Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenteproblemer, trenger råd og tips.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vel vi har kysset i fylla engang allerede, hun er litt sær sånn sett, hun reagerte når jeg prøvde å bruke tunge. Øyekontakt, berøring, leking osv har vi allerede, men mest på hennes insiativ, så tror jeg bør eskalere litt mer før jeg går for kyss. Min oppfatning og det jeg har hørt av hennes venninner er at hun er usikker og plutselig liker hun meg og plutselig liker hun meg ikke, derfor må jeg få henne til å bli sikker på at hun liker meg, og da vil jeg heller prøve med litt heftigere flørting før jeg begynner med kyssing. Jeg skjønner hva du mener, men i dette tilfelle tror jeg ikke hun er klar for det ihvertfall.

Uansett så ble jeg også bedt ut på kino nå til uka av ei anna jente, regner med det bør holdes skjult, og er vel ikke noe særlig og prøve å gjøre henne sjalu når hun er så usikker. Altså det er den første jenta jeg vil ha, fordi jeg er betatt/småforelska eller noe, og ingen andre jenter virker så veldig intressante, men jeg sa alikevel ja til å gå ut med hu andre jenta da.

Men skal prøve å ta meg sammen og eskalere meg frem til et kyss snart. Jeg har ikke så veldig lyst til å feile henne helt heller fordi om det ikke blir noe så er jeg fortsatt intressert i å være venner, så må være litt forsiktig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde i grunn tenkt å skrive om hvor bra jeg synes innlegget til Raven er, men alle andre kom meg i forkjøpet.

Først og fremst kan jeg nevne at jeg kjenner meg igjen i litt av det du skriver. Litt, men langt fra alt.

Jeg kjenner meg litt igjen i den følelsen du har av at utseendet har veldig mye å si, selv om i alle fall jeg, vet innerst inne at det ikke har så veldig mye å si.

Tidligere har det vært noe slikt som én enkelt ting ved min egen kropp som jeg ikke likte (som egentlig ikke er en så big deal), som jeg hadde blåst opp til noe så gigantisk stort at det gikk hard utover selvfølelsen min. Dette kombinert med at jeg klarte å overbevise meg selv om at utseende hadde alt å si.

For min egen del er jo til og med faktum det at når jeg sammenligner meg selv med andre på bilder osv., er jeg ikke noe lite kjekk i det hele tatt - tvert i mot. Jeg har jo til og med en temmelig veltrent kropp. Jeg mener absolutt ikke at det er noe sunt å sammenligne seg selv med andre på bilder (og jeg prøver heler ikke å si at jeg er en skjønnhet fra en annen verden, for det er jeg ikke), men det jeg faktisk vil frem til er at problemet ikke er noe større enn det du gjør det til selv.

Jeg har snakket med en som fortalte meg hvordan han strevde med selvmordstanker og ble kraftig narkoman, fordi han hadde rødt hår (det går bedre med han nå). Jeg har også sett og snakket med gutter og menn som har hatt problemer med damene til tross for veldig bra utseende.

Noe jeg kan legge til om jenter som Raven ikke nevnte direkte i sin post, er at de deiligste damene ikke har noe behov for å gjøre noe arbeid selv, fordi de blir sjekket opp hele tiden. De jentene som er litt mindre pene, blir ikke sjekket opp like ofte, og må derfor ofte gjøre mye av arbeidet på egenhånd. Selv er jeg en manwhore og kan gå på både det ene og det andre om de sjekker meg opp (et ligg er et ligg :D), men om jeg "plukker ut" noe selv, går jeg selvfølgelig alltid etter det jeg liker. Og det viser seg det, at det går for det meste bra :)

Lenke til kommentar

Vel altså hadde jeg fått denne jenta hadde det vært samma faen om hvor dårlig jeg var til å sjekke opp damer, men virker som det failer nå også.

Altså andre som kommenterer oss spør om vi er sammen og at vi er noen turtelduer siden vi flørter så mye. Men hun legger det helt dødt og sier at det ikke er flørting og at vi bare er venner. Fortsatt usikker på om hun vet hvor hun har meg hen nå da og om det er derfor. Kaller meg vennen osv..

Altså er det for seint nå eller, hun flørter fortsatt med meg, men jeg er usikker på om det bare er sånn friendly flørt fra hennes side, er sånn legge beina sitt på fanget mitt, gå hånd i hånd, ta meg på låret, blikk. Men flørtinga stopper ganske fort hvis jeg f.eks slenger en fleipekommentar på hennes bekostning, hvis jeg da prøver å flørte tilbake aviser hun meg bare som om hun blir litt furt eller noe. Men så plutselig begynner hun igjen.

Men jeg tenker liksom sånn "hvis hun hadde likt meg så hadde hun gjort sånn og sånn" og da tar jeg det til meg og tenker utifra det. Vet at det er det jeg ikke skal gjøre, men jeg begynner å få følelser for jenta så er vansklig og la være. Jeg kan ikke bare ta henne å kysse henne, fordi det ville garantert blitt fail, det er jeg ihvertfall sikker på.

Jeg har jo hun jeg skal på kino med, men jeg bryr meg liksom ikke så mye om hu og tenker bare på hu første, selv om hu andre også er ei veldig søt og fin jente. Usikker på om jeg klarer å holde ut all denne flørtinga hvis vi kun skal være venner, så jeg lurer på om det er på tide og bare move on, eller om det fortsatt finnes håp, jeg klarer ikke få meg til å ta noe insiativ på henne, settinga er liksom helt feil, vi er sammen med andre folk, vi er ute osvosv.

Tenker liksom hvis vi ligger å ser film så kan jeg legge henne i armkroken min og stryke henne forsiktig på armen eller kinnet osv, men det går jo ikke når vi er ute å loker.

Bah jeg begynner å bli frustrert..... .,.

Lenke til kommentar

Ok, dette er ikke så vanskelig. Du tenker for mye.

Det virker som om dere er mye sammen og flørter mye (der hun også tar initiativ). Dette er vel ikke så jævlig vanskelig.

Det finnes bare en måte å finne ut hva det er hun vil, og du vet nøyaktig hva du må gjøre. Om dere er ute og loker, legg hånden rundt henne mens dere går nedover gaten. Bare go for it.

Lenke til kommentar

Vi er mye sammen ja, vært sammen hver dag siden forige uke engang. Og flørtingen osv kommer mest fra hennes inisiativ, jeg bare følger med og flørter tilbake. Jeg skal bare prøve å skjerpe meg og ta litt mer insiativ for det er jo den eneste sjansen jeg har, får lyst til å slå meg selv nå siden jeg er så jævli passiv. Kan jo godt hende hun bare kjører checks på meg og tror at jeg kanskje ikke er intressert. Vet jeg tenker for mye, men nå skal jeg prøve å ta meg sammen ordentlig. :)

Lenke til kommentar

Nå har hun begynnt å gi deg tegnene om at du har brukt for lang tid. Du er på god vei inn i vennesonen og det er den eneste sikre holdeplassen hvis du ikke slutter å tenke så mye, og begynner å handle snart!

Hopp ut av den sikkerhets-boblen du har rundt deg, og ta sjangsen. Ja, det er himla skummelt, og du risikerer å miste henne som en venn på veien (ekstremt liten sjangs for det, men sjangsen er der), men det er risikoen man må ta, og jeg skal love deg at du føler deg så veldig mye bedre etterpå.

Man vinner ingen ting her i verden uten å legge noe ut som innsats og risiko. Som regel er det de områdene man satser mest, hvor man får best betalt for innsatsen.

Stå på, ta sats, og ta sjangsen før det er for sent! Dette klarer du!

Lenke til kommentar

Ja jeg skal prøve å få møtt henne igjen på torsdag, er opptatt frem til da, ble som sagt bedt ut på kino på onsdag, men hun jenta virker som himla uintressant iforhold til hu jeg har/hadde noe med. Det eneste litt dumme var at hun fant ut av det, og etter det var hun veldig på den venne greia.

Husker ikke om jeg har skrivd det her før, men vi var ganske langt frem for en stund tilbake, veldig på flørtern altså, husker hun tok ansiktet tett opp til meg når vi lå i senga som om hun ville at jeg skulle kysse henne, men jeg feiga ut, da dreiv hu å sa rett ut til meg at jeg var for passiv, "jeg må tvinge alt ut av deg" -.-

Etter det gikk det rett vest, hun ble usikker osv, siden hun nettopp var ute av et forhold og ikke var helt over eksen. Det hun sa ihvertfall, vi mistet kontakt en stund og nå er vi back on track virker det som.

Skal prøve å gi helt faen nå og bare kjøre på, fordi egentlig er jeg ikke redd for å bli avvist, tror jeg. Det er bare at når jeg er i situasjonen klarer jeg ikke få meg selv til å gjøre det. Jeg klarer det liksom bare i de situasjonene det er "greit". Og jeg må klare å formidle gjennom kroppspråk at jeg liker henne og at det faktisk er henne jeg vil ha og ikke bare med ord, for det har jeg dårlig erfaring med.

Men hvis hun avviser flørtinga mi er det bare å gi opp eller? Har ikke lyst til å vikle meg mer inn i det enn nødvendig fordi jeg begynner som sagt å få følelser tror jeg. Venner vil hun være uansett, det er jeg 99,9% sikker på, fordi jeg veit hun digger meg og vi har det jævli kult sammen. Men er ikke sikker på om jeg klarer å bare være venn med henne. Jeg skal ha henne, og hvis jeg det er for sent nå så blir jeg så utrolig sur på meg selv, fordi jeg veit at jeg hadde sjansen men at JEG klarte å fucke opp... Crap =\

Lenke til kommentar
hun tok ansiktet tett opp til meg når vi lå i senga som om hun ville at jeg skulle kysse henne, men jeg feiga ut, da dreiv hu å sa rett ut til meg at jeg var for passiv, "jeg må tvinge alt ut av deg" -.-

Der har du grunnen til at hun er passiv..

Du fikk en direkte invitasjon til å plante et kyss på munnen hennes, men feiga ut. Hun tror du ikke har noen interesse av henne i det hele tatt..

At hun sier hun ikke er over eksen er bare rør-snakk og unskyldninger. Ikke hør på hva hun sier, men se på hva hun gjør.

Og jeg kan med hånden på hjertet si at det er MYE bedre med en avvisning, enn den fæle følelsen av å ikke tørre å gjøre noe, som du sitter med nå. Etter en avvisning sitter du i hvert fall igjen med følelsen av at du var mann nok til å prøve deg, i stedet for å stikke halen mellom beina og feige ut, sånn du holder på nå.

Så ta deg sammen, og tør å ta sjangsen! Samme hvilket utfall, så er det bedre enn den situasjonen du sitter i nå.

Og slutt å si til deg selv at det er fucked up allerede. Det er bare hodet ditt som prøver å finne opp unskyldninger for at du ikke skal prøve deg. "Nei, er ikke noe vits å prøve på kysset.. Det er jo over allerede.." Det er ikke ferdig før du har prøvd deg på kysset, og fått en evt avvisning.

Lenke til kommentar

Det er bare min oppfatning, siden hun i det ene øyeblikket flørter skikkelig og i det neste så daffer det helt av, men er som sagt bare en måte å finne ut av om det er noe håp så skal bare kjøre på neste gang jeg møter henne. :)

Lenke til kommentar

eh, snakket litt med venninna, og hun er vist av den type jente som flørter sånn med alle vennene sine. Hun nye gikk det såpeglatt med, så tror jeg kanskje bare satser på hu og glemmer hun andre. Altså kjipt nå med følelser ja, men tror ikke det kommer til å bli noe uansett, er ihvertfall en erfaring rikere og en venn mindre. Hva er vitsen med å flørte med folk når man ikke mener noe med det, jævla jenter ass. Fortsatt usikker på om hun likte meg da, men det jeg fikk høre av venninna var bekreftelse nok for meg, vi er uansett på kranglefot nå så da har jeg en fin unnskyldning til å ditche hu ut av livet mitt.

Lenke til kommentar

Eneste som irriterer meg er at jeg aldri klarte å sprekke "bobla" mi, altså jeg prøvde å flørte litt med henne, legge hånda mi rundt henne osv, men hun reagerer ikke på noen spessiell måte, hun verken avviser eller drar det videre. Som at hun tenker det er sånn venner flørter sammen, det er ihvertfall det jeg tror.

Hun nye var jeg bare meg selv, hun tok første steget så jeg er rimelig sikker på hvor jeg har hu hen. Eneste er at jeg vil utvikle meg som person, jeg må klare å ta første steget til berøring, jeg flørter jo med blikk og sånn, men det blir jo somregel aldri noe mer om jeg ikke klarer å ta det videre. Hun er jo veldig søt og pen og sånn, så håper jeg utvikler følelser for henne, men jeg faller liksom somregel for de jentene med litt bein i nesa, som tørr å si ifra og si sin egen mening og ikke er beskjedne. Hun nye er liksom mer snill, ålreigt osv, god egenskaper når jeg tenker meg om, men jaah.

Faen jeg må skjerpe meg :\

Lenke til kommentar

Sånn kan det gikk, men heldigvis er det ikke verdens undergang. :)

Benytt sjangsen med denne nye jenta til å lære deg å ta initiativ. Nå vet du jo hvor du har denne jenta, og vet at du kan ta ting fremover uten å få et avslag rett i fleisen.

Så nå som du har dette i ryggen, prøv å dra ting litt selv og.. Ikke bare la henne ta føringen. Ta initiativet, og vær første som drar i gang kroppskontakt, kyss, osv osv.

Når du har blitt komfortabel med det, så blir det veldig mye lettere å gjøre det samme med jenter du ikke er helt sikker på. :)

Lykke til

Lenke til kommentar

Jo takk for det :)

Altså jeg vet innerst inne at hun jenta egentlig ikke var noe særlig å gå inn i forhold med, hun er litt "ustabil" og veldig usikker når det gjelder gutter, derav veldig frem og tilbake. Men det er jo disse håpløse følelsene da, heldigvis ikke så veldig store følelser, og jeg tenker ikke noe særlig på det ettersom jeg har hun andre, men jeg er litt bitter fordi jeg ikke fikk knulla henne engang, kynisk ja, men kan ikke noe for det ^^

Jeg prøvde å holde hun nye jenta skjult, og hun første ville møtes, jeg sa jeg ikke kunne fordi jeg skulle i bursdag med familien. Hun busta meg for det og jeg diktet opp masse nytt og nå er hu sur på meg fordi jeg jugde til henne. Fikk aldri prøvd meg ordentlig på henne, men synes det lukter litt fail uansett så jeg får heller ta føringen med hun nye. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ErikN_*

Jeg har et spørsmål i relasjon til dette med jenter og ”venneflørting” som har vært et aktuelt tema i denne tråden.

Jeg befant meg for en stund tilbake i en situasjon hvor jeg omgikk én spesiell jente mye i hverdagen. Vi hadde en veldig god og vennskapelig tone fra starten av, og snakket veldig godt sammen. Etter hvert begynte det jeg vil definere som flørting. Hun søkte ofte kroppskontakt, som å holde rundt meg i kortere perioder eller invitere til at jeg skulle holde rundt henne, hvile hodet på skulderen min osv. Hun påpekte hele tiden hvor søt og ”spesiell” jeg var. Vi hadde mye kontakt gjennom tekstmeldinger, til tross for at vi så hverandre 8 timer om dagen. Langt mer enn jeg har hatt med noen annen kvinnelig venn tidligere, og det var ikke uvanlig at hun avsluttet en samtale med god natt kjære eller god natt skatt.

Jeg tok aldri initiativet men ble med på leken når hun gjorde det. I ettertid kom vi ved en tilfeldighet inn på tema, og jeg nevnte dette for henne. At jeg hadde følt at hun hadde flørtet med meg hele tiden. Dette nektet hun imidlertid for, og uten at hun sa det konkret, fikk jeg inntrykk av at dette var bare hennes måte å være på. Om hun hadde flørtet bevisst, tror jeg heller ikke hun hadde hatt noe problemer med å si det.

Hva er galt med enkelte jenter egentlig? Er dette normalt blant flere jenter?

Jeg kunne jo ha fått følelser for henne slik som hun holdt på?

Lenke til kommentar

Vel vi er i akkurat samme situasjon, hun oppsøker mye kroppskontakt, og det er ikke bare ta på skulderen, gi en klem osv, hun har stryki meg over låret og over mine edlere deler osv også. Er dette noe de synes er morsomt eller hva er greia egentlig, for jeg begynner å bli lei nå, jeg har også bare blitt med på leken og ikke tatt noe særlig insiativ selv, men jeg ville finne ut litt mer så jeg prøvde å flørte litt med hun og hun reagerte ikke sånn jeg tror hun hadde reagert om hun hadde likt meg.

Uansett, hun ble dritsur når jeg ikke ville være venner sist gang og gjett hva som har skjedd nå. Hun la ann på bestekompisen min, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Kompisen ville prate med meg, og jeg sa at jeg ikke skulle bli sur på han eller noe og at han kunne bare kjøre på, men at jeg ikke kom til å ville ha noe mer med henne å gjøre.

Jeg ville litt at han skulle være med på leken for å teste henne litt, men han var nesten avvisende mot henne og alikevel så prøvde hun seg ordentlig.

Altså for å ta en kort oppsumering:

Først prøver hun seg på meg, vi roter i en ukes tid før problemet med eksen kom opp. Hun kom frem til at hun ikke var klar for noe forhold. Jeg ville ikke være venner men etter masse overtaling så går jeg med på det, hun begynner å flørte med meg igjen, for så å legge ann på bestekompisen min -.-

Altså det gjorde meg egentlig ikke så mye, jeg har ikke noe særlig følelser alikevel merker jeg, men litt savn er det jo men tenker ikke særlig over det. Men det som er greia er at hvordan kan hun være så dum at hun prøver seg på kompisen min? Altså vi har ikke vært sammen eller noe, men fortsatt da... Hun gjorde alt for at vi skulle bli venner igjen sist, også gjør henne dette her nå? Synes det er mangel på respekt ovenfor meg jeg, at når hun for to uker siden holdt på med meg går på bestekompisen min.

Vurderer sterkt om jeg skal be henne dra til helvete nå, hun ødelegger meg bare, og jeg har hun andre dama som ikke er like retard i hode. Så hva synes dere, fortsette å være venner eller er dette grunn nok til å kutte all kontakt, må si sistnevnte frister.

Lenke til kommentar

Hun prøver tydeligvis å fiske ut en eller annen reaksjon av deg. Derfor skal du gjøre det stikk motsatte. Du skal ikke be henne dra til helvette, men du skal heller ikke være verdens snilleste fyr.

Du skal rett og slett ignorere det hele, og være likegyldig. Ikke drittsekk, men ikke bestevenn. Fokuser heller på hun nye du har noe med. Hun virker litt mer lovende spør du meg. :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal fokusere på hun nye, hvorfor være likegyldig mot hun andre, da er det jo samme faen? :p Altså, vi har en felles venninne og hun sier at hun er sånn flørtete mot alle, men i starten hadde vi altså noe mer det vet jeg men jeg dreit meg ut. Når hun fortsatte ante jeg fortsatt håp, men jeg veit ikke jeg..

Jeg har ikke tenkt å be henne dra til helvete, bare kutte kontakt. Poenget er at jeg synes det er dårlig gjort, jeg er ikke lei meg eller såret eller noe, men det er prinsippet, hun må jo skjønne selv at sånn gjør man bare ikke. Derfor har jeg lyst til å bare kutte all kontakt fordi jeg synnes det er langt over grensa, til tross for at vi aldri var sammen eller noe.

Lenke til kommentar

Du kan være likegyldig mot hun andre så du ikke blir verken stempla som bestevenn, eller som en drittsekk.. For all del, kutt kontakten med henne, men ikke vær drittsekk de gangene hun tar kontakt. Bare svar kort og likegyldig.

Da får du kuttet henne ut uten at du ender opp som the bad boy. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...