Louigi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei. Jeg skal begynne å kjøpe og bygge et 7.1 system nå ganske snart, og ser først og fremst på forsterker/reciever og fronthøyttalere. Jeg tror jeg skal ha dali concept 10, men reciever lurer jeg litt på... Har sett på Kenwood krf-v7300d, og den ser jo utrolig bra ut til den prisen! noen som har litt erfaring innenfor dette? Hvorfor er den så billig? Er det noe dumt med den recieveren? Den er en 7.1 reciever med maks 130watt på hver kanal. Hvor bør jeg kjøpe den fra? noen som har gode erfaringer med noen butikker? Eller er det noen som har en bedre 7.1, eventuelt 5.1 reciever til under 5000kr? Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Som så mange andre er Kenwood ganske rause når de oppgir watt og effekt. 130watt skal du ta med en stor klype salt. Ville heller sett på f.eks. Denon eller Nad fra hi-fi klubben, eller Yamaha. Surround.no har stort sett gode priser på yamaha. Tror også at du bør legge mer enn 5000.- i receiver til disse høyttalerne for at de skal yte bra. Mitt tips er å ta en tur innom Hi-fi klubben å få de til å hjelpe deg. Da får du også hørt på utstyret før du eventuelt kjøper det. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Som så mange andre er Kenwood ganske rause når de oppgir watt og effekt. 130watt skal du ta med en stor klype salt. Ville heller sett på f.eks. Denon eller Nad fra hi-fi klubben, eller Yamaha. Surround.no har stort sett gode priser på yamaha. Tror også at du bør legge mer enn 5000.- i receiver til disse høyttalerne for at de skal yte bra. Mitt tips er å ta en tur innom Hi-fi klubben å få de til å hjelpe deg. Da får du også hørt på utstyret før du eventuelt kjøper det. Okei, men jeg har ikke SÅ mye penger Da tror jeg at jeg kjøper et 5.1 system i steden for.. hvor mye tror du at jeg må betale for en god 5.1 reciever til concept 10? Edit: Eller bør jeg gå for concept 8? Ser etter litt søking at folk anbefaler de i steden for 10, men vet ikke om det er i 5.1 eller 2.0... Endret 3. november 2009 av Louigi Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Tror nok de fleste nyere receivere er 7.1 kan være en ide å gå ned et hakk på høyttalere og heller legge litt mer i receiveren. Men har du mulighet så er det best å gå på hi-fi klubben å for å lytte. Da kan du f.eks ta utgangspunkt i en receiver og prøve med forskjellige høyttalere. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Tror nok de fleste nyere receivere er 7.1 kan være en ide å gå ned et hakk på høyttalere og heller legge litt mer i receiveren. Men har du mulighet så er det best å gå på hi-fi klubben å for å lytte. Da kan du f.eks ta utgangspunkt i en receiver og prøve med forskjellige høyttalere. Okei, men hva tror du om concept 8? de krever vel ikke så mye, og når jeg skal bygge 5.1 så trenger jeg vel ikke alt som concept 10 gir? eller hva tror du? hva ville du valgt hvis du skulle bygd et 5.1 system, men skulle kjøpt fronthøyttalere først? og høyttalerene skulle koste maks 10000, og forsterker til ca 5000? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå