Pillenuppi Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ville ikke valgt noen av guttenavnene. Enig med de fleste over; men jeg synes Christtorn er litt søtt! Kanskje fordi jeg liker planten.... Carmen er pent. Men resten = no, no, no. Liker spesielle navn jeg også, men disse var litt for, tja... jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Et jentenavn som jeg liker veldig godt (og som jeg har bestemt meg for å bruke om jeg får en datter) er Tatiana. Det betyr fars pike eller alvedronning elns. Det hadde kanskje vært noe å vurdere? Får meg til å tenke på russianbrides.com Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Gutter: Ulrik Lars Edvard Jørgen Jenter: Johann(a?) Carmen Iselin Godkjent. Hvis dere kaller ungen deres Link eller Demona, ber dere om å få et utskudd eller mobbeoffer. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Gutter: Hens (høres ut som "hands"...) Ulrik Lars Erik Olai (okay?) Carlstorm Christtorn Karsten Edvard Tore Kåre Voldemar (blir nok mobbet for å ha "vold" i navnet sitt) Link (lenke/kjetting...?) Jørgen Rufus Kjeltil (hvis det skal være Kjetil, så endrer jeg mening) Selmer Jenter: Ramona (naturfagslæreren min het det, så nei takk) Rita Demona (demon?) Tarisa Maribou Narsissa Trine Erla Johann (som i Johan???) Carmen (høres ut som Karma...) Iselin Marisa Marita Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Jente - Marita Gutt - Link! :D Det likte jeg veldig godt. Zelda.. (eventuelt Lars) Ellers må jeg si at jeg synes broderparten av navnene var utrolig merkelige og ofte ikke særlig fine, beklager. Personlig er jeg fan av navn som Thea, Marie og Nathalie for jenter og Oskar, Emil, Joakim og Lars for gutter. Men litt sterke og "eksotiske" navn som du og din partner liker har jeg også sansen for, bare veldig få av dem som du nevner i førstepost. Kommer ikke på noen fine nå i farten heller. Edit: Olai er heller ikke så ille. Anbefaler å ikke kalle ungen Marte. Har dårlig erfaring med alle som heter det. Endret 8. november 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Må innrømme at jeg egentlig ikke likte noen av navnene, foruten Iselin og Ulrik. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hadde vært kjekt om trådstarter kunne kommet med et innspill også. Hvilket navn de vil gå for osv. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg vedder ti kroner på at fruen i dette forholdet er stor fantasy-fan. Altså, en del av disse navnene hadde passet fint i en verden hvor alver og demoner stadig kjempet episke slag, en verden der magiske stener ga evig liv og hvor man kunne reise gjennom portaler mellom de forskjellige dimensjonene...meeenh, sånn er dessverre ikke virkeligheten. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg vedder ti kroner på at fruen i dette forholdet er stor fantasy-fan. Altså, en del av disse navnene hadde passet fint i en verden hvor alver og demoner stadig kjempet episke slag, en verden der magiske stener ga evig liv og hvor man kunne reise gjennom portaler mellom de forskjellige dimensjonene...meeenh, sånn er dessverre ikke virkeligheten. If only... Drømme seg bort *Sukk* xD Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hehehehe... Hvorfor ikke kalle barna deres Vidkun, Lucifer, Azazel eller Cruella. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Lurer på om Cruella hadde blitt godtatt igrunn. Lenke til kommentar
Thundercat Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Unnskyld om jeg er slem nå, meeeen jeg lo godt av flere av navnene på lista deres. Sambo spurte til og med hva som var så morsomt, og han sitter på naborommet Hvem i alle dager vil barna sine så vondt som å kalle de Demona, Voldemar, Carlstorm, Christtorn, Maribou, Narsissa og Johann? Jeg blir forundret.. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Gutter: Hens - Nei Ulrik - Nei Lars - Tja Erik - Ja Olai - Nei Carlstorm - NEI Christtorn - NEI Karsten - Ja Edvard - Ja Tore - Ja Kåre - Nei Voldemar - NEI Link - Jepp Jørgen - Ja Rufus - Nei Kjeltil - Skrivefeil? Selmer - Nei Jenter: Ramona - Nei Rita - Nei Demona - Nei Tarisa - Nei Maribou - Nei Narsissa - Nei Trine - Nja, kjedelig alene Erla - Nei Johann - Nja, med a/e på slutten funker det Carmen - Nei Iselin - Ja Marisa - Nei Marita - Nei Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Selv heter jeg Jørgen. Det er et greit navn, men ikke særlig morsomt å hete i internasjonale sammenhenger. Kall barnet ditt noe som kan uttales på engelsk! Desto videre ingen æøå ... Lenke til kommentar
Atald Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Har en kamerat som heter Jørgen. Han hadde så vidt jeg vet få problemer med fornavnet de årene han var bosatt i USA. Lenke til kommentar
loLpaTrol Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg og dama har ganske ulik smak. Jeg liker mer enkle navn mens dama liker mere unike, klassiske navn. Her er lista: Gutter: Hens - NEI Ulrik - Jau, den var jo litt småfrekk Lars - Greit nok, litt kjedelig gjerne Erik - Samme som med Lars Olai - Hva? rett i glemmeboken Carlstorm - Høres ut som en tvilsom leverandør av turtøy Christtorn - Andre enn meg som ser for seg en svensk misjonær med litt tvilsomt pedoblikk? Karsten - Går greit, ikke noen fan Edvard - Tja, ikke sånn helt imponert Tore - Tore på sporet? neh, gå heller for Tor Kåre - Kjeeeedeelig Voldemar - Voldemort? lolwut Link - o.O likte den litt Jørgen - litt kjedelig Rufus - Passer bra på pus, ikke så bra på personer Kjeltil - Kjetil skrevet av en dyslektiker? ellers takk Selmer - Høres ut som Selma, likte ikke den helt Jenter: Ramona - Fint navn! Rita - Kjedelig Demona - Den var jo litt artig, lurer på hva presten sier Tarisa - Litt spesiell, likte den og jeg Maribou - Høres ut som et vesen fra barnetvserie.... Narsissa - Narsissa the narcissist? Trine - Tja, funker Erla - NO U Johann - Alltid tenkt at johann var et guttenavn... Johanna er bra navn, though Carmen - Funker bare hvis ungen ikke er blondine, men ganske bra navn Iselin - Neeh, ikke helt min stil Marisa - Neeh Marita - Tja, men neeh Lenke til kommentar
fgr Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 husk at navn har betydning for hva ungen blir til, samme med utseende. et sært navn gir ofte en mer reflektert unge, men pass på at det ikke blir så sært at man blir mobba for det. veldig mange rike folk har litt merkelige navnekombinasjoner, nekter å tro at det er tilfeldig. sære navn gir også kunstneriske kvaliteter. sett på navnelistene på kunstakademier og sånt? satan. steinerbarn har rare navn nesten all the way. selv heter jeg kristian, og har alltid syns at det er et "stødig" navn, som stemmer for meg siden jeg liker stabilitet i liv og jobb. det finnes sikkert spesielle navn som er overrepresentert i yrker også. det er fks. veldig mange som heter kristian i musikermiljøer. ronny og jens er en typisk forbrytersk type, holde seg unna sånt Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har i grunn sansen for Link. Sært? Ja, men veldig kult. Er jo også Zelda fan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå