Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg irriterer meg over dama

Gjest Irriterer_

Anbefalte innlegg

Gjest Irriterer_

Jeg har vært sammen med dama i snart ett år nå. Vi har det bra når vi er sammen osv. Men hun føler at hun MÅ være sammen med meg hele tiden. Det er så vidt jeg får lov til å være med kompiser osv. Dette har gjort at jeg har gått litt lei.

Hun ringer meg minst 3 ganger om dagen etter jobben hvis jeg ikke er med henne. Det er forsovet koselig det, men jeg føler at jeg ikke har noe å snakke om.

Nå i det siste har jeg merket at jeg har begynt å irritere meg over ting hun sier og gjør osv. Det kan være helt vanlige hverdagslige ting. Og hvis jeg sier jeg må legge på, eller gå meg en tur når jeg er med henne fordi jeg kjenner jeg koker over, begynner hun såklart å lure.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har forholdet sett sine bedre dager? Er det noe jeg kan gjøre for å irritere meg mindre. (Er tross alt jeg som lar meg irritere)

Hun er på forumet, så derfor gjestebruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Irriterer
hadde det helt likedann med en x, hun ville være med meg hele tia, fikk knapt tid til annet, det endte med at jeg slo opp med henne, og godt var det, tungt i starten - men veldig godt.. "in the long run"

Ok tusen takk

Lenke til kommentar

Det høres ut som dere har et litt usunt forhold. Snakk med henne om det. Det er viktig at man kan stå på egne ben, og at man ikke er så altfor avhengig av andre. I lengden tærer dette mye på et forhold, og fører til at en av partene blir lei. Litt avstand av og til er bare sunt. Kunsten er å fortelle henne dette slik at hun ikke blir såret. Du kan kanskje fortelle henne at du har et behov for å være litt for deg selv av og til, og at du ønsker å være med venner når du vil. Det er bare naturlig, og betyr slettes ikke at du elsker henne i noen mindre grad.

Lenke til kommentar
Hvis du irriterer deg over dama fordi hun vil være sammen med deg hver dag er det mest sannsynlig like greit å bare slå opp.

Tenk hvor irriterende det hadde blitt å bo sammen med henne hvis du ikke tåler å se trynet hennes hver dag..

Du har ingen forståelse for at han føler seg kvalt og det blir for mye? Får liksom den feelingen av innlegget ditt.

Jeg vet selv hvordan det er å være i et slikt forhold, og det er ikke noe jeg unner TS.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Hva er det å forstå?

Hvis de skal flytte sammen kommer han til å se henne hver dag. Han må dele seng med henne hver natt, dele økonomi med henne, spise middag med henne hver dag og ha krangler om fordeling av husarbeid.

Dersom han ikke klarer tanken på dette er det vel ikke noe å satse på?

Som flere andre har vært inne på er det ikke et sunt forhold når han må være sammen med henne hele tida og blir nektet å være sammen med kamerater. Hun ringer han hele tida og det begynner å bli et ork.

Jeg vet ikke om det er noe å satse på, i hvert fall ikke sånn det er nå. Men virka som at du var oppgitt over han.

Lenke til kommentar

Jeg er ofte ilag med typen min, men der er det heller jeg som er redd for at jeg er for mye med han slik at han ikkje får tid til kompisene sine.

Jeg sier ofte til han at han skal bare si ifra hvis han vil være med kompisene sine, og ofte når jeg spør om vi skal finne på noe sier han ja, men så sier jeg til han "hvis du ikke skal være med kompisene dine". Jeg liker å være med han ja, men av og til er det godt å være litt fra hverandre og savne hverandre, for så å komme tilbake til hverandre :)

Lenke til kommentar

Hvis det er sånn at du nesten ikke får gjøre noe annet enn å være med henne på fritiden, så må du nesten ta det opp med henne. Hvis du vill være sammen med henne fremover - så må du nesten få sagt at du vil ha mer tid du kan bruke på egne ting. Hvis du bestemmer deg for å snakke med henne om problemet, så kan du kanskje begynne med å fortelle henne at det er litt slitsomt at du ikke får litt tid for deg selv. Og så heller gå dypere i det senere i samtalen.

Lenke til kommentar
Hvis du irriterer deg over dama fordi hun vil være sammen med deg hver dag er det mest sannsynlig like greit å bare slå opp.

Tenk hvor irriterende det hadde blitt å bo sammen med henne hvis du ikke tåler å se trynet hennes hver dag..

Det er nok ikke det samme, du..

Og selv om man er samboere, har man godt av litt tid for seg selv, om ikke nødvendigvis nettene. Og man har behov for kamerat/venninne-tid.

Lenke til kommentar

Som de fleste andre her har sagt allerede: Snakk med kjæresten din. Fortell henne hva du føler. På en pen måte, selvsagt. Si at du trenger litt pusterom, og at det ikke har noe personlig med henne å gjøre, men at du er avhengig av å ha litt privatliv og kvalitetstid med deg selv og andre enn henne også.

Bare pass på at du sier det på riktig måte. Ikke som kritikk til henne eller noe. Og fortell henne gjerne hvor mye du setter pris på henne samtidig. Litt sånn "Jeg er så glad jeg har deg, vil ikke gå lei deg! Men du, syns du ikke kanskje vi burde prøve å være litt fra hverandre av og til også? Du med dine venner og jeg med mine?" Du kan jo også for eksempel si at du har fått litt klager fra kompiser osv på at du ikke er så ofte med dem lenger, og at du ikke vil miste dem. Hvis du sier det på den måten tror jeg hun vil forstå det uten å bli sur. :)

Blir det ikke bedre etter at dere har pratet om det, så har kanskje forholdet sett sine bedre dager, ja.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at dette som regel er en konsekvens at man er tøffel i starten av forholdet... Men nå vet jeg ikke hvordan du har vært iløpet av forholdet da :)

Kan du forklare begrepet "tøffel" ? Har 'aldri' skjønt det sånn egentlig, og nå vil jeg gjerne vite det :p

Lenke til kommentar

Det kan også hende at hun trenger litt mer oppmerksomhet fra din side! kanskje hun er redd for å miste deg og derfor hun vil snakke med deg hele tiden, og vite at du er der. Kanskje du skal spørre henne hvorfor hun vil snakke med deg hele tiden? Og ta det på en pen måte og ikke bli sur på noen som helst måte, fordi det løser ingen ting. Ta en prat face to face, og fortell at det kan kanskje bli litt mye.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at dette som regel er en konsekvens at man er tøffel i starten av forholdet... Men nå vet jeg ikke hvordan du har vært iløpet av forholdet da :)

Kan du forklare begrepet "tøffel" ? Har 'aldri' skjønt det sånn egentlig, og nå vil jeg gjerne vite det :p

Enkelt og greit at man blir dominert av kjæresten. Altså man innretter seg etter absolut alt hun sier og stiller opp for henne uansett om det er riktig eller galt av deg.

Sto godt forklart på diskusjon her en plass fra før:

Man sier gjerne også, "å være tøffelhelt". Foråsvidt ikke noe negativt at damen er den dominerende part i et forhold. Og jeg tror heller ikke dette alene er grunn nok til å kalle mannen tøffelhelt. Derimot er det vel god grunn til å kalle mannen tøffel dersom han underkaster seg kvinnen i forholdet i alle saker.

En tøffelhelt er karen som er tøffeste karen i vennegjengen, men kona bestemmer hjemme.

Lenke til kommentar
Etter egne erfaringer er det å gå å irritere seg starten på slutten...

Men viktig å snakke med henne.. hva er dine behov? hva er hennes behov? kommunikasjon er det beste redskapet i et forhold (etter min mening) :)

lykke til:)

Det trenger jo strengt tatt ikke å være det.

Jeg kan ofte mase litt på min kjæreste når hun er opptatt og gjør ting hele dagen mens jeg kjeder meg. Hun kan jo av og til bli litt irritert og si at det begynner å bli litt mye. Forstår jo på sett og vis det, men er jeg kosesyk, ja så er jeg kosesyk og vil være med henne. Jeg synes alltid det er gøy å være med kjæresten min og vil være med henne så mye som mulig. Vi trodde jo at vi skulle gå i knottene på hverandre under en 14-dagers sydentur. Vi hadde aldri vært oppå hverandre i 14 dager før, men det gikk faktisk helt smertefritt. Utrolig herlig å våkne opp med en person du elsker hver morgen og alt med hun :D

Kjenner meg litt igjen her, men da motsatt. Det er ofte jeg som maser litt for mye på henne og jeg har nok tenkt for meg selv en del ganger at jeg ikke må mase sånn. Ville vært et mareritt om hun gikk lei av meg :(

Lenke til kommentar
Etter egne erfaringer er det å gå å irritere seg starten på slutten...

Men viktig å snakke med henne.. hva er dine behov? hva er hennes behov? kommunikasjon er det beste redskapet i et forhold (etter min mening) :)

lykke til:)

Det trenger jo strengt tatt ikke å være det.

Nei, trenger ikke det..men som sagt...etter MINE opplevelser er det det... Jeg tenker også at det er litt forskjell på hvordan man irriterer seg... bagateller og småting som fort går over er en ting, men hvis man begynner å irritere seg lenge over egenskaper og væremåten til den andre er det litt anderledes kanskje(?)...

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...