Gå til innhold

Analog video til DV!

Anbefalte innlegg

Jeg har DV-kamera med DV in/ut. Jeg har også skaffet meg Pinnacle Studio 7, så redigering av DV-video går greit. Som så mange andre har jeg mye "gammel" video 8 og HI8 liggende. I stedet for å kjøpe analogt kort, evnt. analog inn/ut til USB tilkoplingen, for å redigere disse videoene, og etterpå kjøre de tilbake digitalt til DV-kameraet, har jeg lurt på en ting: Går det an å bruke Sony sitt DV kamera, som også tar 8/HI8 tape, å benytte DV utgangen på dette kameraet når jeg spiller av 8/HI8 video. Konverterer dette kameraet automatisk, eller er det kun analog utgang som kan benyttes når jeg spiller av disse videoene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DV-kameraer kan ikke lese Video8/Hi8 kasetter, men har du derimot kjøpt et Digital8-kamera, så går dette veldig bra. Gamle opptak blir da konvertert til Digital-format via FireWire-utgangen på kameraet.

Formatet på datastrømmen ut av FireWire/iLink-kontakten er eksakt den samme på Digital8 som for DV og miniDV-formatet

Lenke til kommentar

Takk for svar! Når jeg skrev Sony kamera, så mente jeg selvsagt Sony sitt digital video8/HI8. Lurer allikevel på om det kanskje lønner seg å investere i kort/USB med analog inn/ut. Da redigerer jeg filmen i Studio7, hvis mulig, og kjører videon tilbake til DV-kameraet via firewire kortet som fulgte med Pinnacle Studio7. Det må uanset være en fordel å få digitalisert alle gamle video-opptak. Snart kommer DVD brennere for fullt på markedet, til forhåpentlig fornuftig pris, og da er det enkelt å brenne egne DVD plater. Foreløpig har jeg lyst til å forsøke å brenne VCD plater med video!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...