Gå til innhold

Nødvendig prosessor-oppgradering allerede?

K-L-E

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt en intel q9300 2.5 GhZ siden høst i fjor. Jeg synes den fungere fint, men føler ytelsen på pcen min kunne vært bedre (liker det ekstremt).

Det jeg lurer på er om det begynner å bli for sent til å oppgradere til i7-920 nå?

Jeg ønsker større ytelse. Jeg har et gtx 295 skjermkort og en 650W corsair atx. Jeg har ikke noen planer om å overklokke siden jeg kan lite om det, samtidig som jeg føler at det blir for mye for en 650W.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Før du tror at minnet passer sjekk den viktigste saken først, og der spenningen på minnet.

Denne MÅ være 1.65V eller LAVERE, er den over risikerer du å grille den integrerte minnekontrolleren i CPUen.

Det var bra du sa :) Voltagen er på 1.5 heldigvis

Lenke til kommentar

Skal man være ærlige så vil du ikke få igjen mye spillytelse ved å oppgradere for en 3 500 kr som her er nødvendig. Nå vet jeg ikke hva slags skjerm du bruker, men Q9300 bør greit henge med i svingene, i alle fall på 1680 x 1050 og høyere. På oppløsning under vi du uansett få så høy fsp at skjermen neppe henger med. Kjøper du en god cpu kjøler til ca 350 - 400 klokker du den enkelt opp til ca 3 GHz.

Om du absolutt må bruke kroner for å få noen få fps mer, så velger du heller i5 750 og et 1156 hovedkort. Her får du greitt oppsett til 2 500 kr. Spillytelsen er den samme eller bedre enn for i7 920.

Men det kan være at du bruker den til andre ting, der oppgradering har større hensikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...