Omini Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei. Jeg har en packardbell pc med nvidia nForce 560. Det er et ikke veldig bra grafikk kort og jeg trenger et bedre. Så jeg lurte på om noen har noen anbefalinger. Har bra erfaring med ATI men det er på stasjonær så jeg hvet ikke på bærbar. Tusen takk. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 grafikkort i laptoper er normalt loddet fast og dermed umulig å skifte ut Lenke til kommentar
Omini Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Må jeg kjøpe ny pc, eller er det noe annet jeg kan gjøre for å skifte det ut. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Du MÅ ikke kjøpe ny, men i realiteten må du, ja. Skal du ha gaming-pc, så kjøper du stasjonær. Laptop er for mobilt arbeid. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 grafikk og CPU er loddet på HK, i fleste tilfeller.. så dermed må hele innmaten byttes ut... noe som er lettere sagt en gjort.. og om du har nforce 560 så må vel maskinen i utgangspunktet være ganske gammel? Lenke til kommentar
Omini Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Den er halvannet år gammal. Men jeg har lest i k-computer at det er like enkelt som å skifte som på en stasjonær. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 om du får tak i de løse delene da... 1 og et halvt år er LENGE i dataverden, og det er ikke bare å dytte i hva som helst i en maskin.. tipper at det uansett blir vanskelig og dyrt å skaffe.. om det er mulig å finne... om du dytter i kraftigere skjermkort og det funker, kan batteri bli overarbeidet, eller strømsystemet for svakt.. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Det går ann, men den mekaniske utformingen av kortene er forskjellige fra modell til modell. Så det er ganske vanskelig å finne riktig skjermkort. Dessuten har jeg fortsatt tilgode å se slike kort i norske nettbutikker. Hva slags laptop har du? Kortene er ikke loddet fast, de er ganske lette(relativt) å bytte når du først har riktig erstatningskort. Det vanskeligste er å skru fra hverandre laptopen uten å ødelegge deksler ol. Edit: Unntaker er integrerte grafikkort(intel), som sitter innebygget i chipsettet. Disse får du ikke byttet. Endret 3. november 2009 av lockdog Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det går ann, men den mekaniske utformingen av kortene er forskjellige fra modell til modell.Så det er ganske vanskelig å finne riktig skjermkort. Dessuten har jeg fortsatt tilgode å se slike kort i norske nettbutikker. Hva slags laptop har du? Kortene er ikke loddet fast, de er ganske lette(relativt) å bytte når du først har riktig erstatningskort. Det vanskeligste er å skru fra hverandre laptopen uten å ødelegge deksler ol. Edit: Unntaker er integrerte grafikkort(intel), som sitter innebygget i chipsettet. Disse får du ikke byttet. nesten alle HK til laptop er utformet spesiellt til en modellserie eller til den enkelte maskinen. BTW så lekte jeg litt med noen ca 1 år gamle HP og Thosiba laptoper som hadde blitt kastet, og da jeg fikk de opp hadde begge maskinene både CPU og GPU loddet fast.. Lenke til kommentar
Omini Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Hva kan jeg dytte inn i dataen da. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 men uansett så hjelper det ikke å feks slenge i en nvidia 200 brikke om man har en amd sempron eller celron 900 CPU med 1GB ram i utgangspunktet da.. Lenke til kommentar
Omini Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg har AMD Turion 64 x2 2,1 GHz og 3 giga med ram. Endret 3. november 2009 av Omini Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå