Gå til innhold

Finner ikke nettverk i Ubuntu 9.10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal alle drivere være innstallert automatisk, men det kan hende at nettverkskortet krever ufrie drivere.. sjekk derfor System->Administrasjon->"Maskinvaredrivere" Det kan være en driver der som må aktiveres.

Sjekk også hvilket chipset du har med

lspci | grep Network

Modellen av wifi-chipset kan googles opp i mot bugs (m.m) så får du muligens en oversikt om det er et generelt problem med dette chipsettet og om det er fixer for det. Ubuntu har også en god bug-tracker det går ann å søke i.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei igjen!

Har ikke klart å få tilgang til internet på Ubuntu enda. Gikk inn på system -> administration -> hardware drivers, så søkte PCen etter drivere, så kom beskjeden : No proprietary drivers are in use on this system.

Skrev inn lspci | grep Network og fikk: Broadcom Corporation BCM4311 802.11 b/g WLAN (rev 01)

Vet ikke om dette sier dere noe? Eneste jeg skjønner er at 802.11 b/g er WLAN standarden.

Har brent Ubuntu på CD og har den i CD-rom.

Lenke til kommentar

La til CDen som source i Synaptic (bare huket den av i Software Sources), men da jeg skulle installere pakken ba den meg sette i CDen merket Ubuntu 9.10 bla,bla,bla. Det er jo den CDen jeg har i CD-rommet, men allikevel fant den ikke den =\

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...