benjamin84 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei! Jeg har nettop kjøpt meg en 2006 mod A4 1.8T, 163 hesters versjonen. Som kjent så er det enkelt å få rundt 200hk ut av disse ved å "chippe" de, men jeg lurer på hvilken leverandør som er best? Er på jakt etter svar fra folk som har chippet bilene sine hos de forskjellige leverandørene, erfaringer med service og selvsagt hvordan bilen ble i etterkant Foreløpige favoritter er TS-Racing og Ultimo /Benjamin Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Norsk bildelsenter i Lier har peiling. chippa et par biler der, aldri no problem. I din får du 196hk kun med chip. Bytter du til K04-15 turbo itillegg, får du 210-220hk. Med GT28RS turbo, større dyser, 3"maf, downpipe uten kat får du opptill 300hk Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Sjekk ut http://www.oct-tuning.no Med så ny bil får du vel garanti hos OCT på diverse, det kan være greit å vite litt om. Roar som driver det er en hyggelig og real kar! Har personlig ingen erfaring siden jeg har symaskinmotor i min egen, men vet om flere, blant annet i VW Audi Club Norwegen, som er strålende fornøyd. Endret 3. november 2009 av Marvil Lenke til kommentar
support81 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 http://www.autopower.no/index.php?id=ppc Har ppc tuning på min Golf 5 2006 modell, det er en 1,9 tdi med dsg kasse Produsenten av disse har vistnok ett sammarbeid med vw raicing så jeg regner med at de vet hva de holder på med og jeg er kjempefornøyd selv Med denne ppc tuningen så får du med deg en boks som kobles inn i diagnosestikken din slik at du kan fjerne trimmingen enkelt med ett par tastetrykk dersom bilen skal på service eller på eu kontroll for så å plugge den inn igjen og ett par minutter og ett par tastetrykk senere så er bilen trimmet igjen :-) en helt genial og idiotsikker metode som alle klarer å få til selv, med display som forteller deg hva du skal gjøre og når du skal trykke på de rette knappene, pluss det var det som ga mest effekt etter det jeg kunne finne til min bil Lykke til Mvh support81 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Uten at jeg har inngående kjennskap til disse powerboksene support81 nevner, så ville jeg googla litt rundt det. Det finnes en del skrekkhistorier rundt disse (det gjør det selvsagt rundt chip også). Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 http://www.autopower.no/index.php?id=ppcHar ppc tuning på min Golf 5 2006 modell, det er en 1,9 tdi med dsg kasse Produsenten av disse har vistnok ett sammarbeid med vw raicing så jeg regner med at de vet hva de holder på med og jeg er kjempefornøyd selv Med denne ppc tuningen så får du med deg en boks som kobles inn i diagnosestikken din slik at du kan fjerne trimmingen enkelt med ett par tastetrykk dersom bilen skal på service eller på eu kontroll for så å plugge den inn igjen og ett par minutter og ett par tastetrykk senere så er bilen trimmet igjen :-) en helt genial og idiotsikker metode som alle klarer å få til selv, med display som forteller deg hva du skal gjøre og når du skal trykke på de rette knappene, pluss det var det som ga mest effekt etter det jeg kunne finne til min bil Lykke til Mvh support81 Nå er det ikke diesel trådstarter har da Du burde velge et firma som justerer bilen din på rulle etter oppgraderingen, slik at du VET at alt er optimalt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 BSR er veldig kjente, og leverer kvalitet, jeg ville ikke vurdert noe annet. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 BSR er veldig kjente, og leverer kvalitet, jeg ville ikke vurdert noe annet. Såvidt meg bekjent har vel ikke de garanti - slik enkelte andre (som nevnt over) har (blant annet)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Den magiske grensa på 196hk er ofte ikke turboen, men bensinpumpa som lager. Men om man skal mye over 200hk så burde man ha større turbo f.eks KKK K04. Jeg får overtrykk mellom eksosmanifolden og turbinhuset, siden turbinhuset er så lite på K03, så turbotrykket går ikke så langt opp som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå