Gå til innhold

Noctua lanserer kjølermonster

Anbefalte innlegg

Klokking eller ei, god kjøling er ALDRI en ulempe.

Det som er fordelen med en god kjøler, er ikke bare headroom mtp. temperatur, men at man kan kjøre vifter på lav hastighet også :-)

Atm. kjører jeg E8400 @ usle 3.6Ghz, som også ligger i lave temperaturer med lite støy :-) (kjører push/pull 12cm vifter).

Nettopp, i tillegg så varer prosessoren mye lenger. Ifølge Intel så varer den 1 år lengre per 10 grader du senker. Min CPU (C2D E8500) er 70-98 grader idle til 40% load. Jeg tror det må være noe galt med sensorene pga 5 forskjellige programmer viser det samme. :p Den skal jo skru seg av ved 72 gradr tror jeg. Uansett så er den for varm, så vurderer denne sterkt.

Jeg har en gammel traver av en pc på jobben som også ble temmelig varm. Ifølge bios lå den mellom 65-70 grader (AMD socket A). Og husker jeg riktig er 75grader hva disse kjernene tåler.

En dag jeg hadde litt ekstra tid på jobben pelte jeg av ribba som til min overraskelse var montert feil vei på socket'en. Og ikke nok med det men det var tydeligvis blitt klint flere lag med goop over det gamle som var der fra før. Kunne se gamle hårstrå, støv og møkk i goop'en. Et skikkelig horror syn.

Vasket den grundig og la på et nytt lag med artic silver, og vips datt temperaturen med 25grader.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...