga at "wave" i lydkontrollen i windows stod på fullt volum. Da jeg satte ned volumet på "wave" til normalt, var lyden fin igjen.

Problemet mitt er at jeg ikke finner noe som heter "wave" i Windows 7, og klarer derfor ikke å fikse ulyden i bassen.

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Mvh Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volumkontrollen i Vista og Windows 7 fungerer ganske annerledes enn i XP. Dessverre later det ikke til å være mulig å endre hver "type" lyd, men derimot enderer du lyd nivået i de enkelte programmene du kjører for øyeblikket. Nå vet jo selvsagt ikke jeg hva du bruker for lytteredskap (les: hodetelefoner eller høyttalere), men jeg ville anbefalle at du bare drop'er "Device" volumet litt, gjerne til rundt 80%, så burde du i allefall unngå skurring i bassen.

Endret av LunarG
Lenke til kommentar
Volumkontrollen i Vista og Windows 7 fungerer ganske annerledes enn i XP. Dessverre later det ikke til å være mulig å endre hver "type" lyd, men derimot enderer du lyd nivået i de enkelte programmene du kjører for øyeblikket. Nå vet jo selvsagt ikke jeg hva du bruker for lytteredskap (les: hodetelefoner eller høyttalere), men jeg ville anbefalle at du bare drop'er "Device" volumet litt, gjerne til rundt 80%, så burde du i allefall unngå skurring i bassen.

Tusen takk!

Stilte enkelt inn volumet i drivern til lydkortet til rundt 60%, og justerte volumet på headsettet og høyttalerne opp (bruker begge deler vekslende). Jeg oppnådde samme volum, men helt uten skurring. Var så enkelt ja.. Deilig!

Endret av audi91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...