Gå til innhold

GAinward GTX 295 problemer

Mad Silence

Anbefalte innlegg

Heisann karer=)

Jeg har nå gått til innkjøp av ett Gainward geforce GTX 295 singel PCB kort.

Jeg har veldige performance problemer med dette.

F.eks i Crysis får jeg helt nedi 15-20 frames noen steder.

I FarCry 2 er det nogenlunde men bikker fort ned i 25-30.

I risen detter det og ned mot 25.

Dette er jo meget merkelig, har sett på tester flere steder at de på feks crysis ligger på min 30 fps:S

Jeg har de nyeste driverne og alt.

Kortet står i øverste PCI xpress port som skal være 16X PCI 2.0.

Systemet ellers:

ASUS P5K Premium HK

Chieftec 750W PSU (CFT-750-14C)

Intel Core Duo E6750 2.66 GhZ overclocked til 3.05(vert oppi 3.5 uten forskjell)

OCZ Reaper RAM 4Gb 1066mHz.

Så en på forumet hadde lignende problemer men tråden var borte.

Kortet begynner og å pipe under belastning og jeg må manuelt stille viften på max. Virker som den ikke stiller seg selv:S

All hjelp mottas med stooooor takk=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig. Nei den forblir helt lik. Er det rett og slett bare slik at driverne til dobbel GPU kort er så elendige? skjønner ikke hvordan de får 40-50 i average FPS i Crysis Warhead på tester osv. Har nå prøvd kortet i en annen pc også med nyere HK og i7. samme der.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at det er CPU som er flaskehalsen her egentlig. Denne testen ble det brukt i7. I denne testen ser du hvor mye CPU har å si på FPS. Tipper at din overklokka E6750 ligger litt under E8400 (Vill gjetting) i ytelse.

EDIT: Ser nå at du har testet med et bedre oppsett. Det er mulig at det et feil på kortet, send mail til de du har kjøpt det av..

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Spessielt.

Du hadde en helt lik tråd som jeg svarte på med et 4870x2 kort.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167154&hl=

Tipper det er noe feil med maskinen din hvis du opplever samme ytelsesproblem med 2 forskjellige grafikkkort.

"Heisann karer.

Nå har jeg goooooooglet meg grønn(og litt blå) etter en løsning eller ett svar på dette.

Jeg "oppgraderte"(trodde jeg hvertfal) fra mitt ASUS 8800 Ultra kort til dette Sapphire 4870x2 2GB GDDR5 kortet som iflg. tester overalt på nettet skulle være vesentlig bedre.

Men jeg opplever at det er minimalt bedre eller faktisk dårligere enn 8800 Ultra kortet jeg hadde. Dette gjelder i f.eks: Crysis, Risen, FarCry 2, ja alle spill igrunn. Det Lagger faktisk i crysis og frames raten dropper ned mot 10-12. :S

Dette kan jo ikke være riktig?

Jeg bruker nå de nyeste driverne og CCC(Catalyst control Centre) har prøvd både med og uten Catalyst A.I. (standard og advanced) uten noe forbedring eller forskjell. I Risen ble det noe bedre uten AI.

Dette låter bare rart i mine ører. Er det baare stress med CrossFire??

Håper noen av dere har noen tips=)

Kjører forøvrig Windows 7 PRO, som det er en ekte lisens på=)

BTW: Specs på dataen ellers:

Intel 2 DUO 2.66 GhZ

7200 rpm hdd WD

Asus P5K premium

Chieftec 750 watt strømforsyning

2x2 GB Reaper DDR2.

"

Lenke til kommentar

Stemmer det. Hadde 4870x2 før. Og det var ca lik ytelse med det. Bare litt dårligere i noen spill. Men jeg begynner å tro at 2 kjerne kort rett og slett har for dårlige drivere. Og at det ikke lønner seg om man ikke kjører svær oppløsning.

Men nå har jeg ett nytt eksempel. Testet først 295 gtx i two worlds og deretter 8800 ultra.

295gtx: 30-70fps Max i by.

8800ultra: 30-170fps Max i by.

Det var meget merkelig å se at 8800 ultra dro lett fra 295. Mens i crysis warhead leder 295 bittelitt igjen.

Prøvde nå også 295 kortet på en quad processor (2.80 ettelerannet) og ass p5q-e hovedkort og ati ram. Samme ulla der :s

hva ligger dere andre med 295 på i GPS i two worlds, crysis, risen. Med alt på Max. (kjørte gamer i crysis WH.)

Lenke til kommentar

Somsakt. Er noe rart med opsettet ditt. Er egentlig klin umulig for et 8800ultra og gi bedre ytelse enn 4870x2 / 295gtx...

Dual gpu kort fungerer helt fint. Jeg har hatt noen forskjellige og har aldri hatt noe som likner på problemet du opplever.

Du må kjøre 3dmark 06 eller 3dmark vantage og poste poengsummen du får her. Enkleste måte for oss andre å se om noe er feil.

Lenke til kommentar

Ja merkelig. Jeg begynner å lure på om det kan være strømforsyningen? Kan noen av dere se på specsene på den og se om det er en som ikke passer greit? Har lest noe om at man må ha n viss spenning på pcixpress strømkablene osv:)

den heter: chieftec cft-750-14c

takker fo svar. Kommer en 3dmar test snart:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...