kevinedomm Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Heisann. Skal til å importere bil fra USA, og er helt sikker på bilen, så jeg kjøper den usett. Har tatt kontakt med selger, og han sier at Fed ex ordner det meste av det som angår transport, men det jeg lurte på er om de på et eller annet vis også ordner betalingen? Hvordan kan jeg betale for denne bilen uten å dra til USA? Er det en trygg måte å gjøre dette på uten å bli lurt slik at jeg ender opp med null bil og null penger? Endret 7. november 2009 av Danh0y Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Du kan sjekke Jetcarrier, tror de kan hente og betale bilen for deg, og ordne med frakt og toll hjem. Har benyttet dem selv til mindre varer, smertefritt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jetcarrier tilbyr transport av biler ja, så ville brukt disse da de er et norskt selskap Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Ok, men hvordan gjøres dette med betaling da? Regner med at bilen blir lagret ved Oslo tollager inntil jeg løser den ut? Noen som vet hva det koster i måneden for å ha den stående der? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Har nå kjøpt en bil, og selger vil ha meg til å betale gjennom Paypal. Spørsmålet er, hvor trygt er dette? Har tatt kontakt med jetcarrier, og der fikk jeg en automatisk mail der det står blant annet: 2) bilen må være betalt og du må be selger sende title og kopi av bill of sale til vår export agent (adressen finner du i quoten så snart vi har lagt den inn). Slik jeg forstår det må bilen være betalt før de henter den, greit nok. Men title og kopi av bill of sale? Er det da nok at jeg betaler pengene, og selger skriver en kvittering og signerer, og sender det til dem sammen med papirene på bilen? Nesten som jeg vurderer å møte opp personlig.. men det blir en stor ekstrakostnad... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Ingen forslag? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Paypal er safe... Kun det jeg bruker når jeg handler på eBay.. Hva slags bil dreier det seg om? Endret 8. november 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Paypal er nesten bombesikkert, om det viser det seg at selger ikke er seriøs har du krav på pengene tilbake fra paypal hvis det kan bevises. Så det blir ikke noen tvist mellom deg og selger, bare deg og paypal som har egne rutiner for slikt. Endret 8. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Okey, så da antar jeg at det blir å betale via paypal, takker for innspill Er snakk om en '79 Pontiac TransAM Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Kort tid etter at du har overført pengene, vil du få en kvittering på mailen din. Kan tenke meg at dette kanskje er bill of sale? Du har uansett flere firmaer som jobber med bilimport fra Usa, mulig du kan ringe dem og spørre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå