Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Satio

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt denne og er imponert over hvor godt kamera/video er på denne. Jeg er veldig kresen av meg og sist hadde jeg en Samsung Omnia HD og denne var skuff spesielt på bilder. Så hvis ikke du er så opptatt ,ed batteri/ equlizer, er dette trygt en tlf, jeg kan anbefale. Og mulig det kommer oppdateringer som du ønsker i dette skriv.

Obs. kom til å trykke litt feil her på ett innlegg men er nå odnet

Endret av aajt63
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fremdeles veldig i tvil om jeg skal kjøpe denne eller ikke. Kameraet, bra headsett i salgspakken, videofunksjon, wlan, OS som jeg liker og brukbar trykkskjerm taler til fordelene, MEN dårlig batterilevetid og mangel på equalizer trekker ned. Om det viser seg at batterilevetiden kan holde i ca 3 dager med 3G avskudd og redusert lysstyrke med moderat bruk og at equalizer dukker opp i ny FW, samt at byggekvaliteten er såpass at det ikke kommer støv under skjermen (noe jeg desverre opplevde med K750i og T300, men ikke N73 og N82) så skal jeg nok slå til :)

Jeg har kjøpt denne og er imponert over hvor godt kamera/video er på denne. Jeg er veldig kresen av meg og sist hadde jeg en Samsung Omnia HD og denne var skuff spesielt på bilder. Så hvis ikke du er så opptatt ,av batteri/ equlizer, er dette trygt en tlf, jeg kan anbefale. Og mulig det kommer oppdateringer som du ønsker i dette skriv.

Lenke til kommentar

Hei, kan godt hende jeg lander på denne ja, litt dyr ennå da og vil helst vite litt mer om byggekvalitet (slitt mye med støv under skjerm på samtlige SE-mobiler jeg har hatt så vil helst forsikre meg at denne ikke sliter med det). Håper fremdeles EQ vil komme i senere FWer :)

Går det an å bytte sang med å trykke på +/--knappene om du holder de inne noen sekunder (slik som f.eks k750i) slik at du bare kan stikke hånda i lomma og trykke istedet for å måtte ta opp mobilen og gå inn i menyene for å skifte?

Lenke til kommentar
Nå har jeg vist til en test der Satio kommer bedre ut enn Pixon. Jeg har skrevet at den ble kåret til årets kameramobil både i Norge og i Sverige.

Samtidig har Pixon vunnet over Satio sammenligningstester i både Norge og Sverige. Det hele koker ned til hvem man leser og hører på. Siden du ikke er enig med Amobil og ikke leser tester her lengre, hvorfor bruker du ikke mer tid på Mobilen.no sitt forum enn dette?

Du har fremdeles ikke kommet med noen forklaring på hvorfor dere ikke retter opp karakteren, da den helt klart er begrunnet med påstander som viste seg å være feil. Blant annet ble den trukket for dårlige headsett, og mangelen på 3,5mm jack.

Dette ikke stemmer er din påstand om at den er trukket for dårlig hodesett. Les artikkelen på nytt. At den mangler 3,5mm jack stemmer på en prikk og det er de trukket for. Det er vel ingen som har lagt skjul på at man får tak i adaptere.

Kort batteritid er det Amobil erfarte. Mulig andre testere har et annet testmønster eller andre kriterier for hva de kaller kort og lang batteritid, eller at Amobil fikk en "mandagsutgave" av batteriet, men det endrer uansett ikke Amobil sine erfaringer med denne.

Mulig du ikke har fått med deg ennå at Satio ER større enn Pixon på både bredde, høyde, vekt og volum. Den er riktignok en halv millimeter tynnere, men det er langt i fra nok til å kalle den mindre. Amobil retter selvsagt ikke feil som ikke eksisterer. Amobil er uavhengige og seriøse testere som selvsagt ikke lar seg presse til å skrive tull i testene på grunn av en enkelt forumbrukers feilaktige påstander.

Satio er 11,2 * 5,5 * 1,33 cm og har 81,93 kubikkcentimeter volum og veier 126 gram

Pixon er 10,8 * 5,3 * 1,38 cm og har 78,99 kubikkcentimeter volum og veier 120 gram

Dere har fått mange tilbakemeldinger på denne testen, de aller fleste er forundret over karakteren,

"De aller fleste"? Hvilken planets matematikk er det du regner med når du sier at 4 av 28 deltagere er "de aller fleste"? Eller kanskje du teller dine 49 innlegg som 49 personer?

Selvsagt endrer de ikke karkteren på bakgrunn av forumdeltageres personlige meninger og feilaktige påstander. Hvis det er noen her som forsvarer ett eller annet på liv og død så er det deg som forsvarer Satio på liv og død. Feilaktige påstander fra deg om størrelse, 3,5mm jack, feilaktige konspirasjonsteorier om Amobil osv.

Er det rart vi reagerer?

Er dere flere som bruker din brukerkonto? I så fall vil jeg gjøre oppmerksom på at brukerkontoen er personlig og ikke skal deles med andre. Dette har du skrevet under på da du registrerte deg som medlem her. Deling av brukerkonto kan være utestengelsegrunn.

Lenke til kommentar
Dette ikke stemmer er din påstand om at den er trukket for dårlig hodesett. Les artikkelen på nytt. At den mangler 3,5mm jack stemmer på en prikk og det er de trukket for. Det er vel ingen som har lagt skjul på at man får tak i adaptere.

Er dere flere som bruker din brukerkonto? I så fall vil jeg gjøre oppmerksom på at brukerkontoen er personlig og ikke skal deles med andre. Dette har du skrevet under på da du registrerte deg som medlem her. Deling av brukerkonto kan være utestengelsegrunn.

Joda, hadde du lest den originale artikkelen så ble det trukket både for dårlig hodesett, og mangelen på 3,5 mm jack. Og man får ikke tak i adapter, den ligger i esken når man kjøper telefonen.

Om det er flere som bruker kontoen min, nei så morsom du var nå. Men jeg ler ikke, kun litt risting på hodet. Men kan jeg snakke med andre mens jeg skriver her, eller er det også forbudt?

Jeg talte 6 som var kritiske til testen, og det bare på 1. side.

Og jeg er klar over at Pixon er mindre, men jeg er også klar over at N97 er større, og skal vi se hvor mye amobil trakk for størrelsen der: ingenting!!??

Regnestykket ditt er forøvrig feil. Bruker du de rette tallene vil du se at det er minimal forskjell i størrelsen. Så jeg kan ikke med min beste vilje forstå at Satio skal trekkes for størrelse...

Og selvfølgelig er ikke karakteren bygget på forum deltagernes meninger. Men når man gir ut en test, med så mange grove feil, hadde det kanskje vært på sin plass at karakteren ble rettet opp parallelt med testen?

Endret av poe
Lenke til kommentar

At adapteren ligger i esken er lite relevant. Kun 10% av stemmene i denne undersøkelsen mente at medfølgende adapter er en grei løsning.

Og selvfølgelig er ikke karakteren bygget på forum deltagernes meninger. Men når man gir ut en test, med så mange grove feil, hadde det kanskje vært på sin plass at karakteren ble rettet opp parallelt med testen?

Hvis det påpekes mange nok og/eller alvorlige nok feil til at karakteren bør endres så er jeg sikker på at de endrer karakteren. En brukers feilaktige påstander om "så mange grove feil" vil selvsagt ikke endre karakteren. Det du påstår er "grove feil" er bagateller, nyanser og dine personlige preferanser som hverken er alvorlige, grove eller mange.

Lenke til kommentar
At adapteren ligger i esken er lite relevant. Kun 10% av stemmene i denne undersøkelsen mente at medfølgende adapter er en grei løsning.

Hvis det påpekes mange nok og/eller alvorlige nok feil til at karakteren bør endres så er jeg sikker på at de endrer karakteren. En brukers feilaktige påstander om "så mange grove feil" vil selvsagt ikke endre karakteren. Det du påstår er "grove feil" er bagateller, nyanser og dine personlige preferanser som hverken er alvorlige, grove eller mange.

Størrelsen er en feil. Den er ikke vesentlig større enn f.eks Pixon (regnestykket ditt er feil i forhold til tallen man finner på SE.no)

De trakk for mangelen på 3,5mm jack. Det fulgte ikke med overgang i deres boks, men i salgsboksen følger det med.

De trakk for dårlig headset, men igjen er det ikke relevant da headsettet som følger med, er av ypperste kvalitet.

til sammen er dette 3 feil som også burde ført til bedre karakter. Men, jeg har til gode å se at amobil retter opp karakteren etter at de har gitt den på feil grunnlag.

Endret av poe
Lenke til kommentar

Størrelsen jeg skrev opp er riktig. Satio er ikke vesentlig større enn Pixon. Helt riktig, men du påsto at den var mindre enn Pixon. Derfor skriver jeg "en enkelt brukers feilaktige påstander". SE må bare regne på sin egen måte. Det som teller er den størrelsen forbrukeren opplever og Amobil objektivt gjengir. Amobil kan sikkert svare på hvordan de kom fram til tallene. (Jeg regner med skyvelære)

Telefonen mangler 3,5mm minijack. Det er et faktum som ingen adapter vil endre på og slett ikke noe som bør bidra til å endre karakteren.

Dårlig hodesett er det ikke trukket for. Les artikkelen på nytt. Artikkelen er rettet på dette punktet.

De tre feilene du påstår er altså egentlig bare én. Den ene er til og med rettet for lengst, og den er så liten at den slett ikke påvirker totalkarakteren. Hvorfor dette korstoget for å presse Amobil til å heve karakteren på grunn av en filledetalj?

Lenke til kommentar
Størrelsen jeg skrev opp er riktig. Satio er ikke vesentlig større enn Pixon. Helt riktig, men du påsto at den var mindre enn Pixon. Derfor skriver jeg "en enkelt brukers feilaktige påstander". SE må bare regne på sin egen måte. Det som teller er den størrelsen forbrukeren opplever og Amobil objektivt gjengir. Amobil kan sikkert svare på hvordan de kom fram til tallene. (Jeg regner med skyvelære)

Telefonen mangler 3,5mm minijack. Det er et faktum som ingen adapter vil endre på og slett ikke noe som bør bidra til å endre karakteren.

Dårlig hodesett er det ikke trukket for. Les artikkelen på nytt. Artikkelen er rettet på dette punktet.

De tre feilene du påstår er altså egentlig bare én. Den ene er til og med rettet for lengst, og den er så liten at den slett ikke påvirker totalkarakteren. Hvorfor dette korstoget for å presse Amobil til å heve karakteren på grunn av en filledetalj?

I utgangspunktet da testen ble skrevet ble det trukket for dårlig hodesett. Dette ble rettet opp, men karakteren forble den samme. Samtidig ble det i utgangspunktet trukket for at den helt manglet 3,5 mm jack, teksten ble igjen rettet opp, men karakteren forble den samme.

Størrelsen du regnet ut er: 81,93. Men det riktige er 80,08. Så kan vi nevne at Pixon sin størrelse er 78,99, altså en forskjell på hele 1,08 cm3, og det mener amobil kvalifiserer til trekk!!?? Håpløst subjektivt!

Jeg har aldri påstått at Satio er mindre enn Pixon, du tillegger meg meninger jeg ikke har, og det burde du slutte med.

Lenke til kommentar

Artikkelforfatter har allerede svart deg på det med størrelse:

4. Som sagt så har Sony Ericsson oppgitt minstemål når de har oppgitt målene på Satio. Hvis man blindt skulle tro på det produsentene påstår hadde vi da heller ikke trengt noen mobiltester, da kunne man bare lest reklamen fra de enkelte produsentene. I mine lommer tar faktisk luft mindre plass enn plastikk, og jeg hevder derfor at Hero er mer smekker enn Satio. Uten at jeg dermed har påstått at Satio er gigantisk, som det kan virke som enkelte tror.

Videre svarer du med at "Satio er mindre enn andre telefoner som ikke får trekk for størrelsen". Hvilke andre telefoner mener du da?

La oss tenke oss at Amobil skrev en test med 100 detaljfeil og ga telefonen 4 på terningen. Mener du da at de opprettingen av de 100 detaljfeilene burde gi heving av terningkastet fra 4 til 104? </sarkasme> Poenget mitt er at en hver liten endring i teksten ikke nødvendigvis bør føre til høyere karakter.

Bagateller som har kokt ned til en: trekket for hodesettet. Størrelseargumentet ditt holder ikke mål, og at den mangler 3,5mm mini-jack stemmer fortsatt. Adapteren er en forvokst kvise på telefonens rumpe så den teller jeg selvsagt ikke med. Jeg viser nok en gang til at kun 10% av de som stemte i undersøkelsen syntes at adapter var noen god løsning. Å trekke for mangel på 3,5mm jack er altså godt akseptert blant de som stemte der.

Lenke til kommentar

Kreativ også når du teller, det er du. Du får telle på nytt.

Størrelsen du regnet ut er: 81,93. Men det riktige er 80,08. Så kan vi nevne at Pixon sin størrelse er 78,99, altså en forskjell på hele 1,08 cm3, og det mener amobil kvalifiserer til trekk!!?? Håpløst subjektivt!

Som nevnt tidligere så har SE jukset når de oppgir målene på Satio, og ikke regnet med klumpen av et linsedeksel på baksiden. Men ikke bare er den større enn Pixon, den er også mye mer kantete. Altså god grunn til å hevde at Pixon er mer hendig enn Satio.

Hvor blir det forresten av linken til denne sammenligningstesten din? Ligger den fortsatt kun på www.poe.com?

Jeg svarer vel på det som måtte passe meg?

Du unnlater jo å svare hver gang du blir tatt for å komme med feilaktige påstander, så det blir jo ganske mye du ikke svarer på da.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen begynner mer og mer å likne på situasjonen i midtøsten.....

OK, poe er hardcore SE-fan og forsvarer SE med nebb og klør. Men som voksen så bør man ha såpass erfaring at man må erkjenne at der finnes mange ulike oppfatninger, preferanser, smak og behag ute i den vide verden. Noen tester mener at Pixon vinner kontra Satio, andre tester konkluderer med det motsatte, og et par jeg nylig leste sidestilte begge. Uansett er det hårfine forskjeller og det hele konkluderer ofte med at den endelige og personlige avgjørelse må overlates til den enkelte bruker.

Og vi må ikke glemme at vi tross alt snakker om en mobiltelefon. Det gjelder ikke liv eller død, slik enkelte tydelig bærer preg av.

Og til sist: Hvis jeg mente at Amobils tester var partiske, amatørmessige og i det hele tatt ganske upålitelige; ja da gadd jeg vel heller ikke lese dem eller forholde meg til dem? Eller er poenget å krangle og kverulere så til de grader at man til slutt ender opp med å føle seg som et slags "offer" og kan haltende tusle hjemover med den "moralske" seieren?

Endret av Toucan
Lenke til kommentar

Kreativ også når du teller, det er du. Du får telle på nytt.

Som nevnt tidligere så har SE jukset når de oppgir målene på Satio, og ikke regnet med klumpen av et linsedeksel på baksiden. Men ikke bare er den større enn Pixon, den er også mye mer kantete. Altså god grunn til å hevde at Pixon er mer hendig enn Satio.

Hvor blir det forresten av linken til denne sammenligningstesten din? Ligger den fortsatt kun på www.poe.com?

Jeg svarer vel på det som måtte passe meg?

Du unnlater jo å svare hver gang du blir tatt for å komme med feilaktige påstander, så det blir jo ganske mye du ikke svarer på da.

Nei det gjør jeg ikke. Du durer i vei som om at jeg ikke har beskrevet denne linken i en tidligere post, noe jeg altså har gjort. Igjen tillegges jeg handlinger og meninger jeg ikke har. Dere burde holde dere for gode til å omgå fakta på en så lettvint måte når dere tross alt er de som skriver artiklene på amobil. Og ingen av mine påstander er feilaktige. Det er du som påstår at den ene telefonen er mye større en den andre, noe det er dokumentert ikke stemmer. Hva du føler når du har den i lommen er heller lite relevant. Kanskje du har for trange bukser? Pixon har også en linse som stikker ut fra telefonen, og den er heller ikke tatt med i beregningen. Så fakta er at du straffer den ene, men ikke den andre, og forskjellen er på ubetydelige 1,08 cm3 i favør pixon, og det mener du er tilstrekkelig for å rakke ned på den ene, men å skryte av den andre?

Det er 5 stykker som kommenterer feil i amobil sin test på side 1 i denne tråden, beklager at jeg talte en to ganger, men han hadde to gode poeng, men uansett er de fleste tilbakemeldingene ikke akkurat i favør amobil? Er vel kun et par stk, pluss moderatorer og skribenter som forsvarer denne testen...

Så nå er jeg blitt harselert med både av skribenter og moderatorer i denne tråden, med påstander om min person, mine meninger og mine handlinger, som ikke stemmer. Skulle man lest retningslinjene har vel flere blitt brutt. Nei, dette dokumenterer egentlig en påstand jeg har fremsatt tidligere. Amobil tolerer ikke kritikk.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Artikkelforfatter har allerede svart deg på det med størrelse:
4. Som sagt så har Sony Ericsson oppgitt minstemål når de har oppgitt målene på Satio. Hvis man blindt skulle tro på det produsentene påstår hadde vi da heller ikke trengt noen mobiltester, da kunne man bare lest reklamen fra de enkelte produsentene. I mine lommer tar faktisk luft mindre plass enn plastikk, og jeg hevder derfor at Hero er mer smekker enn Satio. Uten at jeg dermed har påstått at Satio er gigantisk, som det kan virke som enkelte tror.

Videre svarer du med at "Satio er mindre enn andre telefoner som ikke får trekk for størrelsen". Hvilke andre telefoner mener du da?

La oss tenke oss at Amobil skrev en test med 100 detaljfeil og ga telefonen 4 på terningen. Mener du da at de opprettingen av de 100 detaljfeilene burde gi heving av terningkastet fra 4 til 104? </sarkasme> Poenget mitt er at en hver liten endring i teksten ikke nødvendigvis bør føre til høyere karakter.

Bagateller som har kokt ned til en: trekket for hodesettet. Størrelseargumentet ditt holder ikke mål, og at den mangler 3,5mm mini-jack stemmer fortsatt. Adapteren er en forvokst kvise på telefonens rumpe så den teller jeg selvsagt ikke med. Jeg viser nok en gang til at kun 10% av de som stemte i undersøkelsen syntes at adapter var noen god løsning. Å trekke for mangel på 3,5mm jack er altså godt akseptert blant de som stemte der.

At man har massene med seg, særlig på et nettsted for spesielt interesserte, betyr ikke man har rett. Det har historien vist gang på gang. Hadde Satio vært en high-end musikktelefon, skulle jeg vært tilbøyelig til å godta at mangelen på 3,5mm jack har noen betydning, men den er altså en high-end kameratelefon. Og en tidligere undersøkelse, jeg kan dessverre ikke linke til den da jeg ikke husker hvor den var publisert, konkluderte med at kun de færreste byttet ut det medfølgende hodesettet med noen som var bedre. De aller fleste brukte det hodesettet som fulgte med.

Og argumentet om størrelse skjønner jeg at dere ikke har tenkt å kjøpe, selv om det da dreier seg om 1,08cm3 i dissfavør SE. Da er den stor og klumpete og bør få trekk, mens Pixon er liten og elegant og bør få pluss. Ser du ikke hvor idiotisk en slik påstand er?

En telefon Amobil ikke har trukket for størrelsen er Nokia N97. Den har et cm3-mål som er hinsidig det den "store, klumpete og kantete" Satio har. Igjen er amobil inkonsekvente, og igjen fremstår deres tester mer som personlige preferanser.

Denne diskusjonen begynner mer og mer å likne på situasjonen i midtøsten.....

OK, poe er hardcore SE-fan og forsvarer SE med nebb og klør. Men som voksen så bør man ha såpass erfaring at man må erkjenne at der finnes mange ulike oppfatninger, preferanser, smak og behag ute i den vide verden. Noen tester mener at Pixon vinner kontra Satio, andre tester konkluderer med det motsatte, og et par jeg nylig leste sidestilte begge. Uansett er det hårfine forskjeller og det hele konkluderer ofte med at den endelige og personlige avgjørelse må overlates til den enkelte bruker.

Og vi må ikke glemme at vi tross alt snakker om en mobiltelefon. Det gjelder ikke liv eller død, slik enkelte tydelig bærer preg av.

Og til sist: Hvis jeg mente at Amobils tester var partiske, amatørmessige og i det hele tatt ganske upålitelige; ja da gadd jeg vel heller ikke lese dem eller forholde meg til dem? Eller er poenget å krangle og kverulere så til de grader at man til slutt ender opp med å føle seg som et slags "offer" og kan haltende tusle hjemover med den "moralske" seieren?

Neida, jeg prøver ikke å fremstå som noe offer, selv om jeg kanskje føler meg som det akkurat nå :)

Jeg synes det er greit å argumentere mot feilaktige tester som blir publisert i VG. Og dette er en av dem.

Lenke til kommentar

Det er viktig å poengtere størrelsen i litt andre ord enn volum på papiret! Vi som har håndtert Pixon12, N97 og Satio (Blant annet meg og redaksjonen til Amobil), legger klart mer merke til Satio i hånden enn de to andre. Grunnen til dette er de mindre elegante kantene som dominerer sidene av Satio: Her har Samsung og Nokia vært litt flinkere og rundet av litt mer. Ergo føles telefonene mindre vonde/store i hender og lommer. Det er ikke verre enn det.

Poe: Terningkast 4 er i grunn ikke noe som hindrer noen i å kjøpe det som til nå kan omtales som Sony Ericssons beste kameramobil. So what om Pixon12 får like mye skryt, det er ikke første gang to telefoner har jevngode kameraer.

Selger godt av Satio i butikk jeg: Lar kunden ta noen bilder selv! De kjøper de som er interessert i den og syns den tar gode bilder. Samme hva Amobil måtte mene.

Lenke til kommentar
Nei det gjør jeg ikke. Du durer i vei som om at jeg ikke har beskrevet denne linken i en tidligere post, noe jeg altså har gjort.

Du har beskrevet linken, du har snakket om linken, du prøvde deg med en link til en test utgitt etter at du skulle ha lest denne testen, du snakker om en test på et nettsted for SE-fans, men har du kommet med linken? NEI!

Og ingen av mine påstander er feilaktige.

Hva med denne påstanden fra deg: Leste ca 20 av dem, og noen få klagde på det.

Så feil som du får det.

Det er du som påstår at den ene telefonen er mye større en den andre, noe det er dokumentert ikke stemmer.

Kan du vise til hvor jeg har sagt at den ene telefonen er mye større enn den andre?

Hva du føler når du har den i lommen er heller lite relevant. Kanskje du har for trange bukser?

Det er ikke alle som har telefonen i belteveske poe :cool: Hvordan telefonen er i hånden og i lommen betyr svært, svært mye mer enn cm-tallene SE (eller en hvilken som helst annen produsent) oppgir.

Pixon har også en linse som stikker ut fra telefonen, og den er heller ikke tatt med i beregningen. Så fakta er at du straffer den ene, men ikke den andre, og forskjellen er på ubetydelige 1,08 cm3 i favør pixon, og det mener du er tilstrekkelig for å rakke ned på den ene, men å skryte av den andre?

Det er iallfall flere som har prøvd alle telefonene nevnt her som er enig med meg.

Pixon har også en linse som stikker ut fra telefonen, og den er heller ikke tatt med i beregningen. Så fakta er at du straffer den ene, men ikke den andre, og forskjellen er på ubetydelige 1,08 cm3 i favør pixon, og det mener du er tilstrekkelig for å rakke ned på den ene, men å skryte av den andre?

Jeg anbefaler deg å ta begge telefonene i nærmere øyesyn, jeg kan umulig tenke meg at du synes linsen på Pixon er i nærheten av å bule like mye som SAtio sin. Og så lenge SE oppgir "minstemål" på Satio så er en cm3-sammenligning av begrenset verdi i mine øyne.

Det er 5 stykker som kommenterer feil i amobil sin test på side 1 i denne tråden, beklager at jeg talte en to ganger, men han hadde to gode poeng, men uansett er de fleste tilbakemeldingene ikke akkurat i favør amobil? Er vel kun et par stk, pluss moderatorer og skribenter som forsvarer denne testen...

Hvis du virkelig mener du har flertallet med deg i denne tråden poe, så tror jeg du må telle over en gang til. Tilbakemeldingene på første side gikk forøvrig i det vesentlige på at det faktisk følger med overgang til mini-jack og bedre headset i salgspakken som er i salg ute i butikk, ikke at alle dermed var kritiske til testen slik du hevder.

.. med påstander om min person, mine meninger og mine handlinger, som ikke stemmer. .

Det du får kommentarer på poe er når du kommer med påstander som er direkte feil, og når du gjentar dine (i de aller fleste andres øyne) fargede og tildels usaklige påstander og hentydninger til at Amobil er kjøpt og betalt av alle andre enn SE. Disse påstandene om at våre tester er i disfavør av SE har blitt tilbakevist med fakta gang på gang, og at du fortsetter å gjenta dem skader ingen andre enn deg selv.

Endret av audunms
Lenke til kommentar
....snip

Hadde satt pris på om du kunne sitere hele innlegget mitt i ett avsnitt, og ikke dele det opp.

Det første først; jeg har forklart hvorfor jeg ikke poster linken, men du later som om du ikke har sette det. Jeg har aldri sagt at jeg skulle poste denne linken, så hvis du tror du tar meg i løyn, så må jeg skuffe deg.

Du vet ikke hvilke 20 jeg leste, så du kan ikke vite hva jeg har lest eller ikke lest. Eller er du sysnk?

Du/dere trakk Satio for at den var for stor. Den er ca 1 cm3 større en Pixon som ikke fikk trekk for størresle. N97 derimot, som i forhold virkelig er stor, fikk heller ikke trekk for dette. Merkelig?

Jeg er en av de som aldri har brukt belteveske, men å putte telefonen i en trang dongeribukselomme er også "harry".

At enkelte gjerne vil holde seg inne med dem som bestemmer og jatte med dem, er ingen nyhet. Men å bruke det som et argument for at du har rett, er mer uvanlig. Hva i alle dager mener du med "ha flertallet med seg"? Jeg er ikke ute etter å få flertallet med meg, og har ikke påstått dette heller, men jeg har påpekt at det er flere enn jeg som har reagert på denne testen. Ser du ikke det? Dette er da ingen valgkamp der det dreier seg om å samle stemmer, men en debatt der jeg påpeker store feil og mangler i deres tester her på amobil.

Og det siste du skriver blir egentlig for dumt til at det fortjener noen som helst kommentar. Er du valgt til leder av denne påståtte gjengen, eller snakker du for deg selv?

Endret av poe
Lenke til kommentar
Det første først; jeg har forklart hvorfor jeg ikke poster linken, men du later som om du ikke har sette det. Jeg har aldri sagt at jeg skulle poste denne linken, så hvis du tror du tar meg i løyn, så må jeg skuffe deg.

Dette blir for dumt. Du har kommet med masse bortforklaringer på hvorfor du ikke linker til denne testen. Jeg konstanterer at du ikke har kommet med en link til denne testen, som jeg da går ut ifra ikke eksisterer eller er noe helt annet enn det du utgir den for å være.

Du vet ikke hvilke 20 jeg leste, så du kan ikke vite hva jeg har lest eller ikke lest. Eller er du sysnk?

Jeg leste de ti første testene, og ALLE klagde på manglede mini-jack. Å påstå at kun et fåtall klagde på manglende minijack er derfor direkte feil.

Eller er du sysnk?

Heldigvis ikke, men det er kanskje du siden du vet hvor store bukselommer jeg har.

Du/dere trakk Satio for at den var for stor. Den er ca 1 cm3 større en Pixon som ikke fikk trekk for størresle. N97 derimot, som i forhold virkelig er stor, fikk heller ikke trekk for dette. Merkelig?

Jeg er en av de som aldri har brukt belteveske, men å putte telefonen i en trang dongeribukselomme er også "harry".

Så mener du størrelsen spiller noen rolle eller ikke?

At enkelte gjerne vil holde seg inne med dem som bestemmer og jatte med dem, er ingen nyhet. Men å bruke det som et argument for at du har rett, er mer uvanlig. Hva i alle dager mener du med "ha flertallet med seg"? Jeg er ikke ute etter å få flertallet med meg, og har ikke påstått dette heller, men jeg har påpekt at det er flere enn jeg som har reagert på denne testen. Ser du ikke det?

Nå dikter du igjen. Det er du som først presenterte deg selv som en som gikk i bresjen for et "flertall" her inne, noe jeg har kommentert er feil.

Jeg tror du undervurderer alle som er uenig med deg ved å påstå at de bare "jatter med".

Dette er da ingen valgkamp der det dreier seg om å samle stemmer, men en debatt der jeg påpeker store feil og mangler i deres tester her på amobil.

For det første, dette med store feil og mangler ser ut til å være noe som kun eksisterer i ditt hode. For det andre ser det tvert i mot ut som du driver "valgkamp" hver gang en SE får terningkast 4 eller mindre, samt hver gang en Nokia får terningkast 5 eller bedre.

Og det siste du skriver blir egentlig for dumt til at det fortjener noen som helst kommentar. Er du valgt til leder av denne påståtte gjengen, eller snakker du for deg selv?

Vet ikke hvilken "gjeng" du sikter til her, jeg snakker for meg selv. Det overrasker meg dog hvis du ikke har fått med deg at mange er lei av dine svært fargede innlegg.

Og jeg synes ikke dette er for dumt i det hele tatt:

Det du får kommentarer på poe er når du kommer med påstander som er direkte feil, og når du gjentar dine (i de aller fleste andres øyne) fargede og tildels usaklige påstander og hentydninger til at Amobil er kjøpt og betalt av alle andre enn SE. Disse påstandene om at våre tester er i disfavør av SE har blitt tilbakevist med fakta gang på gang, og at du fortsetter å gjenta dem skader ingen andre enn deg selv.

Lenke til kommentar

Jeg var i dag å kikka på Satio på Elkjøp, og det er ikke til å komme unna at den er diger! For meg virka linsedekselet mye større i virkeligheten enn det så ut på bildene. Det tyter ut og ødelegger hele designet på mobilen. Resten av mobilen er også ganske stor, men det dekselet gjør at helheten blir enorm.

Dette er altså min subjektive mening.

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. Du har kommet med masse bortforklaringer på hvorfor du ikke linker til denne testen. Jeg konstanterer at du ikke har kommet med en link til denne testen, som jeg da går ut ifra ikke eksisterer eller er noe helt annet enn det du utgir den for å være.

Jeg leste de ti første testene, og ALLE klagde på manglede mini-jack. Å påstå at kun et fåtall klagde på manglende minijack er derfor direkte feil.

Eller er du sysnk?

Heldigvis ikke, men det er kanskje du siden du vet hvor store bukselommer jeg har.

Så mener du størrelsen spiller noen rolle eller ikke?

At enkelte gjerne vil holde seg inne med dem som bestemmer og jatte med dem, er ingen nyhet. Men å bruke det som et argument for at du har rett, er mer uvanlig. Hva i alle dager mener du med "ha flertallet med seg"? Jeg er ikke ute etter å få flertallet med meg, og har ikke påstått dette heller, men jeg har påpekt at det er flere enn jeg som har reagert på denne testen. Ser du ikke det?

Nå dikter du igjen. Det er du som først presenterte deg selv som en som gikk i bresjen for et "flertall" her inne, noe jeg har kommentert er feil.

Jeg tror du undervurderer alle som er uenig med deg ved å påstå at de bare "jatter med".

Dette er da ingen valgkamp der det dreier seg om å samle stemmer, men en debatt der jeg påpeker store feil og mangler i deres tester her på amobil.

For det første, dette med store feil og mangler ser ut til å være noe som kun eksisterer i ditt hode. For det andre ser det tvert i mot ut som du driver "valgkamp" hver gang en SE får terningkast 4 eller mindre, samt hver gang en Nokia får terningkast 5 eller bedre.

Vet ikke hvilken "gjeng" du sikter til her, jeg snakker for meg selv. Det overrasker meg dog hvis du ikke har fått med deg at mange er lei av dine svært fargede innlegg.

Og jeg synes ikke dette er for dumt i det hele tatt:

Jeg har da ikke kommet med en eneste påstand som er feil. Det er du som dikter. Jeg har aldri sagt at jeg skulle poste link til testen jeg refererte til, jeg sa vel tvert i mot. Men du fortsetter å gnage på dette som om jeg skulle ha lovet deg linken, og prøver å fremstille meg som en løgner. Jeg har forklart hvorfor jeg ikke poster den, og du får akseptere det, eller la være, men du kan iallefall slutte med å late som om jeg skulle ha lovet å poste denne linken, for det har jeg som sagt ikke.

Om du har lest de 10 første testene og påstår at alle trekker nevneverdig for mangelen p å3,5mm jack, ja så er du ikke helt sannferdig.

Jeg vet ingenting om dine bukselommer, jeg foreslo at de kanskje var for trange. Hvor får du det ifra at jeg vet at du har for trange bukselommer?

For meg spiller størrelsen ingen rolle. Men da snakker jeg for meg selv. Vet at det er mange som også mener dette, det kan man blant annet se på salgstallene på store telefoner. Men det er uvesentlig i denne debatten.

Jeg har sagt at dere har fått mange ankepunkter imot denne testen, og det står jeg for, og jeg vil tro de aller fleste som leser denne tråden ser det samme. Videre vil ikke jeg spekulere mer i motivet til alle som absolutt skal være enig med dere, men jeg har mine tanker om det.

Og igjen så snakker jeg for meg selv. Jeg har ingen anelse om hvor mange som liker dine innlegg, eller som missliker mine innlegg. Hva har egentlig det med saken å gjøre? En ting vet jeg, og det er at folk har forlatt dette forumet pga. dets til tider aggressive fremferd mot de som ikke jatter med enkelte grupper her inne. Og for å legge den død like fort som den ble brakt på banen, så får du ingen linker eller navn.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...