fiskejeger Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei...Fått lydkort til gitaren, sånn ay jeg kan spille inn på datan. Bruker cubase SX.. Går fint inn å spille inn med gitaren, da bare trykker jeg legg til audio track, og så linje 2. Men når jeg skal legge til tromme med MIDI channel 10 får jeg ikke lyden ut av headsettet jeg har koblet til lydkortet... hvofor blir det ikke noe lyd??? Lydkortet er M-AUDIO fasttrack. ( til Administrator: veit ikke om jeg har lagt det rikitig.) Lenke til kommentar
Paintball Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei...Fått lydkort til gitaren, sånn ay jeg kan spille inn på datan. Bruker cubase SX.. Går fint inn å spille inn med gitaren, da bare trykker jeg legg til audio track, og så linje 2.Men når jeg skal legge til tromme med MIDI channel 10 får jeg ikke lyden ut av headsettet jeg har koblet til lydkortet... hvofor blir det ikke noe lyd??? Lydkortet er M-AUDIO fasttrack. ( til Administrator: veit ikke om jeg har lagt det rikitig.) Hvordan løste du det??? Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei...Fått lydkort til gitaren, sånn ay jeg kan spille inn på datan. Bruker cubase SX.. Går fint inn å spille inn med gitaren, da bare trykker jeg legg til audio track, og så linje 2.Men når jeg skal legge til tromme med MIDI channel 10 får jeg ikke lyden ut av headsettet jeg har koblet til lydkortet... hvofor blir det ikke noe lyd??? Lydkortet er M-AUDIO fasttrack. ( til Administrator: veit ikke om jeg har lagt det rikitig.) Har du satt opp riktig midi-synth i Cubase? Det er ikke så vanlig at lydkort har noen innebygget "wavetable" eller XG midisynth eller slikt lenger, men de benytter seg typisk av software midibibliotek i Windows. Er tromme kanalen i Cubase satt til å benytte den midi device'n, eller forsøker den å sende midi dataene til midi-out eller noe annet? Sist jeg rota med Cubase (begynner å bli noen år siden) så var det av og til litt tricky å få Cubase til å bruke software drittet til Windows. Vet ikke om du har noen VST trommemaskiner du kan bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå