Gå til innhold

Kjøpe ny portabel, bærbar PC til diverse bruk - maks ca. 8000,-

Anbefalte innlegg

Må endelig ha meg en ny bærbar PC etter som min gamle, ikke noe særlig gode, Acer begynner å bli utdatert. Har litt peiling selv, men ikke all verden. Når det gjelder bl.a. prosessorer skjerm, og skjermkort er jeg helt blank.

Her er hva jeg ser etter;

Ikke Acer. Dårlige erfaringer..

Maks pris ca. 8000 kr. Selvfølgelig helst billigere :)

HDMI-inngang.

Gjerne ha en mest mulig portabel PC, derfor vil jeg helst ha den på ca 13" størrelse. Ikke noe særlig mindre da jeg synes det blir i minste laget, men heller ikke særlig større.

Har sett at optisk drev ikke er standard på denne størrelsen, så det er heller ikke noe krav. Men da må OS være forhåndsinstallert, og OS må være Windows 7.

Er litt usikker på det med minne, men jeg har forstått det slik at jeg i alle fall bør ha 3GB RAM?

I tillegg er batteritid ganske viktig når jeg vil ha den med på forelesninger osv.

Kommer i hovedsak til å bruke den til surfing, film, musikk og studier. Eneste spill jeg i særlig grad kommer til å spille er Football Manager 2010 og fremover. Men da er kravet at PCen skal klare dette med glans. Da må PCen tåle fint at jeg gjerne har FM oppe sammen med nettleser, musikk osv. Altså god på multitasking.

Kvalitetsfølelse. Må ikke føles ut som om plastikken så vidt henger sammen over hele linja.

Harddisken bør være på over 200GB. Men ser noen harddisker har 5400 rpm og andre 7400 rpm. Hva er forskjellen og vil det gjøre noen forskjell for meg?

Ellers må PCen være levedyktig og ikke bli ubrukelig etter få år.

Har sett litt på noen alternativer. Vad tycks?

Multicom

Her endret jeg på prosessor til Intel Core 2 Solo SU3500 CULV 3MB cache 800MHz 45nm, harddisk til 320GB SATA 7200RPM 2.5", minne til 4GB SO DIMM DDR3 1066MHz (2x2GB) og til det kraftigste batteriet. Prisen endte på ca 7300 kr. Opptil 10 timers batteritid hørtes jo fantastisk ut. Hva er forresten forskjellen på 32- og 64-bits Windows 7?

og en HP Pavilion:

HP dm3-1070 13,3" WXGA

Blir kanskje mye spørsmål og informasjon her, men hadde satt pris på litt innspill. Hva synes dere om alternativene jeg har satt opp? Forskjeller, fordeler/ulemper? Er det andre, bedre alternativer?

På forhånd takk :)

Edit: To nye PCer oppe til vurdering :)

Toshiba Satellite T130-13N

og

HP Pavilion DV3-2299

Eneste til nå med optisk drev.

Endret av sufjan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...