øl_i_tastaturet Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hva tror dere dette vil koste? Trenger bare et ca tall så jeg vet hva jeg kan forvente meg. Ikke spør hvordan jeg fikk det til... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Bare ett annslag fra min side... men tipper at du må ha en ny bakluke, da jeg tviler på at denne kan rettes opp... samt ny støtfanger og lakkering av alt. Jeg tipper rundt 20.000kr.... Endret 4. november 2009 av BjerkneZ Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Huff, har 8000 i egenandel. Er det lønnsomt å ta det gjennom kaskoen? Endret 4. november 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Uansett; tror BjerkneZ har tippet ganske rett med ca. 20.000. Endret 4. november 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det blir nok er enn 20k når man tenker ny luke og fanger + lakk... Bare luka koster vel nærmere 15k, og fangeren koster sikkert nærmere 10k, så kommer timeprisen på bytte av delene, så lakkeringen som sikkert kommer på 5-7k... Tipper mellom 30-40k et sted jeg, men det finner du jo fort ut ved å ta en takst av skaden, det koster heller ikke noe Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 tipper at cossie har mer rett enn Bjerk.. Utrolig kjedelig skade da du må bytte bakluke+fanger, er du heldig, så kommer delene i rett farge. Da slipper du lakkering Men som nevnt, du må jo få dette vurdert uansett hvordan du ønsker å betale for det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Her er en kalkulator som viser bonustapet ved å evnt bruke forsikringen: http://www.smartepenger.no/article.php?id=129&p= Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 I følge Norsk Bildelsenter har de en bakluke brukt i sølv til 2038 kroner. Og ny bakfanger koster 3900 ny hos quality-autoimport.no, så prisene du oppgir høres særdeles skyhøye ut Cossie. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Spørs vel kanskje hva en bakluke inneholder? Jeg synes ikke at 15k høres mye ut for en bakluke. 2k høres mer ut som kun metallet egentlig Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 link I sølv, med rute og uten viskermotor. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 A3 du har? :O Trodde det var en A4 jeg Men ok, kan godt være det stemmer. Good times for din del iallefall Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Dette er for jævlig altså, at det skal gå ann! Får bare bite i det sure eple og ikke føle seg så forbanna skråsikker i parkeringshus omringet av betongsøyler neste gang. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ja, det er vel en av de plassene det er greit å ha marginene på rett side Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Dette er for jævlig altså, at det skal gå ann! Får bare bite i det sure eple og ikke føle seg så forbanna skråsikker i parkeringshus omringet av betongsøyler neste gang. God plan. Skulle ønske det var flere som tenkte som deg. Lykke til med opprettingen! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Brukte deler inkl arbeid burde være under 5000. For min del ble det langt høyere sum, heldigvis slapp jeg å betale da han bak måtte ta den biten. Bilen bak trykte inn støtfangeren min bak, fangeren i seg selv hadde et par små skraper. Men inni er den smadret så det er ingenting annet enn bytting av den og fester som gjelder. I tillegg litt spray på bakluka og alt var fint. Men altså kun fangeren kom på nesten 10000, originaldel til Volvo. Hadde de måttet bytte bakluke også kunne du vel lagt på 15-20k ekstra. Og audi-delene dine er garantert ikke billigere. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Som sagt over så har jeg funnet brukt takluke til 2000, original bakfanger med grunning fant jeg til 2000 det også så blir billigere enn jeg hadde trodd. Nå er ikke bakfangeren som er øelagt original, både front, side og bak er i rieger, men kan ikke ta meg råd til å kjøpe nytt rieger nå. Får nøye meg med en original bakfanger. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Den brukte bakluka var fin Hvis du ringer Norsk Bildelsenter og spør, så kan det også være at de har en støtfanger i sølv også. Det er vel ikke sikkert alt ligger på nett. Hvis de har så koster den vel ca 1500,- tenker jeg. Men; Er du sikker på at det kun er bakluke og støtfanger som er skadet? Er for eksempel støtfangerbjelke intakt? Hvis den ikke er det, hva med festepunktene i karrosseriet? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Du sier noe der, får ta den med på et verksted så noen får tatt en titt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Når trådstarter sier "Ikke spør hvordan jeg fikk det til...", så lar vi være å kommentere det. Ikke fordi det er galt å spørre, men fordi det er off topic her. Nå har jo trådstarter selv beskrevet det i senere poster, hvilket bringer meg til et annet anliggende: Dersom man ikke ønsker off topic, skal man heller ikke besvare det. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hvis du slenger fra deg bilen hos Møller og lar de fikse absolutt alt, vil du nok ende opp med en pris i området 20- 30 000 tipper jeg. Om du imidlertid klarer å skru litt selv, eller kjenner noen som kan gjøre det for deg. Så vil du nok slippe langt billigere fra det hvis du finner brukt bakluke og støtfanger fra huggere i riktig farge. Her f.eks: http://www.nbfbildeler.no/%28X%281%29S%28j...mp;Part_Id=5013 http://www.nbfbildeler.no/%28X%281%29S%28j...mp;Part_Id=5030 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå