larsingedude Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hei, hvordan kan jeg kjøre en iso fil på samme måte som jeg ville gjort med daemon-tools. Jeg vil ikke se hva som er på disken, men bare kjøre iso-filen på samme måte som autorun.exe ville gjort når jeg satte inn en cd i windows. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Linux har ikke slik autorun som Windows har, du må feste den slik at du ser hva som er på isoen, for så å kjøre fila du vil kjøre. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hvis det er en film det er snakk om kan vlc spille rett fra fila. Det er vel det aller enkleste... Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hvis filbehandleren din er nautilus ( trykk på help > about ) i ubuntu: gå hit: http://mundogeek.net/nautilus-scripts/#nautilus-mount-image Last ned "deb file" høyreklikk, eller dblklikk på fila etterpå og installer den. reboot pc'en din og vips så kan du mounte iso'er Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg har brukt AcetoneISO for dette selv om det virker som en suboptimal løsning. Jeg hadde heller valgt alternativet Neonlight nevner, men jeg bruker ikke Nautilus. Lenke til kommentar
jaxawier Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg har brukt AcetoneISO for dette selv om det virker som en suboptimal løsning. Jeg hadde heller valgt alternativet Neonlight nevner, men jeg bruker ikke Nautilus. + 1 kunne godt ønsket meg noe alternativ,men aceton funker ju såvitt greit nok. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Hvis filbehandleren din er nautilus ( trykk på help > about ) i ubuntu:gå hit: http://mundogeek.net/nautilus-scripts/#nautilus-mount-image Last ned "deb file" høyreklikk, eller dblklikk på fila etterpå og installer den. reboot pc'en din og vips så kan du mounte iso'er det funger ikke får ikke frem programmet, etter jeg har installert det ps: utrolig dårlig at ubuntu ikke har noen bedre løsning for dette, f eks ett standard program som fulgte med, slik at man bare kunne dobbeltklikke på fila, så ble den kjørt. Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hvis filbehandleren din er nautilus ( trykk på help > about ) i ubuntu:gå hit: http://mundogeek.net/nautilus-scripts/#nautilus-mount-image Last ned "deb file" høyreklikk, eller dblklikk på fila etterpå og installer den. reboot pc'en din og vips så kan du mounte iso'er det funger ikke får ikke frem programmet, etter jeg har installert det ps: utrolig dårlig at ubuntu ikke har noen bedre løsning for dette, f eks ett standard program som fulgte med, slik at man bare kunne dobbeltklikke på fila, så ble den kjørt. Så kjipt da.. Fungerer supert hos meg. Jeg bare høyreklikker på .iso fila og velger mount, så blir den lastet opp og presentert under my places.. Da foreslår jeg at du prøver AcetoneISO som ble anbefalt av johndoe lenger oppe i tråden. Endret 4. november 2009 av Neonlight Lenke til kommentar
muggsopp Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) les og lær av onkel muggsopp: mount -t cdrom /path/to/isofile.iso /path/to/mount/folder Endret 4. november 2009 av JohndoeMAKT Unødvendig ordbruk Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) les og lær av onkel muggsopp: mount -t cdrom /path/to/isofile.iso /path/to/mount/folder Forsåvidt helt enig med deg ang mount kommandoen der, og det vil være det naturlige å gjøre i linux, men siden brukeren er litt fersk, så kan det jo være ålreit å vise andre, enklere muligheter. ? Endret 4. november 2009 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hei, hvordan kan jeg kjøre en iso fil på samme måte som jeg ville gjort med daemon-tools. Jeg vil ikke se hva som er på disken, men bare kjøre iso-filen på samme måte som autorun.exe ville gjort når jeg satte inn en cd i windows. Har du lest svarene du fikk i den forrige tråden din? For å gjenta: For ISO/IMG: Høyreklikk -> Åpne med -> Arkivmonterer Det ligger som allerede inne når du installerer Ubuntu 9.10. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Joda, jeg skjønner det, og får til mount bildet osv. Har null stress der. Men filen blir fortsatt ikke kjørt på samme måte som den ville gjort i windows. Du får bare se innholdet i den. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Du tenker på å kjøre et Windows-program? For å kjøre Windows-programmer i GNU/Linux trenger du Wine. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Du tenker på å kjøre et Windows-program? For å kjøre Windows-programmer i GNU/Linux trenger du Wine. Nei, ikke helt, har wine og kjører ett par windows prog allerede. Men; Jeg har en fil med navn Windows7.iso som jeg tenkte jeg skulle "kjøre". Den ligger på "skrivebordet". I windows, mounter jeg den bare via daemon-tools. Eller, om mounte er den riktige beskrivelsen, jeg får den iafall kjørt, slik som en cd/dvd ville "autorun.exe" når jeg satte den inn. Håper det var ok forklaring Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Skal du installere Windows 7 gjennom Ubuntu? Hva er det du forsøker å kjøre? Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Skal du installere Windows 7 gjennom Ubuntu?Hva er det du forsøker å kjøre? den iso filen hvor windows ligger. jeg forsøker å "kjøre" selve fila. akkuratt som om jeg skulle brent den ut på dvd og sotte den i dvd-rommet på en windows pc Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hva pleier å skje når du setter platen inn i dvd-rommen i Windows? Hva forventer du at skal skje? En ISO-fil er ikke en kjørbar fil. Det er et bilde av en CD/DVD-plate. Endret 4. november 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Hva pleier å skje når du setter platen inn i dvd-rommen i Windows? Hva forventer du at skal skje?En ISO-fil er ikke en kjørbar fil. Det er et bilde av en CD/DVD-plate. hmm, hvis jeg høyreklikker i windows og klikker "burn disc image", så venter jeg til prosessen er ferdig, så har jeg en dvd. hvis jeg da setter den dvdn inn i dvd-rommet, og velger autorun.exe, så får jeg opp windowsmenyen. og hvis jeg starter pcn med dvdn i dvd-rommet, får jeg opp windows installasjonen fra dvd, istedenfor at os laster Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Så du ønsker å kjøre installasjonsprogrammet som ligger på DVDen (eller i ISO-filen)? Installasjonsprogrammet til Windows 7? Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 hehehe windows7.iso Pass deg for bakdører i torrent'en du har lasta ned, når du går inn på nettbanken din ;-) Jeg kan tenke meg at wine kan hjelpe deg? Evt sleng inn vmware og installer wintendo7 derfra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå