karakas Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Sitter og skal installere opp igjen en eldre bærbar med XP pro SP3, Siden SP3 kom ut etter Vista så har jeg stort sett bare SP2 CDer liggende og har ikke installert en SP3 tidligere, men jeg var heldig og fant en SP3 CD som må ha fulgt med en eller anne maskin også, fikk startet installasjonen og keyen virket, men så fikk jeg plutselig beskjed om å sette inn CD2, er dette noe nytt i SP3? Har ikke fått den beskjeden de utallige gangene jeg har installert XP tidligere, dvs jeg har fått beskjeden når jeg installerte XP 2005 MCE, men det er jo noe annet igjen. Jeg valge avbryt og installasjonen videre ser ut til å gå greit, men hva er det CD2skal installere? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Høres rart ut, Windows XP Pro SP3 er kun på en plate. Så da må det være en egen versjon du har... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Er kun XP MCE edition jeg vet om som har to CD medie. Alle andre versjoner er kun en . Unntak fra dette er noen OEM OS CDer fra OEM leverandører. Her har man ofte hatt et kit med 2 CD hvor man starter med #1 for preinst (boot) + drivere og fortsetter med #2 for resten av OSet. Høres ut som en slik du har funnet. Den kan kun benyttes for den PC modellen den er lager for og du må da selvsagt ha både CD1+CD2. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Kom frem til at jeg CD-keyen som fulgte med maskina var en MCE-key, så når jeg tastet inn den så kjørte installasjonen en MCE-installasjon. Første gang jeg har sett fleksibilitet i en XP-installasjon, tidligere erfaringer er at XP er ekstremt kresen på at du må ha en key som matched den plata du har, og om det er ett lite avvik så er det stopp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå