Tullemann Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei! I år er jeg ny på twintip ski. Har stått på carving i 5-6 år nå. Jeg bare lurer på hvor jeg skal begynne når det gjelder twintip kjøring? Jeg tenker på basic ting. hva må man kunne? av triks og slikt... Jeg vet liksom ikke hva jeg skal prøve meg ut på først? Noen tanker rundt det? Takk for alle seriøse svar! Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Lær deg å bli trygg på å kjøre baklengs, det er et viktig element Lenke til kommentar
Varingskallen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Lær å kjøre baklengs før du lærer noe annet Lenke til kommentar
Tullemann Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Takk for tips! Ja, å kjøre baklengs blir vel det første jeg prøver meg ut på.. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Når du blir trygg på det kan du prøve deg på hopp der du enten kjører baklengs og drar 180'er. Også andre vegen, asså at du lander baklengs. Når du tørr dette vil jeg si du er på god veg;) Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Når du blir trygg på det kan du prøve deg på hopp der du enten kjører baklengs og drar 180'er. Også andre vegen, asså at du lander baklengs. Når du tørr dette vil jeg si du er på god veg;) Lær deg og kjør baklengs først, som sagt et veldig viktig element. Når du begynner og få dreisen på dette kan du prøve deg på hopp, Start med enkle triks 180, Vanlig Mute. Når du behesker dette kan du prøve litt større hopp og prøve ut 180 og lande baklengs. Mitt første forsøk endte med tryn, men øvelse gjør mester =) Hvis du føler for å prøve på 360'en, anbefaler jeg deg og prøve første gang på løs snø hopp. Når den første snøen kommer i år^^ Håper den kommer i desember for da kan jeg begynne og trene igjen =D Ja.. Bygg et mellom stort hopp (ca en halv meter i høyde). Lurt og plassere hoppet med unnarenn. Fyll opp unnarennet med løsnø. Så mye du kan fordi du kan over rotere. =) Ta et bare hopp og spinn i vei. Når du da kommer i bakken og vil prøve en 360, ta et middels sort hopp. Ikke Mye fart men den farten du føler for. Når du skal spinne ikke spinn fort gjerne gjør bevegelsen sakte og få med bena og skiene. Alltid se til den siden du spinner, så du kan enklere se landingen. Lykke Til =) Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Når du blir trygg på det kan du prøve deg på hopp der du enten kjører baklengs og drar 180'er. Også andre vegen, asså at du lander baklengs. Når du tørr dette vil jeg si du er på god veg;) Lær deg og kjør baklengs først, som sagt et veldig viktig element. Når du begynner og få dreisen på dette kan du prøve deg på hopp, Start med enkle triks 180, Vanlig Mute. Når du behesker dette kan du prøve litt større hopp og prøve ut 180 og lande baklengs. Mitt første forsøk endte med tryn, men øvelse gjør mester =) Hvis du føler for å prøve på 360'en, anbefaler jeg deg og prøve første gang på løs snø hopp. Når den første snøen kommer i år^^ Håper den kommer i desember for da kan jeg begynne og trene igjen =D Ja.. Bygg et mellom stort hopp (ca en halv meter i høyde). Lurt og plassere hoppet med unnarenn. Fyll opp unnarennet med løsnø. Så mye du kan fordi du kan over rotere. =) Ta et bare hopp og spinn i vei. Når du da kommer i bakken og vil prøve en 360, ta et middels sort hopp. Ikke Mye fart men den farten du føler for. Når du skal spinne ikke spinn fort gjerne gjør bevegelsen sakte og få med bena og skiene. Alltid se til den siden du spinner, så du kan enklere se landingen. Lykke Til =) Noen tips til hvordan man tilpasser farten når man skal hoppe, hvordan vite hvor stor fart man skal ha til hoppet? Etter du har lært 360, hva er d neste stegen man bør ta ? Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 lær deg 360 mute, jeg bare hopper engaang først for og finne ut hvilken fart jeg trenger for og komme over kulen. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 lær deg 360 mute, jeg bare hopper engaang først for og finne ut hvilken fart jeg trenger for og komme over kulen. Hva menes med 360 mute? har også veldig lyst til å bli skille til å kjøre off piste og hoppe ned høye drops, noen tips her? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Dette er en 360 med mute grab. Endret 10. desember 2009 av EB_Veyron Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Dette er en 360 med mute grab. Takk! eh.. det så jo "lett" ut, haha Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du må jo lære deg mute først og så lærer du 360. Når du er god på begge disse kan du sette de sammen. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du må jo lære deg mute først og så lærer du 360. Når du er god på begge disse kan du sette de sammen. Skal prøve på det Er det vanskelig å gå fra et lite hopp til et stort et? er det noe man bør ta hensyn til da? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Pass på å ha nok fart. Bruk hjelm. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Pass på å ha nok fart. Bruk hjelm. Okay. Er det så viktig med hjem ja? Har egentlig ikke råd til hjelm.. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Da får du spørre mammaen din om hun kan sponse deg. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Da får du spørre mammaen din om hun kan sponse deg. eh.. okay Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Føler deg tryggere og kan dra på mer på hopp osv. Ryggskinne er og en fordel etterhvert. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Føler deg tryggere og kan dra på mer på hopp osv. Ryggskinne er og en fordel etterhvert. Får spørre om jeg kan få hjelm og skinne av mamma el pappa, regner med jeg får det når det er så viktig! Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 En kompis som brakk ryggen på et bigjump en gang. Han klarte seg etter noen måneders rehabilitering, men kunne blitt lam/dødd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå