HDSoftware Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Folkens - jeg er på jakt etter det ultimate 3rdparty biblioteket til .NET, helst Visual Studio. Jeg har lastet ned DevXpress demo og dette virker ganske kult. Er det andre pakker som jeg bør kikke på før jeg laster over fra kredittkortet ;-) Lenke til kommentar
Bassetassen82 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Folkens - jeg er på jakt etter det ultimate 3rdparty biblioteket til .NET, helst Visual Studio. Jeg har lastet ned DevXpress demo og dette virker ganske kult. Er det andre pakker som jeg bør kikke på før jeg laster over fra kredittkortet ;-) ReSharper er verdt å ta en titt på. http://www.jetbrains.com/resharper/ Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 ReSharper og coderush er to add-ons som gjør omtrent det samme. Har kun erfaring med resharper, men vil aldri gå tilbake til å bruke VS uten resharper. Hvis du bruker subversion er også ankhSVN en fin add-on (denne er gratis). En tredje add-on jeg bruker er flittig er TestDriven.net. Å kunne få coverage-analyse via høyreklikkmenyen er kjekt. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Coverage-analyse? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Code_coverage Cut'n'paste: Function coverage - Has each function in the program been called?Statement coverage - Has each line of the source code been executed? Decision coverage (also known as Branch coverage) - Has each control structure (such as an IF statement) evaluated both to true and false? Condition coverage (or Predicate coverage) - Has each boolean sub-expression evaluated both to true and false (this does not necessarily imply decision coverage)? Modified Condition/Decision Coverage (MC/DC) - Has every condition in a decision taken on all possible outcomes at least once? Has each condition been shown to affect that decision outcome independently? Path coverage - Has every possible route through a given part of the code been executed? Entry/exit coverage - Has every possible call and return of the function been executed? Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Coverage-analyse? Det er kjekt hvis du/dere skriver enhetstester. Code coverage sier noe om hvor mange av kodelinjene eller funksjonene i applikasjonen som blir testet i test-suiten deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå