TommyJojo Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg og dama har ganske ulik smak. Jeg liker mer enkle navn mens dama liker mere unike, klassiske navn. Her er lista: Gutter: Hens Ulrik Lars Erik Olai Carlstorm Christtorn Karsten Edvard Tore Kåre Voldemar Link Jørgen Rufus Kjeltil Selmer Jenter: Ramona Rita Demona Tarisa Maribou Narsissa Trine Erla Johann Carmen Iselin Marisa Marita Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Var litt vell rare navn inni der? Voldemar? Minner meg om Harry Potter. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 RUFUS!? Er det ei bikkje som skal døpes her? Jeg hadde seriøst aldri tatt en person som heter Rufus seriøst. Se for deg om han f.eks skulle bli lege. Så står det nederst på papiret "Dr. Rufus Hansen" Her er navnene jeg liker: Gutt: Ulrik Erik Jørgen Ingen av disse navnene ville jeg kalt sønnen min selv, men det er fine navn. Ulrik August heter lillebroren min. Jørgen er kanskje det minst fine av de jeg liker. Jenter: Trine Iselin Begge disse er veldig søte navn. Ellers synes jeg du har mange navn som minner om innvandrerbakgrunn. Er det et skandinavisk barn eller et barn som stammer utenfor skandinavia? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Må innrømme at da jeg leste noen av navnene, lurte jeg på om det hele er en spøk. Christtorn? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Synest det var eit svært spenn mellom navnene. Nokre var alt for ordinære og keisamme, andre var for snodige og ukjende. Var litt vell rare navn inni der? Voldemar? Minner meg om Harry Potter. Og Narsissa. Skal vel ikkje utelukke at dei har lese HP nei. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Rufus var litt stilig da. Rufus, faen hvor det morsomt navn. Liker han det ikke. skift navn! Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det skal vel være Valdemar, og ikke Voldemar? Hens? Kjeltil? Johann som jentenavn?? Link (man kaller vel ikke barna opp etter nintendo spill??) Dere ber om problemer med alle som skal skrive brev i allefall, og alle navneopprop hvis disse ikke bare er skrivefeil da. Var mange av navnene som var altfor rare til min smak, men hvis poden skal bli en kommende brett-rollespiller eller seriemorder så passer de vel greit nok.. Mine favoritter: Lars, Erik (eventuelt Lars-Erik), Olai, Karsten, Edvard, Tore av guttenavn. Trine, Iselin, Marita av jentenavn. Erle er fint, men absolutt ikke Erla. Lenke til kommentar
Heimlaga Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 synes det er fint med navn som ikke er så "vanlige", men bør ikke være for spessilelt da dette kan føre til at personen blir erta for det på skolen.. spes om navnet minner om noe annent. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Om målet er at ungen deres skal bli mobbet er der masse fine navn ja Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Lars, Erik, Olai, Karsten, Tore, Kåre, Jørgen, Kjetil og Selmer var greie guttenavn. Trine, Erla, Iselin og Marita var greie Jentenavn. Var også noen greie spanske navn, men ellers var det noen tvilsome her, ja. Hvis dere ønsker spesielle navn ville jeg i hvertall gjort det spesielle navnet til et mellomnavn som kan lett velges vekk i daglig bruk. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg og dama har ganske ulik smak. Jeg liker mer enkle navn mens dama liker mere unike, klassiske navn. Her er lista: Gutter: Hens - Haha nei... Ulrik - Greit navn Lars - Greit navn Erik - Greit navn Olai - Greit navn Carlstorm - Noooo Christtorn - Nooooo Karsten - Greit navn Edvard - Greit navn Tore - Greit navn Kåre - Greit navn Voldemar - Vil du at sønnen din skal bli skolens mobbeoffer? Hvis (Ja) så velg det navnet. Link "(man kaller vel ikke barna opp etter nintendo spill??) " Jørgen - Kult navn Rufus - Samme med Rufus, ikke det verste navnet for en guttunge Kjeltil - /facepalm Selmer - /facepalm x2 Jenter: Ramona - Allright navn Rita - Greit nok Demona - The great and evil Demona has awakend.. Nooo Tarisa - Litt usikker, litt fint og litt snodig. Maribou - Malibu? Nooo Narsissa - Greit at dere vil ha et unikt navn men stakkars jenta dere får. Trine - Allright Erla - Tja. Vet ikke helt hva jeg syntes om navnet. Johann - Skulle dette navnet egentlig være under guttenavn? Carmen - Fint Iselin - Fint Marisa - Samme usikkerhet som ved Tarisa navnet. Hmmm Marita - Navn jeg synes er fine er: Jan Jon Kim André Morten Chris Stian Anders Bjarte Daniel Linn Lene Katinka Kirsten Charlotte Silje Alexandra Nina Wenke Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det var en del merkelige og ukjente navn på den lista. Bare så dere vet det, så er enkelte skoleelever eksperter på å finne noe å mobbe folk for, og om dere kaller barnet deres for noe som kan gi assosiasjoner med noe annet, eller bare høres helt merkelig ut, så er det en gave til mobberne. Voldemar og Narsissa er den onde siden i Harry Potter. Garantert noe man kan bli mobbet for. Å kalde datteren for Demona er bare djevelsk. Maribou høres ut som Haribo. Og hvem i sine fulle fem kaller DATTEREN for Johann?! Noen av guttenavnene var greie, en del av dem var bare facepalm. De fleste av jentenavnene ville jeg forkastet, men et par av dem er brukbare. Der har du min mening. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Gutter: Hens - Helt ok, men ikke alene (Sammen med Tobias som du foreslo er greit) Ulrik - Fint Lars - Kjeeeedeliiig Erik - Liker bedre Eirik. Føler det er et sterkere navn. Olai - Fint og spesielt Carlstorm - Vanskelig å uttale, aldri hørt før, høres ut som dere har most sammen Carl og Storm. Ikke spesielt heldig. Christtorn - For planteassosiert, eller hva jeg skal kalle det. Karsten - Ok, men jeg forbinder det med halvdumme, middelaldrende menn Edvard - Fint Tore - Fint og sterkt navn. Best alene Kåre - Også et sterkt navn, men kan kombineres. Kanskje litt gammeldags (uten at det nødvendigvis er negativt) Voldemar - Tror jeg ville vært forsiktig med navn som begynner på "vold". Valdemar er derimot bedre. Link - Spesielt. Tror jeg liker det. Jørgen - Fint. Rufus - Kanskje litt for hundete, men absolutt ikke helt jævlig Kjeltil - Håper du mener Kjetil, som er et greit navn. Kjeltil høres bare feil ut. Selmer - Klarer ikke å bestemme meg. Tror dette er et navn som kan bli fint bare man er vant med det. Jenter: Ramona - Ikke blant mine favoritter. Rita - Kjedelig Demona - Ikke kall ungen din noe som høres ut som djevelen selv. Tarisa - Ehh.. Liker det ikke, men vet ikke helt hvorfor Maribou - Nei, nei, nei Narsissa - For sterke assosiasjoner til narsissisme. Ikke heldig Trine - Fint, enkelt, men bittelitt kjedelig. Bra i kombinasjon med noe annet Erla - Litt pinglete i mine øyne, men ikke stygt Johann - Du mener Johanne? Det er fint Carmen - Kan absolutt gå an Iselin - Litt bertete, men greit navn Marisa - Vet ikke helt. Ikke noen favoritt Marita - Ok, men ganske kjedelig Vil foreslå Selma, Sol og Andrea (jada, jeg heter Sol Andrea, men jeg liker begge navnene, så jeg vil foreslå dem uansett) til jente, og Henrik, Torjus og Severin til gutt. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Her er lista: Gutter: Hens - Ehh nei Ulrik - Helt greit Lars - Litt vel kjedelig Erik - Bra, vanlig navn Olai - Wow, litt sært etter min mening Carlstorm - Christtorn - Karsten - Fint Edvard - Bra, vanlig navn Tore - Yey(min bestefar) litt rart å hete Tore nå Kåre - Tullenavn, etter min mening Voldemar - Voldemort? Rart og uvanlig navn Link - Zelda? Fett navn men rart Jørgen - Greit Rufus - Kjeltil - Greit Selmer - Rart Jenter: Ramona - Rart Rita - Greit Demona - Minner meg om Demon, ikke normalt hvert fall Tarisa - Rart Maribou - Rart Narsissa - Rart Trine - Vanlig, men fortsatt fint Erla - Ganske så rart det også Johann - Jente? Carmen - Fint Iselin - Joa funker det Marisa - Fett Marita - Altfor rart Var veldig kort, men ærlig Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hens - Høres ut som fotballuttrykk Ulrik - Fint, men poppisnavn Lars - Erik - Olai - Fint Carlstorm - What? Christtorn - Er det et navn? Karsten - Helt ok Edvard - Fint Tore Kåre Voldemar Link - SERIØST??!! Jørgen - OK Rufus - Fint, på et hamster! Kjeltil Selmer - Forferdlig Jenter: Ramona Rita - Kjenner bare harry folk med de to navnene, så tommelen ned for min del. Demona Tarisa Maribou Narsissa - Er dette ekte navn? Trine - OK Erla - Fint Johann - Tror jeg ville ha gått for jentenavn på ei jente Carmen - Dørkarmen? Carmen Electra? Iselin Marisa Marita - Fint Endret 4. november 2009 av Zela Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Marabou er en svensk godteriprodusent, så jeg vil vel anbefale å droppe maribou da de klinger ganske likt. Selmer er en entrepenørbedrift. Jeg har nettopp vært i samme situasjon som dere, altså velge navn. Er det lenge til termin så ta dere også god tid. Det vi la vekt på var: 1. Navnet skulle ikke skjemme ungen, med andre ord så skulle det ikke bli en ballast i livet (og da spesielt på skolen). 2. Navnet skulle være lett å uttale, og ikke tungt. Vi kjørte en brainstorming med å skrive ned absolutt alle navnene som vi kunne komme på, de vi ikke likte eliminerte vi. Så kombinerte de vi hadde, og blandet også inn andre navn som ikke var med. Til slutt stod vi igjen med et navn som begge synes var pent. Men siden vi er tilhengere av dobbeltnavn så kjørte vi på det. Men vi bruker bare det ene navnet daglig. Mine forslag med utgangspunkt i det du satt opp: Gutt: Jørgen Andre (la til andre selv) Jente: Viktoria (event. Victoria) Iselin Endret 4. november 2009 av KVTL Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Synes Rita, Lars og Karsten er blodharrye navn jeg. Jeg kjenner bare harrye folk som hete dette. Mine favorittnavn: Gutt: Tobias (Hadde nøk døpt om jeg fikk en sønn nå) Sebastian Mathias Anders Jente: Erika (Hadde nøk døpt om jeg fikk en datter nå) Yvonne (Litt spesielt, men kanskje) Thea Sofie Martine Ida Linn (Kjæresten min heter det) Kanskje en smule "vestkant-preget" de navnene, men jeg synes de er fine og de klinger bra. Noen av de er ganske vanlig, mens noen av de er mer sjelden men likevell fint Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det var da litt av noen navn inni der! Personlig syns jeg Rufus og Selmer var to fete navn! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg beklager hvis dette blir slemt, men fikk meg en god latter av den lista. Vær så snill å ikke kall et menneske som skal vokse opp i Norge for Demona, Voldemar, Rufus eller Selmer. For å bidra med noe positivt er Iselin er veldig fint jentenavn. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Her følger min subjektive mening. No hard feelings. Det er bare hva jeg mener. Gutter: Hens Nei, jeg synes det er rart. Ulrik Nøytral for meg. Ingen formening Lars Jeg heter Lars og hatet det navnet i mange år Erik Ville foretrukket Eirik, men ellers et veldig godt alternativ Olai Virker litt merkelig i mine øyne. JEG ville ikke valgt det. Carlstorm Se Olai. Christtorn Tja... Så lenge det i dagligtale blir forkortet Chris så er det greit. Karsten Helt kurrant Edvard Også helt kurrant Tore Funker. Men helst i kombinasjon med et annet navn. Kåre Nei. Bare nei. Liker det ikke Voldemar Mobbeoffer Link Nei. Tenker Zelda Jørgen Helt greit navn Rufus Spesielt og fint Kjeltil Bare ikke Ketil så går det bra Selmer Ikke min smak Jenter: Ramona Dette var et spesielt navn på en positiv måte Rita Kommer til å bli kalt Drita på skolen, men ellers fint Demona Nei. Tarisa Dette likte jeg, men bedre om du hadde tatt Tarissa med to S-er IMHO Maribou Nei Narsissa Nei! Trine Helt ok Erla Ikke min smak Johann Er ikke dette et guttenavn? Kommer til å bli mobbet om det er en jente med dette navnet Carmen Uvanlig, men ikke galt Iselin Søtt. Definitivt en vinner Marisa Med to S-er så liker jeg det. Marita Liker det. Et jentenavn som jeg liker veldig godt (og som jeg har bestemt meg for å bruke om jeg får en datter) er Tatiana. Det betyr fars pike eller alvedronning elns. Det hadde kanskje vært noe å vurdere? Håper min input er til hjelp. Om dere er totalt uenige så får det så være. Er deres valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå