Gå til innhold

Møtte en katt som fulgte etter meg hjem - nå nekter den å dra


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Gikk en liten kveldstur i går og møtte på en liten nusselig kattunge da jeg sto ved en lyktestolpe og pratet i telefonen. Så dum jeg var, klappet jeg katten. Da jeg gikk videre la jeg merke til at katten fulgte etter meg. Prøvde å skremme den litt i forsøk om å få den vekk, men den stakk ikke av. Da jeg kom hjem var fortsatt katten der. Jeg gikk inn og trodde den forsvant i løpet av natten.

 

I dag morges da jeg kom hjem fra skolen lå katten utenfor døra i håp om å komme inn. Den nekter fortsatt å forlate eiendommen og nå har jeg ikke anelse om hva jeg skal gjøre. Det er ingen halsbånd på den, som gjør at jeg ikke kan kontakte eier (om den har).

 

Det er en veldig fin kattunge som uansett hva jeg gjør, kommer tilbake. Syns det er ganske trist at denne katten kun står utenfor og sikkert sulter og fryser, så jeg lurer på om jeg burde lagt ut en skål melk og kanskje en matbit? Hva spiser katter? Skal jeg kjøpe kattemat til den? Eller skal den bare være ute?

Endret av Dødskalkunen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gir du den melk og mat så blir du ikke kvitt den.

 

Katter er som regel utedyr. De både klarer seg ute og klarer å finne frem hjem igjen(om den vil det). Om den fortsatt er ute hos dere så ville eg tatt et bilde og hengt opp lapp på lyktestolper og oppslagstavler i nærheten. Som regel er det noen som savner pusen sin og som gjerne vil ha den hjem.

 

Om ingen tar kontakt i løpet av 2-3 dager og katten fortsatt henger ute hos deg så får du heller vurdere å adoptere den :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg hadde valgt å ta vare på den, altså slippe den inn og gi den mat, og så hengt opp lapp for å se om eieren tok kontakt. På butikker, lokale dyrebeskyttelsen, veterinærkontor osv. Det er veldig fort at noen kjenner noen som kjenner de som har mistet katten :) Og hvis de har mistet katten sin, hvordan skal de vite hvor de skal lete om ingen henger opp lapp?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kattunger har en tendends til å følge etter folk den treffer på ute. I tillegg har de ikke fullt utviklet retningssans før de er ca et år. Derfor bør man holde kattungene sine inne.

 

Jeg har opplevd det samme som deg jeg også. Jeg kontakta FOD (Foreningen For omplassering av Dyr). Jeg måtte passe på katta en dag, også fikk jeg levert den bort til de. De ordna med annonser osv, og kattungen ble forent med familien sin igjen etter ei lita stund :)

Lenke til kommentar

Det finnes kattemelk fra Whiskas som katten tåler.

 

Jeg ville ikke latt katten stå utenfor huset i flere dager uten mat og drikke. Siden den ikke vender hjemover ville jeg fulgt rådene om å ta vare på den inntill videre. Ta en rundspørring i nabolaget , heng opp postere med bilde og etterlysning av eiere osv.

 

Mest sannsynlig er det noen som savner kattepusen sin

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det var slik jeg fikk katten min. Var et veldig behagelig dyr, var borte i to måneder, men jeg visste den kunne klare seg bra. Kom hjem og den måtte slankes gitt!

 

Fikk kontakt med eieren tidlig og de kunne ikke ha den. Den levde av å bo hos mange forskjellige. Vet hvertfall at den brukte å være hos en eldre dame, og en annen familie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...