Gå til innhold

Grafikkortet gått dukken (8800 GTX)

Imsvale

Anbefalte innlegg

Rimelig sikker på at det er over og ut for kortet (GF 8800 GTX), men så er jeg nysgjerrig på hva som egentlig forårsaket det.

Det begynte med driverkrasj etter noen sekunder med delvis sort og delvis korrupt bilde. Det fortsatte med blåskjerm (nvlddmkm.sys), og etter den måtte jeg ty til sikkerhetsmodus for å få startet Windows. På det tidspunktet bar også POST-bildet de samme symptomene, og slik har det vært siden. Bytter til mitt gamle kort og alt er i orden, men får ikke gjort så mye fancy med X800 nutildags.

Noen som kjenner igjen dette?

post-87361-1257332260_thumb.jpg

post-87361-1257332252_thumb.jpg

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som har forårsaket dette er enkelt.

Det er feil i GPUen din fra Nvidia sin side.

8800 kortene dør i fleng akkurat nå, ca 2 år er forventet levetid for 8800 serien, The inquirer hadde en pen artikkel serie for de gikk over dette og er den beste teorien så langt.

Men fakta er at disse kortene ryker så det koster etter for tiden.

Lenke til kommentar

Hadde et 8800 ultra som gikk dukken på akkurat samme måte.

Begynte med plutselige artifacts i spill, vista som spammet meg med drivergjenopprettinger, måtte restarte pc'en, og samme regla spilte på nytt. Tilslutt var oppløsningen i windows helt gal, fargepaletten skrudd ned på bunnnivå (selv om innstillingene sa noe annet), og jeg hadde samme artifacts som i bildene du poster her. Dette skjedde i løpet av en time.

Returnerte kortet, og fikk tilbud om et GTX 260 som erstatning, betalte et lite mellomlegg og fikk 4890 XT istedet.

Dette skjedde i sommer, da kortet begynte å nærme seg 2 år.

Lenke til kommentar

Ser masse skriverier om feil på G84, G86, G92, G94, 65nm og 55nm, men ikke noe om G80/90nm så langt. Dette er rart ettersom 8800 GTX også ser ut til å gå nedeom og hjem i store antall.

Når det er sagt: Jeg ble nesten skremt da jeg fant denne og så at det ene bildet viser så godt som identiske artifacts i skjermbildet.

Denne frista også bittelitt, i og med at alternativet er å sende kortet tilbake til shg i Danmark (de har lagt ned i Norge). Det vet jeg ikke om jeg gidder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...