L0mp3 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hei. Jeg har en situasjon her nå som gjør at jeg må endre linker i et stort excel ark. Her linker de nå til \\servernavn\blablabla .. Det jeg vil, er å endre slik at de da linker til S:\blablabla Er det noen måte jeg kan gjøre dette på alle og ikke må inn på hver enkelt? Mulig det er litt dårlig forklart. Spørr hvis det er noe. Trenger hjelp. Takk. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det er det vanlige: Excelversjon og språkversjon. Men vi skal klare dette. Du har en knapp Edit Links på Data-fanen i Excel 2007 der du bl.a. kan endre kildefil. I tidligere versjoner ligger dette i menyen Rediger > Koblinger / Edit > Links. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Er det mange linker kan du gjøre det enkelt med søk og erstatt (litt ulik plassering i ulike versjoner men du finner det nok. Søk etter \\servernavn og erstatt med C: Du kan også bruke funksjonen Erstatt. Hvis \\servernavn\blablabla... står i A1 skriver du følgende funksjon i B1 (eller der du ønsker resultatet): =ERSTATT(A1;1;12;"c:") Tallet 12 i funksjonen tilsvarer antall tegn i \\servernavn. Endre dette tallet så det stemmer med riktig servernavn hos deg. Kopier formlen nedover så du får endret alle adressene, kopier kolonnen med riktig adresse, og lim inn /verdiene/ i kolonnen med de gamle adressene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå