Gå til innhold

Sette opp en Linksys WRT54G DD-WRT i Bridge Mode til Xbox 360

Anbefalte innlegg

Driver å konfigurerer min gamle WRT54G med DD-WRT til å kjøre Bridge mode. Slik jeg kan bruke den til få Xbox 360 på det trådløse nettet. (nekter å kjøpe det overprisede adapteret fra MS).

Har brukt denne

som et utgangspunkt, sammen med noen guider fra DD-WRT, men har ikke lykkes helt.

har fått denne routeren på samme nett som primær routeren, da jeg får logget meg inn tråløst. Så langt så bra, men får "DNS failed" i testen på Xbox 360, når jeg har koblet til. Både på manuell og automatisk setting på Xboxen.

Tenkte da å komme på nettet med denne ved å prøve den ut på PC`en, men lite skjer. Må jeg endre noen instillinger på PC for å bruke denne i bridge mode som en erstatting for USB Wifi nettverkskort?

Kjører WEP2 og mistenker DD-WRT i Bridge Mode ikke støtter dette.

Det er også en mulighet for at jeg bruker feil kabel. Er det krysset eller ei jeg skal bruke mellom PC/xbox og denne routeren i Bridge mode?

Er ganske nybegynner på dette området, så jeg beklager en noe dårlig beskrivelse, men håper noen forstår problemstillingen og kan bidra med hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sidan det ikkje går heilt klart fram gjettar eg meg til at du har følgjande kobling hjå deg:

Internett -> Modem/diverse -> trådlaus ruter

Og i tillegg har du ein WRT54G(L), så du har to trådlause ruterar. Du ynskjer å koble WRT-en til det trådlause nettverket den andre ruteren sender ut, og koble Xboxen med kabel til WRT-en.

Eg gjer noko liknande. I DD-WRT har eg satt opp det trådlause grensesnittet slik:

Mode: Client Bridge

Wireless Network Mode: BG-Mixed (denne må vere lik som den andre trådlause ruteren, har du kun G-modus set du G-only, B-only for kun B-modus. Dersom den andre trådlause ruteren ikkje er ein N-ruter er dei vanlegvis sett opp som BG-mixed som standard)

Wireless Network Name (SSID): Same nettverksnavn som den andre trådlause ruteren - her må du vere nøyaktig. Mellomrom, spesialteikn og store/små bokstavar må stemme. Prøv difor å gje nettverket ditt eit enkelt navn, så du unngår feil her.

Network Configuration: Bridged

Under Wireless Security set du same innstillingar som du brukar på den andre ruteren - WPA2 dersom du brukar det, WEP dersom du brukar det osb. Skriv inn nøkkelen på same måte som du skriv den inn på PC-en. Lagre alle innstillingar og start ruteren på nytt, den skal då koble seg til, og du skal kunne få automatiske IP-adresser frå den andre trådlause ruteren din.

Lenke til kommentar

Noe sent svar her, så beklager. Min primære router er en DIR-655 som kjører mixed og Wep 2.

Har så langt fått kontakt vi det trådløse nettet til min sekundære router WRT54G som er i Bridge Mode. Så det ser nå ut som den er på nett, men jeg har ennå ikke klart å får PC eller Xbox på nett ved hjelp av denne. Kan være pga jeg bruker feil kabel. Tror den er krysset.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...