mobile999 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Njaa.. Det er vel stort sett Norge, Danmark, Storbritannia og Frankrike som sverger til pinglebiler pga perverse avgifter, så *hele* Europa blir vel litt feil. Hvorom allting er, denne motoren er ikke optimalisert skikkelig, det bærer den jo tydelig preg av ved å ha høyere forbruk og lavere effekt med dertilhørende lavere dreiemoment Ja selv om bilen med 120hk er å finne på prislistene i Tyskland så er det selvfølgelig ikke sikkert de selger så mye av den. Og du har ikke skjønt det jeg tidligere har skrevet. Motoren med 120hk ble utviklet fra motoren med 140hk og hadde lavere forbruk. I etterkant så har Audi utviklet nye motorer (med 136hk) som er ytterligere optimalisert, disse har lavere forbruk, ja, men det blir helt feil sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 (endret) OK! Latterlig at de ikke legger vekt på utslipp istede. Jeg kommer til å gjøre motoren original igjen så fort som mulig på en lovlig måte. Selv om jeg hadde gjort det ulovlig med god samvittighet. Men jeg håper bare at jeg kan beholde nybilgarantiet på den. Det må vel være en måte å gjøre det på?? Endret 7. november 2009 av Zonked223 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) OK! Latterlig at de ikke legger vekt på utslipp istede. Jeg kommer til å gjøre motoren original igjen så fort som mulig på en lovlig måte. Selv om jeg hadde gjort det ulovlig med god samvittighet. Men jeg håper bare at jeg kan beholde nybilgarantiet på den. Det må vel være en måte å gjøre det på?? Lykke til! Det innebærer mest sannsynlig bytting av dyser og kamaksel mm. Da kunne du like greit kjøpt deg 136hk'en med det samme! Endret 7. november 2009 av mobile999 Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Ja, har ikke 30k. Har brukt alle sparepengene jeg har. Så må spare meg opp i ettertid. Jeg gidder ikke å ta lån på en forbruksvare, og har alt for lav inntekt til å få det uansett. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Men jeg håper bare at jeg kan beholde nybilgarantiet på den. Det må vel være en måte å gjøre det på?? Min forrige V.A.G bil chippet jeg ganske så umiddelbart etter innkjøp. Ble sågar anbefalt av Møller hvor jeg skulle gjøre det. Jeg beholdt garantien, og det eneste "kravet" jeg fikk fra Møller var at jeg lot bilen "kjøres inn" først (altså vente ca 2.500 km før oppgradering). Hadde bilen i 7 år og aldri problemer. Bilen ble videresolgt av Møller *med* bruktbilgaranti *og* chippet. I tillegg til en ekstremt mye sprekere bil opplevde jeg også et generelt lavere forbruk enn originalt. Er det stor forskjell på en svart bil med og uten metallic lakk? Det har vel bare noe med refleksjon å gjøre? Er det ikke bare å polere den? =) Vel, vet ikke metallic/ikkemetallic, men svart bil er generelt stiligere etter min mening. "Problemet" er at den blir veldig fort skitten og det nytter ikke å bare "fare over fort" med høyttrykkspyler. Bilen blir bare grå da.. Jeg snakker av erfaring, bilen jeg har nå er svart metallic (Første gangen jeg "gikk over" med høyttrykkspyler og fikk "grå" bil, kom naboen flirende og sa at det ikke nyttet, måtte bruke kost. Han har også svart bil ) Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Så bra! Kjøpte bilen min fra Møller selv. Forhandlere pleier som regel å være snille så lenge de får betalt for det. Må nok vente et halvt år før jeg får råd, men det er jo 2 måneder til jeg får bilen, i tillegg til at den må innkjøres. =) Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ta det med at Møller anbefaler sted å trimme motoren med en klype salt da det såvidt jeg vet ikke er i tråd med Møller sine interne instrukser, der trimming heller er sett på som en fæl uting og muligens noe de skylder på om noe skulle vise seg å være feil i etterkant - fra offisielt hold da selvsagt. De er også ifølge egne instrukser pliktig til å informere til korrekt "avgiftsinstans" ved mistanke om ulovlig trimming. D Det er nå hvertfall det jeg har kommet frem til da jeg pratet med en kundebehandler på Møller for en tid tilbake. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg ville aldri ha kjøpt en bruktbil som er chippet, eller om jeg hadde hatt mistanke om at den har vert det. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Med andre ord bruktbil med turbodiesel? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Her er vi ettusenetthunderogelleve prosent enige.Personlig ser jeg det på som absolutt komplett neanderthal at avgiftskåte politikere skal kunne ronke seg i søvn i visshet om at de frarøver bilentusiaster muligheter til å utfolde seg uten å måtte leve på spaghetti resten av livet. Dessuten, min påstand: En effektsterk bil/motorsykkel er mye sikrere enn symaskinmotorbelemrede pinglebiler som ikke makter å få hjulene med seg for å kunne komme ut av en farlig situasjon. Jeg kunne ikke vært mer enig. De mener vel at en tung bil sliter ned veien mer, og en sterk motor kan potensielt forurense mer. En gammel liten VW Polo med 1-liters motor fullastet med familie og bagasje forurenser mer enn en større og nyere bil. I sommer måtte jeg kjøre noen uker uten turbo på min Renault Laguna 1,9 dCi mens jeg ventet på verkstedtime. Jeg kødder ikke, på ring 3 og mange andre steder følte jeg meg utrygg fordi jeg visste at jeg ikke hadde de kreftene i bilen hvis jeg trengte det. Da FN kom fram til at Norge er det beste landet å bo i, må de ha oversett alt som har med vei, bil, trafikk og samferdsel. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Noen som har erfaring med O.CT Scandinavia? De chipper den til 170 hk software basert. Koster 10k ferdig chippet. Kanskje litt dyrt, men de hadde garanti som virket veldig bra. Eneste kan være om Audi legger merke til dette når jeg tar den på service. Jeg har akkurat fått lappen så det er kanskje like greit med 120 hk ved tanke på erfaring. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Noen som har erfaring med O.CT Scandinavia? De chipper den til 170 hk software basert. Koster 10k ferdig chippet. Kanskje litt dyrt, men de hadde garanti som virket veldig bra. Eneste kan være om Audi legger merke til dette når jeg tar den på service. Jeg har akkurat fått lappen så det er kanskje like greit med 120 hk ved tanke på erfaring. Jeg kjenner Roar, som står bak den norske delen, med forhandlere under seg. Meget hyggelig fyr med peiling på motor! Av det jeg har sett i VW Audi-klubben har OCT et bra rykte med utelukkende positive tilbakemeldinger. På vanlig service er det lite trolig at Audi finner ut noe. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Noen som har erfaring med O.CT Scandinavia? De chipper den til 170 hk software basert. Koster 10k ferdig chippet. Kanskje litt dyrt, men de hadde garanti som virket veldig bra. Eneste kan være om Audi legger merke til dette når jeg tar den på service. Jeg har akkurat fått lappen så det er kanskje like greit med 120 hk ved tanke på erfaring. Jeg kjenner Roar, som står bak den norske delen, med forhandlere under seg. Meget hyggelig fyr med peiling på motor! Av det jeg har sett i VW Audi-klubben har OCT et bra rykte med utelukkende positive tilbakemeldinger. På vanlig service er det lite trolig at Audi finner ut noe. Åja! Jeg snakket med Roar, virket som han hadde skikkelig peiling. Hvis Audi vil finne det ut så er ikke det noe problem for dem. Men det er jo ikke det som er hensikten på service. De bryr seg vel først når noe blir ødelagt, men siden O.CT har et garanti så går det nok greit =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå