A_B_C_D_E_F Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Hei , jeg lurer på om det er noen som vet om det er mulig å streame en TV sending direkte ut på nettet, slik at andre som ikke har mulighet til å se den tv sendingen kan se den direkte over nettet? Visst dette er mulig, hva hardware/software ville jeg trenge? Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg er fortiden student i Australia og har sinnsykt lyst å kunne se Brann kampene fra Tippeligaen (Når tippeligaen sparkes igang igjen) Så jeg håpte at min far kunne streame kampen direkte over nettet ned hit til meg hehe . Lenke til kommentar
Flame Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Ville det ikke vært lettere å ta kampen opp med et tv-kort, divx komprimert den - og så sende den med e-post? Litt forsinkelse blir det jo, men det er mye enklere teknisk. Lenke til kommentar
Thade Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Å streame den direkte tror eg kan bli for tøft, siden du bør komprimere video filen en god del for at det skal bli verdt å se på. Tror det er bedre å lage f.eks. en WMV fil av den først og deretter streame den. Dette kan du gjøre ved å ta ned Windows Media encoder som ligger på Microsoft Windows Media sin hjemme side. Vil fortsatt kreve god bånd bredde i begge ender. Det holder ikke med en standard ADSL linje fra Telenor siden den har veldig lav ut hastighet. Lenke til kommentar
roroem Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Hei! Du kan bruke Windows Netmeeting til dette, Netmeeting er jo en chat-videoe program. Jeg har faktisk gjort akkurat det samme som du har tenkt på. Når man konfiguerer Netmeeting så må du huske å klikke på den driveren som gjelder for tv-kortet. Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 Det med Netmeeting er faktisk ikke så dumt . så du mener jeg kan konfigurere nettmeeting til å bruke et TV kort som "web kamera" ? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Det funker fett det og bruke netmeeting, kvaliteten er så som så om man ikke har bra linje men det går... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 jeg og har prøvd det på netmeeting, men med en pc i LAN. Det burde vel gå like greit over internet. Bilde ble ikke så veldig bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå