Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Shave meg for første gang

Gjest Lurer22

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer22

Hei. Jeg er en gutta på 13 år. Jeg har fått mengder med hår nå som jeg har lyst til å fjerne. Under armene, på tissemannen, overleppa og i rompa. Syntes det blir flautå spørre fattern om slikt, så jeg spørr her.

Hvordan skal jeg gjøre dette? Er det kun høvel med shavekrem, eller?

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er nok å nytte ein barberhøvel vil eg tru. Andre ymse kjøkkenredskaper gjer nok óg jobben, men det vil naturleg nok medføre noko meir risiko.

Eit tips for å unngå irritasjon (og eventuelle kutt) er å barbere med hårene. Altså den vegen dei veks. Ovanfra og ned.

I ansikt er det stortsett grett, under armene og på slektsførar óg. Men når det kjem til ræva er eg neimen ikkje så sikker lengre. Har ikkje tilstrekkeleg erfaring på dette feltet for å seie det slik.

Hugser eg las ein artikkel om nokon som barberte heile avløpet, og det var ikkje berre fryd å gammen forstod eg. Svette mellom skinkene av minimale aktiviteter var vel hovudfokus. Korvidt det var meint som eit sakleg framlegg, eller underholdande lesning vites ikkje. Men ein lett kombinasjon vil eg tru. Har ikkje lenkje, men nokon andre har kanskje bokmerke den.

Men kvifor vil du kvitte deg med alt håret då? I ansikt, og på sleksførar ser eg absolutt poeng, men under armene óg i ræva? Ikkje at eg har noko imot det, men det må då vere litt upraktisk. Grett med litt demping? Innanfør rimeligheitas grenser naturleg nok. Veks det som ein urskog forstår eg deg. :)

Lenke til kommentar

Bruk barbermaskinen til faren din når du skal barbere underlivet ditt. Men ikke si noe til han.

Høvel kan du bruke i ansiktet, håret under armene kan du godt la være.

Underlivet er det greit å stusse litt, hvertfall om det er første gang. Eller rak bort alt med høvel om du føler for det.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg er en gutta på 13 år. Jeg har fått mengder med hår nå som jeg har lyst til å fjerne. Under armene, på tissemannen, overleppa og i rompa.

For guds skyld ikke barber deg i rompa, med mindre du har lyst å ha sandpapir som gnager mens du er ute og går. Og ikke minst å tørke deg og ha papir hengene fast.

Det er helt normalt å føle seg flau over kroppens hår vekst i din alder. Tro meg, alle de andre guttene føler det samme.

Hold deg til ansiktet. Vent med resten til du er mer voksen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...