Naits Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Er det mulig? Jeg har en radio jeg gjerne kunne tenkt meg å koble til PCn. Altså, at jeg hører lyden på radioen gjennom PC høyttalerne. (Dette fordi at jeg endelig har bestillt meg Z-560 ) Anyway, er dette mulig? Jeg vil nødig kjøpe et TV-kort med innebygd radio, da disse koster over 1000kr... (Hvis det er noen detaljer jeg har glemt, så må dere bare spørre!) På forhånd takk for hjelpen, Mvh, Stian Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Tja, har du en Line-In inngang på lydkortet ditt så burde det vel ikke være noe problem? Det spørs vel kanskje litt hva slags radio du har da, om det er en standalone radio (uten forsterker) eller om det er en reciever du har. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Til lydkort har jeg Creative SoundBlaster Live! Player 5.1. Og hvordan radio jeg har? Ehm... hehe. Altså, det er en sånn CD/Tape/Radio ting Vet ikke hvor mye hjelp det var i dette svaret men... Takk, Mvh, Stian Lenke til kommentar
Jove Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Til lydkort har jeg Creative SoundBlaster Live! Player 5.1.Og hvordan radio jeg har? Ehm... hehe. Altså, det er en sånn CD/Tape/Radio ting Vet ikke hvor mye hjelp det var i dette svaret men... Takk, Mvh, Stian Regner med at det vil gå fint! Koble fra Line-Out på radio-tingen din til Line-In på datamaskinen. Om du har samme problemet som meg, så vet jeg ikke: Mitt lydkort bruker Line-In til det ene høyttaler-paret. Jeg må isåfall de-aktivere surround-funksjonen :/ Mvh Jan Ove Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hva slags linje har du? Hvis du har adsl eller annen fastlinje er nettradio et bra alternativ. NRKs kanaler seneds ihvertfall i bra kvalitet, og jeg tror P4, Radio1 etc. også er med på kjøret. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 En stk 3.5 mm jack - 3,5 mm jack kabel (akkurat som en hodetelefonkabel bare med samme plugg i begge ender) fra Line-out/headphone på radio til Line-in på lydkortet burde funke fint. Ellers er jo nettradio et enklere alternativ, siden du kan velge kanal med f.eks. Winamp. I tillegg kan du ta opp radiosendinger til mp3 med StreamRipper til Winamp. :smile: Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Clas ohlson etc har radiokort til pc`er til en hundrelapp.. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Takk for mange gode forslag Men jeg sitter dessverre på ISDN Så du mener at det koster en hundrelapp for et radiokort på Clash Ohlson? Er dette god kvalitet da? Og det vil ikke forstyrre/ødelegge andre komponenter inni PCen? (Ikke noe vondt ment mot Clas Ohlson altså) Edit: Det er ikke noe Line-In/Line-Out på ministereoen min. Jeg sjekka... Det er bare et par høyttalere som er koblet til en slags klips på baksiden. (vet ikke hvordan jeg skal forklare, men det er liksom bare ledningen uten noe som helst. Bare gummi rundt metallet om dere forstår ) Man "flår" ledningen med en kniv, og setter metallet neddi denne klipsen altså Dårlig forklaring, men forhåpentlig forstår dere Mvh, Stian Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Skulle funke bra det kortet der da...... Er jo mye enklere enn med en sånn stygg "allround" cd spiller i nærheten av maskinen. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hmm... ser ikke ut som at Clas ohlson selger radio kort lenger.. Er sikkert en haug her inne som har slike liggende i skuffen, var ganske populær for noen år siden. Ringer du til en databutikk å hører så har de nok noe liggende hvis du ikke finner noen brukte. Kortet jeg har tar en isa slot og bruker ikke irq. Stiller inn kanal via software på skjermen. Funker helt greit, men jeg bruker heller internett radio :-) Lenke til kommentar
maggen Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Må desverre skuffe deg når det gjelder din CD/Tape/radio-ting, som du selv så pent formulerer det :wink: Om du ikke har line-ut eller i nødstilfelle headphones på den, klarer du ikke å koble den til pcen. Det eneste som er på den nå er høyttaler-utganger, og de bør du ikke under noen omstendighet koble til pcen. Tror Hondaen har det beste tipset her, jeg har og sett slike små nette usb-saker til et par-tre hundrelapper, du finner sikkert mye bra om du søker litt rundt på nettbutikkene. Om du ikke finner noe slikt, er det sikkert noen slekt eller venner som har en gammel radio stående på et loft et sted som du kan "låne" og koble til line-in på pcen. Alle har vel en gammel Tandberg på loftet -magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå