Gå til innhold

Trenger PC til redigering av HD-video. Forslag?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ikke fulgt helt med den siste tiden. Nåværende datamaskin er over fem år gammel, og nå skal jeg ha ny.

Jeg bruker maskinen mest til jobb, men også noe til spill (bare Oblivion The Elder Scrolls foreløpig).

Men jeg redigerer video, og skal gå over til HD-video med det første.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bestille fra Netshop, blant annet fordi jeg også skal ha tv og Blu-ray-spiller fra samme sted.

Netshop har en PC-bygger her:

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...ng=0&g0txt= Datamaskiner&g1txt=Stasjonær PC&g2txt= PC-bygger&a=vis

Jeg tenkte å konfigurere den billigste av disse.

Det enkle spørsmålet er: Hva må jeg passe på å velge for min bruk med hensyn til å kunne redigere høyoppløst video på en grei måte? Jeg bruker Pinnacle til redigering og brenning og skal også ha installert Blu-ray-brenner.

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

jeg synes ikke du bør velge den fordi det er lite prosessormuligheter. Den neste aktuelle er den med 775 som passer bedre. Her får du en Quad prosessor feks Q9400. Da blir prisen 7754,-. Men jeg synes du burde velge denne fra Komplett i steden. Dersom du trykker Konfigurer og velger det billigste GTS250, Q9400, hovedkort ASUS P5Q og 4 GB 6400 DDR2 ram - er prisen kommet opp i 6011,- Det er veldig mye bedre enn de andre alternativene - selv om forsåvidt skjermkortet er noe dårligere enn HD4890 som du får hos Netshop. Du bør ha en Quad og kanskje kan du også legge inn 8 GB ram, så har du ram for lang tid fremover (prøv med 4 GB og kjøp evt mere senere).

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Nå er det slik at Netshop tar kr 370,- for å bygge riggen.

Nå blir dette en habil gamerigg også, men DDR3 1333 og 4 kjerne er lagt vekt på for videoredigering. Når det gjelder kabinett burde du kanskje ha firewire i front, det har ikke det kabinettet jeg satte opp.

AMD Athlon II 620 - 4kjerne

Samsung 1 tb hdd

LG Blue ray brenner

Gigabyte 770 chipset med firewire

Win 7 norsk 64 bit

Radeon 5770

Lancool kabinett

Mist 550 w psu

Montering av selvalgte komponenter

Mushkin 4 gb DDR3 - 1333

Totalt kr 8103,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...