Reggy Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Trenger tips til fin og god dunjakke. Gjerne ei som ikke koster mer enn 1500 - 2000 kr. Jeg er 190 cm høy og trenger en som er litt romslig, ikke slik at det blir for tight bl.a. under armene. Tror gjerne mørk farge er å foretrekke. Tar gjerne imot link... Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Kan anbfale dunjakka fra Bergans. Den koster rundt 2400 men er verdt det Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Jeg kan anbefale deg å kjøpe en fra Mountain Works... Litt over din prisklasse, men er verdt det. (Men det jeg egentlig vil anbefale deg er å kjøpe en jakke som gjør at du ikke ser ut som en vandrende potet...) Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (Men det jeg egentlig vil anbefale deg er å kjøpe en jakke som gjør at du ikke ser ut som en vandrende potet...) Mehehehe, enig! Lo litt inni meg da jeg så "fin" og "dunjakke" i samme setning i emnetittelen her. Og ja, beklager frekkheten, men hvis du i tillegg er 190 høy blir det lett overkill, spesielt hvis du ikke er blant de tynneste (pass på at du ikke kveler ungen ved siden av deg når du setter deg på bussen). Sånn on topic sier søstera mi at Bergansdunjakka er best. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Haha "fin" og "dunjakke" hører ikke sammen nei:P Men seriøst, Bergans suger. Jeg har aldri hatt en dunjakke fra Bergans, men i fjor vinter var jeg i Hafjell et par uker med noen kompiser, og det var kaldere enn 10 minusgrader hver eneste dag, og som oftest rundt -20. Det endte med at alle kjøpte jakker fra Mountain Works, etter 4-5 dager med frysing. Jeg hadde det fra før, og var den eneste som ikke var konstant kald de første dagene. To av kompisene mine hadde Bergans-jakker, og de var de kaldeste av alle, og også de som kjøpte nye jakker først... Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Blir litt off topic nå, men jeg bruker ei vanlig, tynn bergansjakke uten fôr når jeg står på ski. Den er vindtett og vanntett, og ser dessuten okei ut. Så varierer jeg med ulike ting under (ulltrøye er et must, men bortsett fra det bruker jeg fleece, ullgenser eller andre greier alt etter hvor kaldt det er ute). Har aldri faila noen gang, rett og slett fordi det er utrolig enkelt å ha noe ekstra i sekken, eller å hive noe i sekken hvis jeg blir for varm. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Jeg skal love deg det ikke hadde fungert de ukene, ettersom det var flere av vennene mine som brukte tilsvarende taktikk som deg. Det var nesten konstant -20, det snødde og det blåste som bare f**n... Det er de to jævligste ukene på ski jeg har hatt:P Vi kjøpte oss finlandshetter, det sier egentlig det meste.. Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Nå er det ikke sikkert trådstarter skal være ute i to uker i - 20 grader og dermed ikke trenger å bruke 5000 på en jakke. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 6500 for å være nøyaktig... Jeg anbefalte jakken fordi den er noe av det beste man får tak i, og som du sikkert klarer å lese skrev jeg i min første post at den er over hans prisklasse, men at JEG mener den er verdt det... Resten av postene er vel egentlig OT, siden jeg svarte Cricket, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal henge deg opp i det som står der... Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Bare sier at du kan ikke si bergans suger bare fordi noen har en jakke som koster 4000 kr mer. Klart du får en jakke som funker bedre i den prisklassen. Endret 4. november 2009 av Vegar(d) Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Joda, Bergans er sikkert bra den, i sin prisklasse... Men uansett er det jo slik at en Bergans-boblejakke er fjortisuniform nummer en i store deler av landet, og det kan ikke akkurat sies å være positivt... Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 4. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Kan anbfale dunjakka fra Bergans. Den koster rundt 2400 men er verdt det Takk - synes også den ser grei ut. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 4. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Blir litt off topic nå, men jeg bruker ei vanlig, tynn bergansjakke uten fôr når jeg står på ski. Den er vindtett og vanntett, og ser dessuten okei ut. Så varierer jeg med ulike ting under (ulltrøye er et must, men bortsett fra det bruker jeg fleece, ullgenser eller andre greier alt etter hvor kaldt det er ute). Har aldri faila noen gang, rett og slett fordi det er utrolig enkelt å ha noe ekstra i sekken, eller å hive noe i sekken hvis jeg blir for varm. Enig. Det er noe slik jeg også bruker når jeg renner ski. Ellers blir det for varmt. Grunn til dunjakke er til de dagene det er surt og kaldt og jeg står opp og omtrent går rett ut og venter på bussen. Og kuldegradene og vinden torturerer meg. EN varm jakke uten å måtte kle på seg så mange plagg... Derfor heller ikke all verdens til pris... Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 4. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (Men det jeg egentlig vil anbefale deg er å kjøpe en jakke som gjør at du ikke ser ut som en vandrende potet...) Mehehehe, enig! Lo litt inni meg da jeg så "fin" og "dunjakke" i samme setning i emnetittelen her. Og ja, beklager frekkheten, men hvis du i tillegg er 190 høy blir det lett overkill, spesielt hvis du ikke er blant de tynneste (pass på at du ikke kveler ungen ved siden av deg når du setter deg på bussen). Sånn on topic sier søstera mi at Bergansdunjakka er best. Er ikke spes. tjukk, men skjønner hva du mener. Synes heller ikke det ser fet ut å gå rundt som en studd andunge. Frua her sånn dunkåpe fra the north face. Den er liksom ikke så studd/ eller oppblåst. De har en dunjakke for herrer og. Noe dyr, men kanskje ikke så allverdens oppblåst... Ka dokk tru... http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131...4818/1191599925 Lenke til kommentar
akle Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Noen som har prøvd en av dunjakkene fra Fjellreven. De ser skikkelig varme ut. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 4. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Noen som har prøvd en av dunjakkene fra Fjellreven. De ser skikkelig varme ut. Mitt inntrykk er at fjellreven er skikkelig kvalitet. Jakka koster vel en del den og så det er sikkert en god jakke. Jeg har kjøpt noe fjellreven produkter på www.naturkompaniet.se - - de trekker av den svenske momsen slik at det ikke blir dobbelt opp med moms - hvis pakken blir stoppet da... Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 4. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Denne så heller ikke så dum ut. Billig hvertfall. Kanskje noe lav i halsen. Men jeg liker at hetten ikke dominerer hele jakken http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131..._herre_dunjakke Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Er ikke spes. tjukk, men skjønner hva du mener. Synes heller ikke det ser fet ut å gå rundt som en studd andunge. Frua her sånn dunkåpe fra the north face. Den er liksom ikke så studd/ eller oppblåst. De har en dunjakke for herrer og. Noe dyr, men kanskje ikke så allverdens oppblåst... Ka dokk tru... Hørt mye bra om North face jakkene. Kjør på! Forøvrig tror jeg ikke det så mye forskjell på hvor oppblåst de forskjellige jakkene er. Er man ikke veldig tjukk fra før av ser man ikke noe mer oppblåst ut når man får på seg jakka Endret 4. november 2009 av Vegar(d) Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Man ser mer ut som en ball i Fjellräven-jakkene enn i de fra Bergans. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Hadde en Ralph Lauren jakke i dun som var helt kanon. Kunne gå med t-shirt i -15 med vind uten å fryse på overkroppen (kort tur på butikken etc.). Dessverre ble den stjålet fra meg i Bergen for 3 år siden. Ser dere noen gå med en god og varm jakke hvor hetten har en liten rift (hang fast i et gjerde en gang jeg skulle ta en "snarvei", meld fra! Savner den jakken. Viktigste er at jakken blir høy i halsen om du zipper den helt igjen, samt at den ikke forsvinner over navlen på deg om du løfter armen. At den er vindtett er også greit, men det er ikke sikkert du finner i din prisklasse. Du kan risikere at vinden blåser rett gjennom jakken, slik at du ikke holder varmen inne (alla min nye jakke fra Ralph. Trodde det var samme type, men denne her var noe jalla bajs). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå