Duffy85 Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 PC'en min har i det siste hatt en tendens til og plutselig, helt uten grunn eller sammenheng med noen programmer eller spill, og restarte seg. Funderte om det muligens er hardisken som kutter for du hører denne spinner seg opp at med en gang den restarter seg. (eller er detta normalt?) Den har også hatt en tendens til å låse seg helt i noen sekunder når jeg spiller BF. Windows (XP) sier når maskina har restarta seg at det er en "Device driver" som har skylden, noe jeg tviler veldig på siden jeg ikke har installert noe nytt siden denne ustabiliteten startet. Noen som veit hva dette kan være eller har opplevd det samme? Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg har opplevd det samme. Sjekka minnet. Den ene minnebrikken hadde noen defekte adresser. Tok ut denne. Mye mer stabil nå. Kjører WinXP. Ikke hatt noen krasj siden jeg tok ut brikken. Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg har opplevd det samme.Sjekka minnet. Den ene minnebrikken hadde noen defekte adresser. Tok ut denne. Mye mer stabil nå. Kjører WinXP. Ikke hatt noen krasj siden jeg tok ut brikken. Ok...er det noen måte å finne ut detta på? eller må jeg bare ta ut den ene minne brikken (har 2) og se om det blir bedre? Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 PC'en min har i det siste hatt en tendens til og plutselig, helt uten grunn eller sammenheng med noen programmer eller spill, og restarte seg. Funderte om det muligens er hardisken som kutter for du hører denne spinner seg opp at med en gang den restarter seg. (eller er detta normalt?) Den har også hatt en tendens til å låse seg helt i noen sekunder når jeg spiller BF. Windows (XP) sier når maskina har restarta seg at det er en "Device driver" som har skylden, noe jeg tviler veldig på siden jeg ikke har installert noe nytt siden denne ustabiliteten startet. Noen som veit hva dette kan være eller har opplevd det samme? jasså... så det er ikke bare meg som dette skjer med... dette er utrolig plagsomt. helt uten forvarsel, og når som helst kan den restarte seg selv. :x når den er startet igjen så står det: systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil. og etter jeg har sendt feilrapport står det at det er en enhetsdriver, men at de ikke kan utdype dette mer. skulle faktisk skrive en post om dette idag, men du rakk det før meg... er det noen som aner hva som kan ha skylden???? bruker forresten winxp home sp1 Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Ja, der har du akkurat samme problemet som meg. Får akkurat samme meldingen når den har restarta seg. Bare jeg kjører WinXP Pro SP1 da... Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg fikk økte problemer med ustabilitet etter at jeg patchet opp WinXP fra windows update. Jeg kjører også SP1. Mistenker Microsoft for å ha slurvet litt med enkelte patcher. For å sjekke minnet så kan du bruke Goldmemory. Det kjøres fra diskett. Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 jeg har også dette problemet, er det rammen som er ødelagt? :-? kjipt når pcen bare restarter..! det skjer ikke ofte, men den gjør det noen ganger.. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 hmmm. ikke ofte? hos meg skjer det i gjennomsnitt minst 1 gang om dagen... dette programmet har jeg nå lastet ned, men hvordan bruker jeg det??? hva skal jeg gjøre? pliiiis hjelp meg. ps: kan jeg klage til komplett hvis jeg finner ut at det er noe galt med ram'en? Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Det trenger ikke være RAM'n hos dere, men hos meg tror jeg definitivt at det var årsaken. Hos dere kan det godt være problemer relatert til WinXP, drivere, osv... Hvis det stadig er samme driver som dukker opp på blåskjermen, kan det være lurt å se om du finner en nyere driver. Jeg vurderte sterkt å gå tilbake til Win2k, men nå skal jeg vente litt å se hvordan det går. Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 hmmm.dette programmet har jeg nå lastet ned, men hvordan bruker jeg det??? hva skal jeg gjøre? 1. Finn frem en formatert diskett 2. Pakk ut programmet på harddisken 3. Kjør install.bat 4. Restart maskina med disketten i. (husk riktig bootorder) 5. Programmet starter automatisk. 6. Så er det bare å vente. Så lenge det står PASSED er alt ok, men hvis du får FAILED så finnes det feil på minnet. Du kan da evt ta ut en eller flere brikker (hvis du har) for så å kjøre testen om igjen slik at du finner hvilken brikke det er feil på. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 hmmm får lime inn fra en annen side en løsning med rammen For å begynne med relevant spec.: MSI hovedkort: MS-6380L (VIAKT266, DDR) PSU: 250W Asus V7100 GF2 MX-400 32mb (tørk det fliret er du snill...) Acer brenner+LG spiller 40 GB Western Dig. Cav. IDE 7200 (2mb cache) 120 GB Western Dig. Cav. IDE 7200 (8mb cache) 1 stk. 80mm kabinett vifte (trekker neglisjerbart lite effekt fra PSU) AMD Athlon 1.4GHz (266MHz bus) +Creative lydkort+nettverk+ISDN kort....spiller liten rolle..? Og sist men ikke minst: 2x 256 DDR-DIMM PC2100 CL2.5 Og det er her moroa begynner.. Når begge brikkene står i samtidig takler ikke maskinen at jeg f.eks. flytter filer mellom diskene eller laster ned stash. Blåskjermen kommer opp før jeg får sagt Bill Gates som regel. Ellers fungerer maskinen utmerket under spilling og annet. Kun et par ganger har jeg opplevd at det fryser utenom det som er nevnt. Ok, du tenker: feil på den ene brikka! Nei! Hver for seg fungerer alt perfekt (sett bort fra at maskinen er som dradd i sirup med bare 256). Jeg har prøvd alt! Maskinen ble ribbet. Disken formattert. XP installert på ny og komponent for komponent ble satt inn. Reboot for hver installerte komponent, men til ingen nytte. Det hele bunner ut i at XP ikke takler at jeg har begge brikkene i samtidig. Det samme oppsettet fungerte nemlig fint med win98 og ME (nei, jeg går ikke tilbake til en av dem). Noen som har den minste fanaring om hva dette kan skyldes??? Jeg vil bli meget takknemlig for forslag Hadde samme problem på mitt asuskort da var løsningen og trikse mellom slottene måtte bruke slått 1 og 3. Prøv å sett cas til 2.5 i stedet for 2 i bios først og deretter gjør det som står ovenfor, hvis du overklokker sett tilbake overklokkingen Sakset og limt fra at annet forum litt og lese men kan muligens hjelpe dere Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 hmmm får lime inn fra en annen side en løsning med rammen For å begynne med relevant spec.: MSI hovedkort: MS-6380L (VIAKT266, DDR) PSU: 250W Asus V7100 GF2 MX-400 32mb (tørk det fliret er du snill...) Acer brenner+LG spiller 40 GB Western Dig. Cav. IDE 7200 (2mb cache) 120 GB Western Dig. Cav. IDE 7200 (8mb cache) 1 stk. 80mm kabinett vifte (trekker neglisjerbart lite effekt fra PSU) AMD Athlon 1.4GHz (266MHz bus) +Creative lydkort+nettverk+ISDN kort....spiller liten rolle..? Og sist men ikke minst: 2x 256 DDR-DIMM PC2100 CL2.5 Og det er her moroa begynner.. Når begge brikkene står i samtidig takler ikke maskinen at jeg f.eks. flytter filer mellom diskene eller laster ned stash. Blåskjermen kommer opp før jeg får sagt Bill Gates som regel. Ellers fungerer maskinen utmerket under spilling og annet. Kun et par ganger har jeg opplevd at det fryser utenom det som er nevnt. Ok, du tenker: feil på den ene brikka! Nei! Hver for seg fungerer alt perfekt (sett bort fra at maskinen er som dradd i sirup med bare 256). Jeg har prøvd alt! Maskinen ble ribbet. Disken formattert. XP installert på ny og komponent for komponent ble satt inn. Reboot for hver installerte komponent, men til ingen nytte. Det hele bunner ut i at XP ikke takler at jeg har begge brikkene i samtidig. Det samme oppsettet fungerte nemlig fint med win98 og ME (nei, jeg går ikke tilbake til en av dem). Noen som har den minste fanaring om hva dette kan skyldes??? Jeg vil bli meget takknemlig for forslag Hadde samme problem på mitt asuskort da var løsningen og trikse mellom slottene måtte bruke slått 1 og 3. Prøv å sett cas til 2.5 i stedet for 2 i bios først og deretter gjør det som står ovenfor, hvis du overklokker sett tilbake overklokkingen Sakset og limt fra at annet forum litt og lese men kan muligens hjelpe dere Kan være at du har for puslete PSU. Et AMD system bør ha min. 300 watt PSU for å kjøre garantert stabilt. PS Alltid kjøp merkeram, og alltid samme merke Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 250w er for liten til AMDsystem med to hdèr + annet Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Det kan være at maskina står på automatisk reboot ved systemfeil. Dette kan slåes av ved å høyreklikke på min datamaskin/avansert/Oppstart_gjennopretting/og ta bort haka på starte på nytt under systemfeil... Hadde litt problemer med dette for ikke så lenge siden, når jeg skulle fyre maskina opp i nettverk. Slapp hvertfall den jævla rebootinga, og fikk rekkig og lest feilmelding før maskina reboota, og dermed ordna det Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Okey...detta lover vel ikke godt? Dette vil trolig si det er noe galt med minne mitt å bare er å returnere, eller? Litt uklart bilde der men Gadd ikke mer etter neste 2 timer (den starta på 1% at rett etterpå) med testing og som du ser har den funni noen feil. Får bare teste med en og en minnebrikke nå...*vente* Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hmm jeg hadde det samme probbet før... Alt jeg gjorde var å teste minnebrikken (1298+371+98741823 feil eller noe ) Returnerte den til komplett.no fikk en ny og alt funka Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Du fant feil der ja... Den looper jo automatisk om og om igjen. Finner du feil er det egentlig bare å skru av maskina, ta ut brikken og teste neste. Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Nå har jeg skanna begge minnebrikkene, fant feil på den ene så det har jeg tatt ut. Fant ingen feil på den jeg har i nå, men den henger seg fortsatt i BF. Tror nok XP må gå. Får installere W2K at.. Har ikke restarta seg ennå da...vente å se. Lenke til kommentar
christt Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Min maskin er dønn stabil nå! Ikke hatt et eneste krasj siden jeg nappa ut brikken med feil på. Deillig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå