amish Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hei. Har tenkt å bytte kabinettet mitt og CPU kjøleren til en mer stille løsning. Nå bruker jeg et Thermaltake Soprano DX som har to ganske bråkete vifter, men har bestemt meg for å bytte det mot et som ser litt bedre ut. Bruker en "Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet" som er langt ifra quiet. Så jeg tenkte på Corsair H50 som kjøler, og et Lianli kabinett. Men siden H50 "skal" blåse luft inn på baksiden for best ytelse, må jeg vel ha noe som blåser den varmeluften ut. Men mindre PSUen står i top og gjør den jobben. Så noen som vet hvilket kabinett jeg kan kjøpe? Tenkte på Corsair sitt, men det var veldig dyrt Venter kansje å ser hva Corsair girut rundt jule tider, siden de sa de skulle gi ut et billigere 800D da. Og er H50 et godt valg for støy svak CPU kjøler? Vil helst ikke ha en passivkjøler siden jeg vil overklokke litt. Ser den har rundt 30dbA, og min zalman nå har ca 50dbA.. Nå har jeg lite peiling på lydmåling, men er det god merkbar forskjell mellom dem? Takker for svar. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) De to vanligste anbefalingene på Silent PC Review for stille kabinett er Antec Solo og Antec P182 (eller 183). Jeg bruker en P182 til spillmaskinen min og er superfornøyd: masse luftgjennomstrømning, filtre på alle innsugsvifter, plass til de lengste skjermkortene. Kombinert med en skikkelig luftkjøler - Thermalright TRUE eller Noctua - er dette en sikker vinner. Hvis du ikke skal klokke vettet av maskinen kan du med fordel skifte ut kabinettviftene til noen som går mye saktere enn de som er standard (mine tikker og går på 600 rpm, halvparten av den laveste settingen på de viftene som følger med). Men jeg fikk akkurat et Fractal Design Define R2 i posten fra Dustin Home, som skal brukes til hjemmeserveren min. Det har PSUen i bånn og to 120/140mm vifteplasser i taket over CPUen, så du bør ha rimelig gode sjanser for å få plass til en radiator som suger luft inn gjennom taket. Følger med 2 vifter og en viftestyring til 3 vifter. Hvis du trenger plass til lange skjermkort er det 31 cm fra veggen der diskene festes til skruehullet der skjermkortet skrus fast. Define R2 er billig. Koster halvparten av en P183, og viftene er tilogmed stille nok til at de ikke må kastes. Jeg skal innrømme at den føles billigere enn en Antec, men det er ikke noe skrot-kabinett og er ihvertfall veldig mye for pengene. Ang. kjøling, har jeg lest at Corsair H50 har en viss bråkelyd fra pumpen (men det var på SPCR hvor stille-frikene samles). Jeg har vurdert den selv, men kommer nok til å holde meg til luftkjøling. TRUE og Noctua er to vinnere til de varmeste maskinene. Skal du ha kjøling til en ellers kald maskin (HTPC etc) kan jeg anbefale Scythe Ninja og Ninja Mini, som begge kan kjøles passivt. Endret 4. november 2009 av kevral Lenke til kommentar
amish Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Har tenkt på Antec P183, men syns det så litt for fancy ut. P182 derimot syns jeg så veldig bra ut. Men finner bare en butikk som selger det, og det står at det er bestillings vare. Får kansje ta kontakt med dem om jeg bestemmer meg for det kabinettet. Har lyst at det skal være kvalitets følelse av kabinettet, har dermed sett litt på Lian-li sine kabinetter, og fant V1200Pluss på netshop, som jeg har ekstremt lyst på Men så er det prisen igjen som stopper meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå