GeirGrusom Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hei Vi driver med en oppgave i VHDL på skolen der vi skal lage en FSM for en brusautomat. Jeg tror vi har kommet et stykke, men jeg forstår ikke syntaksen til IF Dette var det første jeg prøvde: if reset = '1' then akkum <= "0000"; veksel5 <= '0'; veksel10 <= '0'; end if; som ikke fungerte... Det så ut til å funke hvis jeg skrev slik: if reset = '1' then veksel5 <= '0' AND veksel10 <= '0' AND akkum <= "0000"; end if; Men da fikk vi en snodig feilmelding: Error (10309): VHDL Interface Declaration error in BrusAutomat.vhd(20): interface object "veksel5" of mode out cannot be read. Change object mode to buffer. Hva i svarte svingende betyr det? veksel5 er av typen out std_logic. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Løst! Det viste seg at vi dummet oss ut. Det skal selvsagt ikke være AND i mellom, feilene vi fikk var fordi vi prøvde å skrive til reset (som er en bryter) Så alt i orden egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå