Gå til innhold

Windows 95 eller 98 gratis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kunne ha gått for linux ja. Er det noen versjoner som krever veldig lite? Og da mener jeg veeeldig lite

Kunne kanskje være greit om du ga noen info om pcen: CPU, minne, harddisk etc.

Jeg er Windows mann, men Linux Mint 7 synes jeg er helt greit.

http://www.linuxmint.com/

Se min test av Ubuntu 9.10, Linux Mint 7 og Windows 7 her, så ser du mange skjermbilder fra alle tre systemene. Så kan du se om Ubuntu 9.10 eller Linux Mint kan være noe for deg:

http://samfunn.myhken.com/?p=838 Del 1 - Installering

http://samfunn.myhken.com/?p=888 Del 2 - Programmer

Lenke til kommentar

Kan desverre ikke anbefale torrentsider, fordi dette er "ulovlig".

Men hvis du på en eller annen måte skulle få fatt på en installasjon av '98 eller '95, er det jo morro å mimre litt :) Du kan jo gjøre litt forskjellig; oppdatere utseendet med tredjeparts programvare, eventuelt installere støtte for ntfs hvis mulig osv osv..

Si ifra åssen det går hvis du installerer et av de to!

EDIT: Mykhen; å i helvedde skal du med alle de datamaskinene ? Misforstå meg rett, det er morro med data. Men dyrt! Og du er jo bare en person?

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
EDIT: Mykhen; å i helvedde skal du med alle de datamaskinene ? Misforstå meg rett, det er morro med data. Men dyrt! Og du er jo bare en person?

Alle datamaskinene? Sjekket hva jeg har av utstyr nå da? hehe.

Må jo ha litt utstyr vet du. To av pcene mine er jo servere, som står på 24/7/365 som brukes til virtuelle servere som igjen brukes til testing.

Så har jeg stue pcen, som er den viktigste pcen.

Så har jeg en bærbar til stuen, og en til soverommet + som jeg har med meg på reise.

Så har jeg en bærbar som fungerer som remote backup server, og derfor er plassert hos min mor, der den står på 24/7/365 og jeg tar backup av det meste her via FTP hver natt.

Bruker vel i gjennomsnittet litt mer enn de fleste på data per år, men f.eks i år har jeg ikke brukt så veldig mange tusen på pc utstyr. ( kun 8.000 GB i disker + litt småtteri)

Var det svar nok? Alle pcene brukes i alle fall hver dag, og alle har sitt område der de er nyttige.

Lenke til kommentar

[offtopic]Myhken; seff, synes det er kjempegøy med data, har selv en laptop jeg har arvet. I tillegg beholdt jeg den gamle datamaskinen (fra ca 94, kom med Win 3.11), og dilla litt med den. Ble litt lei da jeg fant ut at den ikke var "bra nok" til å spille mp3 med Win 95. Fikk ikke inn 98 engang.

Du sier du driver med testing ? Kikka litt på siden din. Har du noen prosjekter som er blitt posta på diskusjon.no [/offtopic]

Uansett; Hiver meg på Win2000. Det har jo støtte for ntfs (?). Men er det ikke en pain-in-the-ass å skaffe oppdateringer osv, uten å kjøpe en lisens?

Lenke til kommentar
[offtopic]Myhken; seff, synes det er kjempegøy med data, har selv en laptop jeg har arvet. I tillegg beholdt jeg den gamle datamaskinen (fra ca 94, kom med Win 3.11), og dilla litt med den. Ble litt lei da jeg fant ut at den ikke var "bra nok" til å spille mp3 med Win 95. Fikk ikke inn 98 engang.

Du sier du driver med testing ? Kikka litt på siden din. Har du noen prosjekter som er blitt posta på diskusjon.no [/offtopic]

Har vel ikke prosjekter nei som er postet på diskusjon.no, bare en rekke guider etc, råd og tips om f.eks Windows 7. ( http://samfunn.myhken.com/ )

Bruker vel en del tid på data per uke, og en hobby koster fort litt penger. Men gøy er det.

Og så liker jeg å holde meg oppdatert på det meste innenfor dataverdenen, både hardware og programvare messig, dog mer på programvaresiden nå om dagen.

Lenke til kommentar
Uansett; Hiver meg på Win2000. Det har jo støtte for ntfs (?). Men er det ikke en pain-in-the-ass å skaffe oppdateringer osv, uten å kjøpe en lisens?
Oppdateringer? Hva er det for no?

Det er nok flere år siden MS sluttet å lage feilfikser til win2k. Og så var det jo ikke akkurat enkelt å få kjøpt lisens heller da.

Lenke til kommentar

nå har ikke jeg sett hva mykhen har stående da, men utstyr koster ikke nødvendigvis en formue :)

skal du leke/lære er hands on så mye koseligere enn skulle simulere alt.

trenger ikke gå lenger tilbake enn f.eks servere som er et år gamle før du starter få de til gitt bort priser sammenlignet med nypris.

men er smak og behag da, jeg synest f.eks det er helt bak mål av en fjortis og skulle bruke 15k på en spillpc når jeg kunne bygget en lekker maskin + kjøpt meg 5brukte servere til labben for samme prisen.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Kunne ha gått for linux ja. Er det noen versjoner som krever veldig lite? Og da mener jeg veeeldig lite

"Veldig lite" er latterlig subjektivt. Noen ser på gamle 400 mhz CPU av den gamle alder med 200-300 mb med RAM som ingenting, andre synes at noe som er litt mindre er passende til sitt formal. GNU/Linux sliter en eller annen plass rundt 40-50 mb med ram(om jeg husker riktig), BSD er litt greiere på dette punktet. Hvet ikke hvor "techy" du er, eller hva hardwaren er så det er vanskelig å si noe som helst :p

Lenke til kommentar

xp om du skjærer litt ned på flesket kan du kjøre på ganske dårlige/gamle maskiner.

233mhz og 64mb ram er vel anbefalte minimum, selvom lavere går men da kan det bli sirup.

skjærer du til beinet får du xp under 25mb minne i bruk.

har et par uåpnete win95/98/nt workstation jeg kanskje burde testet hvor mye de bruker vs xp, evnt hvor gamle maskiner de funker på sammenlignet med litt strippet xp.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...