Gå til innhold

Hjelp til bytting av skjermkort til bærbar pc.

Omini

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en packardbell pc med nvidia nForce 560. Det er et ikke veldig bra grafikk kort og jeg trenger et bedre. Så jeg lurte på om noen har noen anbefalinger. Har bra erfaring med ATI men det er på stasjonær så jeg hvet ikke på bærbar.

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du får tak i de løse delene da... 1 og et halvt år er LENGE i dataverden, og det er ikke bare å dytte i hva som helst i en maskin..

tipper at det uansett blir vanskelig og dyrt å skaffe.. om det er mulig å finne...

om du dytter i kraftigere skjermkort og det funker, kan batteri bli overarbeidet, eller strømsystemet for svakt..

Lenke til kommentar

Det går ann, men den mekaniske utformingen av kortene er forskjellige fra modell til modell.

Så det er ganske vanskelig å finne riktig skjermkort.

Dessuten har jeg fortsatt tilgode å se slike kort i norske nettbutikker.

Hva slags laptop har du?

Kortene er ikke loddet fast, de er ganske lette(relativt) å bytte når du først har riktig erstatningskort.

Det vanskeligste er å skru fra hverandre laptopen uten å ødelegge deksler ol.

Edit:

Unntaker er integrerte grafikkort(intel), som sitter innebygget i chipsettet. Disse får du ikke byttet.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
Det går ann, men den mekaniske utformingen av kortene er forskjellige fra modell til modell.

Så det er ganske vanskelig å finne riktig skjermkort.

Dessuten har jeg fortsatt tilgode å se slike kort i norske nettbutikker.

Hva slags laptop har du?

Kortene er ikke loddet fast, de er ganske lette(relativt) å bytte når du først har riktig erstatningskort.

Det vanskeligste er å skru fra hverandre laptopen uten å ødelegge deksler ol.

Edit:

Unntaker er integrerte grafikkort(intel), som sitter innebygget i chipsettet. Disse får du ikke byttet.

nesten alle HK til laptop er utformet spesiellt til en modellserie eller til den enkelte maskinen.

BTW så lekte jeg litt med noen ca 1 år gamle HP og Thosiba laptoper som hadde blitt kastet, og da jeg fikk de opp hadde begge maskinene både CPU og GPU loddet fast..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...