Gå til innhold

Koble til Linux samba share fra windows 7

Anbefalte innlegg

Mener det stemmer det du sier angående kvalifisert gjetning, men det er visst bare være et av stegene SAMBA prøver seg på. I følge smb.conf (security (G)) skal win95/98 og NT sende brukernavn med forespørselen, så bør jo anta at w7 også gjør det. Dog, det er jo ikke påkrevet for "share-level security", så hvem vet :) Man kan likevel hinte om hva den kvalifiserte gjetningen skal være.

Bruker forøvrig kun "security = user" selv, sammen med unix extensions blir det jo ganske så bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått fikset det hos med nå, ved å legge inn SERVERMASKINNAVN\Sambabrukernavn og passord. Da klarer den å koble til igjen utn å spørre om passord. Idiotisk at w7 ikke bare kan sende brukernavnet og passordet uten å på død og liv ha med et "domenenavn", i mitt tilfelle navnet på serveren.

Lenke til kommentar
Jeg har fått fikset det hos med nå, ved å legge inn SERVERMASKINNAVN\Sambabrukernavn og passord. Da klarer den å koble til igjen utn å spørre om passord. Idiotisk at w7 ikke bare kan sende brukernavnet og passordet uten å på død og liv ha med et "domenenavn", i mitt tilfelle navnet på serveren.

Legge inn? Legge inn hvor da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...